Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων (ΕΔΕΜ) Λυκείων

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση



75d2b073-a1d2-4104-bc04-cccdcd642a49 380192

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Λύκεια, Διεύθυνση σπουδών προγραμμάτων και οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ψηφιακά σημεία παροχής

  • Δεν παρέχεται ψηφιακά

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

9 μήνες

Περιγραφή

Με τον όρο «Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων» (E.Δ.Ε.Μ.) νοείται η παρακολούθηση από τον/τη μαθητή/τρια της Γ΄ τάξης Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, Λυκείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), καθώς και της τέταρτης Δ΄ τάξης των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) ειδικό ετήσιο πρόγραμμα υποστήριξης στα εξεταζόμενα στις πανελλαδικές εξετάσεις ειδικά μαθήματα: 1) Ελεύθερο Σχέδιο, 2) Γραμμικό Σχέδιο, 3) Γαλλικά, 4) Γερμανικά, 5) Ιταλικά, 6) Ισπανικά, 7) Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση. Η Ενισχυτική διδασκαλία ειδικών μαθημάτων αποτελεί πρόγραμμα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης, εντός του ευρύτερου εκπαιδευτικού και κοινωνικού πεδίου της πολιτείας, για την οποία αποκλειστικά αρμόδιο, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, είναι το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.), μέσω της Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Στην Ενισχυτική Διδασκαλία ειδικών μαθημάτων συμμετέχουν προαιρετικά μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, Λυκείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), καθώς και της τέταρτης Δ΄ τάξης των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) με σκοπό την υποστήριξη και προετοιμασία τους για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει και που δεν περιλαμβάνονται στα αντίστοιχα Ωρολόγια προγράμματα.

Η Ενισχυτική διδασκαλία ειδικών μαθημάτων αρχίζει να λειτουργεί όπως ορίζεται από την σχετική εγκύκλιο έναρξης που εκδίδεται από τη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και τη Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κάθε σχολικό έτος και λήγει με τη λήξη των μαθημάτων και πριν από την έναρξη των εξετάσεων. Η Ενισχυτική Διδασκαλία ειδικών μαθημάτων καλύπτει 2-4 διδακτικές ώρες την ημέρα μετά τη λήξη του κανονικού προγράμματος. Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και τέσσερα τα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα

Διεύθυνση σπουδών προγραμμάτων και οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Παρέχεται σε

Σχετικοί σύνδεσμοι


Τελευταία ενημέρωση

03/01/2024

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αίτηση

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)

Κατατίθεται από

Φυσικά πρόσωπα

Τίτλος

Αίτηση - δήλωση γονέων / κηδεμόνων (ή των ιδίων μαθητών εφόσον είναι ενήλικες) ειδικού/κών μαθήματος/μαθημάτων παρακολούθησης


Τι θα χρειαστείτε

Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής

Ταυτοποιητικό έγγραφο

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά




        Εξερχόμενα

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Επίσημος τίτλος

            Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων (ΕΔΕΜ) των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ


            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Έναυσμα

              Αιτούμενη

              Τρόπος υποβολής

              Αίτηση (έντυπο)

              Συμβάντα ζωής

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              ,,


            • 1 Εκπαιδευτικές Η Ενισχυτική διδασκαλία ειδικών μαθημάτων υλοποιείται σε Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.). Τα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης συγκροτούνται από ομάδες όμορων Λυκείων και ορίζονται ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με απόφαση του Διευθυντή/τριας της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Υπάρχει η δυνατότητα ένα (1) Σ.Κ.Α.Ε. να αποτελείται από μία (1) σχολική μονάδα σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. δυσπρόσιτες, απομακρυσμένες περιοχές, νησιά, κλπ) με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.. Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας εισηγείται στην οικεία Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε., με βάση τον αριθμό αιτήσεων των μαθητών/τριών και προτείνει Υπεύθυνο Σ.Κ.Α.Ε. καθώς και αντικαταστάτη αυτού.

              Όχι Όχι

            • 2 Εκπαιδευτικές Σε κάθε τμήμα μαθήματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων συμμετέχουν 12 μαθητές/τριες το ελάχιστο και έως 15 μαθητές/τριες το μέγιστο. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. δυσπρόσιτες, απομακρυσμένες περιοχές, νησιά, κλπ) επιτρέπεται η λειτουργία τμήματος από έξι (6) έως έντεκα (11) μαθητές /τριες με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην εξαιρετική περίπτωση αιτήματος για λειτουργία τμήματος με συμμετοχή μαθητών/τριών μικρότερη της προβλεπόμενης σε τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων (από 4 έως 5 μαθητές/τριες) απαιτείται έγκριση του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ..

              Όχι Όχι

            • 3 Εκπαιδευτικές Ένα τμήμα μαθήματος συνεχίζει να υφίσταται εφόσον έχει ενεργούς μαθητές/τριες τουλάχιστον έξι (6). Σε περίπτωση όπου κάποιος/α μαθητής/τρια απουσιάσει αδικαιολογήτως από τμήμα μαθήματος για τρεις συνεχόμενες εβδομάδες τότε διαγράφεται, με έγγραφη ενημέρωση του γονέα – κηδεμόνα του/της. Στην περίπτωση που από διαγραφή μαθητών/τριών σε ένα τμήμα απομείνουν λιγότεροι ενεργοί μαθητές/τριες από τα επιτρεπόμενα όρια, τότε το τμήμα παύει να υφίσταται με απόφαση του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Δ.Δ.Ε.. Στην περίπτωση αυτή οι ενεργοί μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα μετεγγραφής στο πλησιέστερο Σ.Κ.Α.Ε., με την προϋπόθεση ότι δε διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία των τμημάτων αυτού του Σ.Κ.Α.Ε.

              Όχι Όχι

            • 4 Εκπαιδευτικές Στην περίπτωση που τα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.) δεν μπορούν να συγκροτηθούν, δίνεται η δυνατότητα σχηματισμού «διαδικτυακών τμημάτων» από μαθητές: α) σχολικών μονάδων της οικείας Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης, β) σχολικών μονάδων διαφορετικών Δ/νσεων της οικείας Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης, γ) σχολικών μονάδων των Δ/νσεων διαφορετικών Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπ/σης. Τα διαδικτυακά τμήματα συγκροτούνται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον αφορούν μόνο σε μαθητές της οικείας Διεύθυνσης, από τον Περιφερειακό Δ/ντή, εφόσον αφορούν σε μαθητές από πάνω από μία Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπ/σης, και από το Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, εφόσον αφορούν σε μαθητές από πάνω από μία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Για τον αριθμό των μαθητών ισχύει το τέταρτο εδάφιο της παρ. 13 και η παρ. 14 του άρθρου 1 της Υ.Α

              Όχι Όχι

            • Υπουργική Απόφαση 3752/ΓΔ4/13-01-2021 2021 68 Β

              Περιγραφή Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2020-2021

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20210200068

            • Υπουργική Απόφαση 10478/ΓΔ4/29-01-2021 2021 389 Β

              Περιγραφή Τροποποίηση της με αρ. 3752/ΓΔ4/13-01-2021 Υ.Α. με θέμα: «Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2020-2021» (Β΄ 68)

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20210200389

            • 1 Υποβολή αίτησης - δήλωσης γονέων / κηδεμόνων (ή των ιδίων μαθητών εφόσον είναι ενήλικες) ειδικού/κών μαθήματος/μαθημάτων παρακολούθησης

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια


              Όχι Όχι


            • 2 Συγκρότηση Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.) και τμημάτων μαθημάτων

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Περιφερειακός/ή Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης


              Σημειώσεις Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας εισηγείται στην οικεία Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε. με βάση τον αριθμό αιτήσεων των μαθητών/τριών. Οι Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης εισηγούνται στις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης για τη λειτουργία Σ.Κ.Α.Ε. Για τη λειτουργία Σ.Κ.Α.Ε. αποτελούμενων από μία σχολική μονάδα και για τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων 4-5 μαθητών απαιτείται έγκριση από τον Γενικό Γραμματέα Π/θμιας, Δ/θμιας Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής

              Ναι Όχι


            • 3 Συγκρότηση "διαδικτυακών τμημάτων"

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής


              Σημειώσεις Στην περίπτωση που τα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.) δεν μπορούν να συγκροτηθούν δίνεται η δυνατότητα σχηματισμού «διαδικτυακών τμημάτων» από μαθητές: α) σχολικών μονάδων της οικείας Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης, β) σχολικών μονάδων διαφορετικών Δ/νσεων της οικείας Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης, γ) σχολικών μονάδων των Δ/νσεων διαφορετικών Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπ/σης. Τα "διαδικτυακά τμήματα" συγκροτούνται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον αφορούν μόνο σε μαθητές της οικείας Διεύθυνσης, από τον Περιφερειακό Δ/ντή, εφόσον αφορούν σε μαθητές από πάνω από μία Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπ/σης, και από το Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, εφόσον αφορούν σε μαθητές από πάνω από μία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

              Ναι Όχι


            • 4 Υποβολή αιτήσεων υποψηφίων εκπαιδευτικών


              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή [[process_step_description::Με πρόσκληση που εκδίδεται από τη Γενική Δ/νση Σπουδών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης του Υ.ΠΑΙ.Θ. καλούνται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί που περιλαμβάνονται: • στους προσωρινούς [παρ. 6 του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13)] αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ υποψηφίων εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης των αριθμ. 1ΓΕ/2019 ( 45/2019 τ.προκ. ΑΣΕΠ) και 2ΓΕ/2019 (46 τ. ΑΣΕΠ/2019) προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π. και • στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Β’ υποψήφιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) της αριθμ. 3ΕΑ/2019 (12 τ. ΑΣΕΠ/2019) προκήρυξης ΑΣΕΠ, των κλάδων ΠΕ05 / ΠΕ07 / ΠΕ34 / ΠΕ40 / ΠΕ79.01 / ΠΕ08, ΠΕ89.01 για το Ελεύθερο Σχέδιο / ΠΕ81, ΠΕ89.01 για το Γραμμικό Σχέδιο, καθώς και οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΤΕ16 (σε περίπτωση εξάντλησης των υποψηφίων κλάδου ΠΕ79.01) που περιλαμβάνονται στον προσωρινό [παρ. 6 του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13)] αξιολογικό πίνακα Α’ της Μουσικής Ειδίκευσης «Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής» της αριθμ. 1ΓΤ/2020 (ΦΕΚ 3/τ.Προκ. ΑΣΕΠ/7.2.2020) Προκ. του ΑΣΕΠ και επιθυμούν να προσληφθούν ως προσωρινοί αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, για την υλοποίηση του προγράμματος της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2020-2021, να υποβάλουν την ηλεκτρονική αίτηση στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.)]]

              Σημειώσεις Στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων διδάσκουν κατά προτεραιότητα μόνιμοι εκπαιδευτικοί για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Στις περιπτώσεις που τα τμήματα δεν καλύπτονται από τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, προσλαμβάνονται αναπληρωτές/τριες μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου

              Όχι Όχι


            • 5 Επιλογή πρόσληψη τοποθέτηση αναπληρωτών/ωρομισθίων εκπαιδευτικών και έναρξη μαθημάτων για την πλήρωση κενών θέσεων σε τμήματα ΕΔΕΜ

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης


              Περιγραφή Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγουν τους αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς που θα διδάξουν στην Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων με βάση τη σειρά κατάταξής τους στους αξιολογικούς πίνακες. Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου ή ωρομισθίων διδασκόντων/ουσών πραγματοποιούνται με απόφαση του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Δ.Δ.Ε. με βάση την σειρά κατάταξης των υποψηφίων στον οικείο αξιολογικό πίνακα και τις δηλώσεις προτίμησης τμημάτων.

              Όχι Όχι


            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.