|
|
(29 ενδιάμεσες εκδόσεις από 5 χρήστες δεν εμφανίζονται) |
Γραμμή 1: |
Γραμμή 1: |
| {{process | | {{process |
− | |process_uuid=65b90b44-51d0-4678-91a7-cba8a2d31f28
| |
− | |process_id=659445
| |
| |process_official_title=Έλεγχος επισήμανσης-παρουσίασης-διαφήμισης τροφίμων | | |process_official_title=Έλεγχος επισήμανσης-παρουσίασης-διαφήμισης τροφίμων |
| |process_alternative_titles=Έλεγχος Επισήμανσης-Παρουσίασης-Διαφήμισης Τροφίμων (Τακτικός ή Αυτεπάγγελτος ή μετά από Καταγγελία) | | |process_alternative_titles=Έλεγχος Επισήμανσης-Παρουσίασης-Διαφήμισης Τροφίμων (Τακτικός ή Αυτεπάγγελτος ή μετά από Καταγγελία) |
− | |process_description=Διενέργεια τακτικού κλαδικού ή αυτεπάγγελτου ελέγχου επισήμανσης Τροφίμων. Διενέργεια ελέγχου επισήμανσης μετά από καταγγελία. | + | |process_description=Η διαδικασία αφορά στη διενέργεια επιτόπιου ελέγχου σε επιχειρήσεις παραγωγής τροφίμων ή Υλικών και Αντικειμένων σε Επαφή με Τρόφιμα (ΥΑΕΤ) με στόχο την επαλήθευση της συμμόρφωσης τους με τις απαιτήσεις επισήμανσης των τροφίμων ή των ΥΑΕΤ προς την ισχύουσα ενωσιακή και εθνική νομοθεσία, αυτεπάγγελτα, στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού της υπηρεσίας (τακτικός έλεγχος) ή κατά την διαχείριση έκτακτων περιστατικών (έκτακτος έλεγχος) ή προκειμένου να διαπιστωθεί η συμμόρφωση σε συστάσεις που έχουν ζητηθεί σε προηγούμενο έλεγχο με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα (επανέλεγχος). |
| |process_org_owner_is_private=Όχι | | |process_org_owner_is_private=Όχι |
| |process_org_owner=85324 | | |process_org_owner=85324 |
| + | |process_provision_org_group=8210 |
| |process_provision_org=37171 | | |process_provision_org=37171 |
− | |process_estimated_implementation_duration=7776000 | + | |process_provision_org_directory=Περιφερειακές Διευθύνσεις ΕΦΕΤ, Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτών ΕΦΕΤ |
| + | |process_estimated_implementation_duration_min=P45D |
| + | |process_estimated_implementation_duration_max=P3M |
| |process_evidence_identification_type=Άλλο | | |process_evidence_identification_type=Άλλο |
| |process_evidence_identification_type_other=ΑΦΜ | | |process_evidence_identification_type_other=ΑΦΜ |
| + | |process_type=Αμφιστρεφής |
| + | |process_trigger=Αυτεπάγγελτη, Καταγγελία, Συνέχεια άλλης διαδικασίας |
| + | |process_trigger_type=Αίτηση (επιστολή), Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα |
| |process_usage=Εσωτερική διαδικασία | | |process_usage=Εσωτερική διαδικασία |
| + | |process_output_type=Απόφαση, Διοικητική πράξη, Παραγωγή εγγράφου |
| + | |process_validity_duration_set=Αόριστη |
| + | |process_source=Συντάκτες |
| + | |process_provided_to=Επιχειρήσεις |
| + | |process_tax_type=Εγκρίσεις,Επιτόπιοι έλεγχοι,Έλεγχοι |
| + | |process_life_events=Τρόφιμα,Αδειοδοτήσεις και συμμόρφωση,Λιανεμπόριο -Χονδρικό εμπόριο |
| + | |process_sdg_resource=Ιεραρχική Προσφυγή |
| + | |process_sdg_notes=Αίτηση θεραπείας ή ιεραρχική προσφυγή κατά το άρθρο 24 του ν. 2690/1999. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει, είτε από τη διοικητική αρχή η οποία εξέδωσε την πράξη, την ανάκληση ή την τροποποίησή της (αίτηση θεραπείας), είτε, από την αρχή η οποία προΐσταται εκείνης που εξέδωσε την πράξη, την ακύρωσή της (ιεραρχική προσφυγή).Η διοικητική αρχή στην οποία υποβάλλεται η σχετική αίτηση οφείλει να γνωστοποιήσει στον ενδιαφερόμενο την απόφασή της για την αίτηση αυτή το αργότερο μέσα σε τριάντα (30) ημέρες, εκτός αν από ειδικές διατάξεις προβλέπεται διαφορετική προθεσμία |
| + | |process_total_duration_steps_min=1958400 |
| + | |process_total_duration_steps_max=9446400 |
| |process_cost_min=0.00 | | |process_cost_min=0.00 |
| |process_cost_max=0.00 | | |process_cost_max=0.00 |
Γραμμή 22: |
Γραμμή 36: |
| |process_evidence_step_total_number=0 | | |process_evidence_step_total_number=0 |
| |process_evidence_step_digital_total_number=0 | | |process_evidence_step_digital_total_number=0 |
| + | |process_uuid=65b90b44-51d0-4678-91a7-cba8a2d31f28 |
| + | |process_id=659445 |
| + | |process_estimated_implementation_duration=7776000 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Νόμος |
| + | |process_rule_decision_number=2741 |
| + | |process_rule_decision_year=1999 |
| + | |process_rule_description=Γίνεται η Σύσταση του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων και καθορίζεται η αποστολή του και οι αρμοδιότητες του. Προσδιορίζονται τα όργανα διοίκησης καθώς και τα γνωμοδοτικά του όργανα. Καθορίζονται η οργάνωση και ο τρόπος λειτουργίας του και του δίνεται η εξουσία της διεξαγωγής των ελέγχων και της επιβολής κυρώσεων στην βάση των αποτελεσμάτων των ελέγχων του. |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=199 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19990100199 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Ευρωπαϊκός Κανονισμός |
| + | |process_rule_decision_number=178 |
| + | |process_rule_decision_year=2002 |
| + | |process_rule_description=Καθορισμός γενικών αρχών και απαιτήσεων της νομοθεσίας για τα τρόφιμα, για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων και τον καθορισμό διαδικασιών σε θέματα ασφαλείας των τροφίμων. |
| + | |process_rule_url=https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/?qid=1682588307978&uri=CELEX%3A32002R0178 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Κοινή Υπουργική Απόφαση |
| + | |process_rule_decision_number=15523 |
| + | |process_rule_decision_year=2006 |
| + | |process_rule_description=Μέτρα εφαρμογής των Κανονισμών (ΕΚ) υπ’ αριθμ. 178/2002, 852/2004, 853/2004, 854/2004 και 882/2004. Ρυθμίζονται θέματα αρμοδιοτήτων και εξουσιών σχετικά με τον επίσημο έλεγχο και εισάγονται προβλέψεις για την οργάνωση των επισήμων ελέγχων, την μεθοδολογία τους, την χρηματοδότηση τους, την δυνατότητα επιβολής κυρώσεων, την κοινοποίηση των αποτελεσμάτων και την διαχείριση κρίσεων. |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=1187 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Β |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20060201187 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Ευρωπαϊκός Κανονισμός |
| + | |process_rule_decision_number=1169 |
| + | |process_rule_decision_year=2011 |
| + | |process_rule_description=Παροχή πληροφοριών για τα τρόφιμα στους καταναλωτές |
| + | |process_rule_url=https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/ALL/?uri=CELEX:32011R1169 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Νόμος |
| + | |process_rule_decision_number=4235 |
| + | |process_rule_decision_year=2014 |
| + | |process_rule_description=Διοικητικά μέτρα, διαδικασίες και κυρώσεις στην εφαρμογή της ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας στους τομείς των τροφίμων. |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=32 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20140100032 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Ευρωπαϊκός Κανονισμός |
| + | |process_rule_decision_number=625 |
| + | |process_rule_decision_year=2017 |
| + | |process_rule_description=Kανονισμός για τους επίσημους ελέγχους. |
| + | |process_rule_url=https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/?uri=CELEX%3A32017R0625&qid=1682589216352 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Προεδρικό Διάταγμα |
| + | |process_rule_decision_number=71 |
| + | |process_rule_decision_year=2018 |
| + | |process_rule_description=Οργανισμός Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων: Περιγράφονται τα όργανα διοίκησης, καθώς και η διάρθρωση και οι αρμοδιότητες των υπηρεσιών. |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=134 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20180100134 |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=1 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Έναυσμα για Έλεγχο |
| + | |process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P2D |
| + | |process_step_duration_max=P5D |
| + | |process_step_description=Έναυσμα για Έλεγχο (καταγγελία, ερώτημα, διαφήμιση, κλπ.) και Προγραμματισμός Κλαδικών Ελέγχων. |
| + | |process_step_note=Κλαδικός Έλεγχος νοείται ο έλεγχος της επισήμανσης στο ίδιο τρόφιμο σε πολλές επιχειρήσεις. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=2 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Απόφαση για Διενέργεια Ελέγχου. |
| + | |process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση |
| + | |process_step_implementation=Υπογραφή |
| + | |process_step_duration_min=P2D |
| + | |process_step_duration_max=P5D |
| + | |process_step_description=Απόφαση για Διενέργεια Ελέγχου. |
| + | |process_step_note=Ο έλεγχος των επιχειρήσεων γίνεται λαμβάνοντας υπόψη την ισχύουσα Eνωσιακή και Εθνική Νομοθεσία. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=3 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Σύσταση Κλιμακίου Ελέγχου |
| + | |process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση |
| + | |process_step_implementation=Υπογραφή |
| + | |process_step_duration_min=P2D |
| + | |process_step_duration_max=P5D |
| + | |process_step_description=Σύσταση Κλιμακίου Ελέγχου (αποτελούμενο από 2 ελεγκτές). Οι εντολές εκδίδονται μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του ΕΦΕΤ και συνοδεύονται από άλλα διοικητικά έγγραφα που αφορούν στην κίνηση των οχημάτων. Καθορίζουν τους Υπεύθυνους της Εντολής, τους Ελεγκτές, καθώς και τους Συνδεδεμένους Ελέγχους εφόσον υπάρχουν. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=4 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Διενέργεια Ελέγχου, Συλλογή Πληροφοριών. |
| + | |process_step_official=Κλιμάκιο |
| + | |process_step_implementation=Έλεγχος |
| + | |process_step_duration_min=P2D |
| + | |process_step_duration_max=P1M |
| + | |process_step_description=Διενέργεια Ελέγχου, Συλλογή Πληροφοριών. Στο στάδιο αυτό αποφασίζεται αν θα γίνει επιτόπιος έλεγχος. Δείγματα ελέγχου για την επισήμανση μπορεί να ελεγχθούν στις εγκαταστάσεις του ΕΦΕΤ. Σε ειδικές περιπτώσεις δείγμα μπορεί να θεωρηθεί μια απλή φωτογραφία ή ένα διαφημιστικό σποτ. Το κλιμάκιο ελέγχου επιδεικνύει την υπηρεσιακή ταυτότητα και την εντολή ελέγχου. Ο έλεγχος των επιχειρήσεων γίνεται έναντι της ισχύουσας ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας στον τομέα των τροφίμων, ποτών και ΥΑΕΤ. Κατά την διεξαγωγή του ελέγχου εφαρμόζονται οι γενικές αρχές που απορρέουν από καθιερωμένα διεθνή πρότυπα (Ανεξαρτησία, Αντικειμενικότητα, Εχεμύθεια, Αμεροληψία). Κατά την διεξαγωγή του ελέγχου γίνεται χρήση εγκεκριμένων εντύπων ελέγχου (εγχειρίδια, οδηγοί επιθεώρησης, εγκύκλιοι). |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=5 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Σύνταξη Έκθεσης Ελέγχων. |
| + | |process_step_official=Κλιμάκιο |
| + | |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού |
| + | |process_step_duration_min=P2D |
| + | |process_step_duration_max=P20D |
| + | |process_step_description=Σύνταξη Έκθεσης Ελέγχων. Η έκθεση ελέγχου συντάσσεται, σύμφωνα με τον Ν. 2741/99, άρθρο 5, παρ 3, και καταγράφονται ο σκοπός του ελέγχου, το νομικό πλαίσιο, οι μέθοδοι, τα ευρήματα, η μη τήρηση της νομοθεσίας, τα προτεινόμενα μέτρα, η προθεσμία ανταπόκρισης της επιχείρησης (Ν. 4235/14, ΚΥΑ 15523/2006, άρ.16, παρ.4 και ΥΑ 12932/2006, άρ.23, παρ.4). Παράγεται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΕΦΕΤ και διαβιβάζεται στην επιχείρηση και σε όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=6 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Κοινοποίηση Έκθεσης στον Διοικούμενο |
| + | |process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P2D |
| + | |process_step_duration_max=P7D |
| + | |process_step_description=Κοινοποίηση Έκθεσης στον Διοικούμενο. Η έκθεση ελέγχου ή απόσπασμα αυτής, κατά περίπτωση, διαβιβάζεται και σε όλες τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις, λαμβάνοντας υπόψη τον Καν. (ΕΕ) 2016/679 (περί προσωπικών δεδομένων). |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=7 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Όχι |
| + | |process_step_title=Βεβαίωση παράβασης νομοθεσίας |
| + | |process_step_official=Κλιμάκιο |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P7D |
| + | |process_step_duration_max=P14D |
| + | |process_step_description=Βεβαίωση παράβασης νομοθεσίας ή μη. Σε περίπτωση που δεν διαπιστωθεί παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας, η υπόθεση αρχειοθετείται |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=8 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=7 |
| + | |process_step_previous_child=7 |
| + | |process_step_title=Εισήγηση για Επιβολή Κυρώσεων |
| + | |process_step_official=Αρμόδια επιτροπή |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P7D |
| + | |process_step_duration_max=P2M |
| + | |process_step_description=Διαδικασία επιβολής διοικητικού προστίμου. Σε καθορισμένες κατηγορίες μη συμμόρφωσης προς την ενωσιακή και την εθνική νομοθεσία, παράλληλα με την επιβολή των μέτρων συμμόρφωσης, μπορεί να επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις. Από τις κατηγορίες εξαρτάται και το εύρος του προστίμου. (Νόμος 4232, Άρθρο 23). |
| + | |process_step_note=Δεν επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις στις κάτωθι περιπτώσεις: α) Όταν η επιχείρηση στα πλαίσια του αυτοελέγχου διαπιστώσει μη συμμόρφωση προς τη νομοθεσία, δηλώσει αυτοβούλως στην αρμόδια αρχή και λάβει άμεσα τα δέοντα μέτρα, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, για τον περιορισμό του κινδύνου, υπό την προϋπόθεση ότι το προϊόν δεν έχει εγκαταλείψει την εγκατάσταση ή δεν έχει καταναλωθεί. β) Όταν μη ασφαλή τρόφιμα, ζωοτροφές, ΖΥΠ ή ΠΠ αποσύρονται ή/και κατάσχονται βάσει του συστήματος RASFF, εφόσον αυτά έχουν παραχθεί εκτός της Χώρας και μόνο στις περιπτώσεις που αποδειχθεί άγνοια ή απουσία δόλου από τον υπεύθυνο της επιχείρησης που προορίζεται το φορτίο γ) Όταν τρόφιμα, ζωοτροφές, ΖΥΠ ή ΠΠ διατέθηκαν ή διακινήθηκαν και το επίπεδο των επιστημονικών και τεχνικών γνώσεων δεν επέτρεπε την τεκμηρίωση βλάβης για τη δημόσια υγεία και την υγεία των ζώων. Ωστόσο, λαμβάνονται άμεσα τα απαραίτητα μέτρα συμμόρφωσης για την αποτροπή του κινδύνου, όταν αυτός διαπιστωθεί. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=9 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=7 |
| + | |process_step_previous_child=7 |
| + | |process_step_title=Αξιολόγηση Αναγκαιότητας Επανελέγχου |
| + | |process_step_official=Αρμόδιο Τμήμα |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P2D |
| + | |process_step_duration_max=P5D |
| + | |process_step_description=Αξιολόγηση Αναγκαιότητας Επανελέγχου. Σε περίπτωση που δεν διαπιστωθεί ανάγκη για επανέλεγχο, η υπόθεση αρχειοθετείται. Διαφορετικά η διαδικασία εκκινεί από το Βήμα 1. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=10 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=7 |
| + | |process_step_previous_child=7 |
| + | |process_step_title=Ενημέρωση κεντρικής υπηρεσίας για RASFF/ AAC / FF |
| + | |process_step_official=Αρμόδια Διεύθυνση |
| + | |process_step_implementation=Υπογραφή |
| + | |process_step_duration_min=P2D |
| + | |process_step_duration_max=P5D |
| + | |process_step_description=Ενημέρωση κεντρικής υπηρεσίας για RASFF/ AAC / FF |
| + | |process_step_note=RASFF: Rapid Alert System for Food and Feed, Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης Τροφίμων. Το δίκτυο για την κοινοποίηση κινδύνων που απειλούν την ανθρώπινη υγεία και προέρχονται από τρόφιμα ή ζωοτροφές ή υλικά σε επαφή με τρόφιμα και σοβαρών κινδύνων που απειλούν την υγεία των ζώων ή το περιβάλλον. |
| + | Δίκτυο AAC: Το δίκτυο που αποτελείται από την Επιτροπή και τους οργανισμούς σύνδεσης που έχουν οριστεί από τα κράτη μέλη σύμφωνα με το άρθρο 103 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΕ) αρ. 2017/625, με σκοπό τη διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ των αρμόδιων αρχών. |
| + | Δίκτυο FF: Δίκτυο για την Καταπολέμηση της Απάτης το οποίο αποτελείται από την Επιτροπή, την Europol και τους οργανισμούς σύνδεσης που έχουν οριστεί από τα κράτη μέλη σύμφωνα με το άρθρο 103 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΕ) αρ. 2017/625 με συγκεκριμένο σκοπό τη διευκόλυνση της ανταλλαγής πληροφοριών σχετικά με κοινοποιήσεις περί απάτης. |
| + | }} |
| + | {{process useful links |
| + | |process_useful_link_title=Εγκύκλιοι Επισήμανση τροφίμων |
| + | |process_useful_link_url=https://www.efet.gr/index.php/el/arxes-elegxou/egkyklioi |
| }} | | }} |