|
|
(158 ενδιάμεσες εκδόσεις από 11 χρήστες δεν εμφανίζονται) |
Γραμμή 1: |
Γραμμή 1: |
| {{process | | {{process |
− | |process_uuid=cff5b3f5-328d-42e7-aa18-2bb9c3a87cd6
| + | |process_official_title=Διενέργεια Περιβαλλοντικής Επιθεώρησης |
− | |process_id=995805
| |
− | |process_official_title=Διενέργεια Περιβαλλοντικών Επιθεωρήσεων | |
| |process_alternative_titles=Περιβαλλοντικός έλεγχος - Αυτοψία | | |process_alternative_titles=Περιβαλλοντικός έλεγχος - Αυτοψία |
− | |process_description=Η διαδικασία αφορά στον έλεγχο συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς όρους και την κείμενη περιβαλλοντική νομοθεσία έργων και δραστηριοτήτων ιδιωτικού ή δημοσίου τομέα, καθώς και φυσικών προσώπων, ώστε να εξασφαλίζεται η προστασία του περιβάλλοντος και κατά επέκταση η υγεία των πολιτών και το δημόσιο συμφέρον. Οι επιθεωρήσεις διακρίνονται σε προληπτικές, τακτικές και έκτακτες. Οι προληπτικές διενεργούνται κατά τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης έργων και δραστηριοτήτων από τις υπηρεσίες που εκδίδουν την περιβαλλοντική άδεια. Οι τακτικές επιθεωρήσεις καθορίζονται από το Πρόγραμμα Περιβαλλοντικών Επιθεωρήσεων που καταρτίζεται από την Γενική Διεύθυνση Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του ΥΠΕΝ, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Περιβάλλοντος των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Τέλος οι έκτακτες περιβαλλοντικές επιθεωρήσεις διενεργούνται μετά από καταγγελίες πολιτών, εντολές εισαγγελικών ή άλλων αρχών, ή κατόπιν συμβάντων με ιδιαίτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. | + | |process_description=Η διαδικασία αφορά στον έλεγχο συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς όρους και την κείμενη περιβαλλοντική νομοθεσία έργων και δραστηριοτήτων ιδιωτικού ή δημοσίου τομέα, καθώς και φυσικών προσώπων, ώστε να εξασφαλίζεται η προστασία του περιβάλλοντος και κατά επέκταση η υγεία των πολιτών και το δημόσιο συμφέρον. |
| |process_org_owner_is_private=Όχι | | |process_org_owner_is_private=Όχι |
− | |process_org_owner=Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ | + | |process_org_owner=54032 |
− | |process_provision_org_owner_directory=ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΩΝ | + | |process_provision_org_owner_directory=170158 |
− | |process_provision_org=ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ | + | |process_provision_org_group=8210, 5587, 7166 |
| |process_provision_org_directory=Τμήμα Επιθεώρησης Περιβάλλοντος του Σώματος Επιθεώρησης Βορείου και Νοτίου Ελλάδος και το Συντονιστικό Γραφείο Αντιμετώπισης Περιβαλλοντικών Ζημιών | | |process_provision_org_directory=Τμήμα Επιθεώρησης Περιβάλλοντος του Σώματος Επιθεώρησης Βορείου και Νοτίου Ελλάδος και το Συντονιστικό Γραφείο Αντιμετώπισης Περιβαλλοντικών Ζημιών |
− | |process_provision_org_group=Αναφερόμενος φορέας, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις
| + | |process_remarks=Οι Περιβαλλοντικές Επιθεωρήσεις υλοποιούνται επίσης και από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Περιβάλλοντος Περιφερειακών Ενοτήτων, καθώς και τα αρμόδια Κλιμάκια Ελέγχου Ποιότητας Περιβάλλοντος (ΚΕΠΠΕ), τις Διευθύνσεις Περιβάλλοντος των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, καθώς και τους Περιβαλλοντικούς Ελεγκτές. |
− | |process_remarks=Οι Περιβαλλοντικές Επιθεωρήσεις υλοποιούνται και από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Περιβάλλοντος Περιφερειακών Ενοτήτων, τις Διευθύνσεις Περιβάλλοντος των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, καθώς και τους Περιβαλλοντικούς Ελεγκτές. Οι περιβαλλοντικά αδειοδοτούσες αρχές διενεργούν τις προληπτικές περιβαλλοντικές επιθεωρήσεις. | + | |process_estimated_implementation_duration_max=P2Y |
− | |process_estimated_implementation_time=24 | + | |process_type=Αμφιστρεφής |
− | |process_estimated_implementation_time_type=Μήνες
| + | |process_trigger=Αιτούμενη, Αυτεπάγγελτη, Εσωτερική, Καταγγελία, Συνέχεια άλλης διαδικασίας |
− | |process_type=Εξωστρεφής | + | |process_trigger_type=Αίτηση (έντυπο), Αίτηση (επιστολή), Αίτηση (ψηφιακά) |
− | |process_trigger=Αυτεπάγγελτη | |
− | |process_provided_to=Πολίτες, Επιχειρήσεις, Δημόσιους φορείς, Νομικά Πρόσωπα
| |
− | |process_tax_type=Έλεγχοι | |
| |process_output_type=Απόφαση, Διοικητική πράξη, Άλλο | | |process_output_type=Απόφαση, Διοικητική πράξη, Άλλο |
| |process_source=Συντάκτες | | |process_source=Συντάκτες |
− | |process_total_duration_steps_min=4 | + | |process_provided_to=Φορείς που την εκτελούν,Ελεύθερους επαγγελματίες,Επιχειρήσεις,Νομικά Πρόσωπα – Νομικές Οντότητες,Καταγγέλοντες |
− | |process_total_duration_steps_max=11 | + | |process_tax_type=Επιθεωρήσεις |
− | |process_total_duration_steps_type=Μήνες | + | |process_life_events=Περιβαλλοντικά θέματα,Περιβαλλοντικά θέματα |
− | |process_total_duration_steps_digital_min=1 | + | |process_sdg_resource=Δικαστική Προσφυγή |
− | |process_cost_min=0 | + | |process_total_duration_steps_min=3628800 |
− | |process_cost_max=0 | + | |process_total_duration_steps_max=5443200 |
| + | |process_total_duration_steps_digital_min=0 |
| + | |process_cost_min=0.00 |
| + | |process_cost_max=0.00 |
| + | |process_evidence_cost_guarantee=0 |
| |process_evidence_cost_total_number=0 | | |process_evidence_cost_total_number=0 |
− | |process_evidence_total_number=5 | + | |process_evidence_ex_officio_total_number=2 |
− | |process_evidence_step_total_number=8 | + | |process_evidence_alternative_total_number=0 |
| + | |process_evidence_prerequisite_total_number=1 |
| + | |process_evidence_total_number=2 |
| + | |process_evidence_step_total_number=0 |
| |process_evidence_step_digital_total_number=0 | | |process_evidence_step_digital_total_number=0 |
| + | |process_application_type=Αναφορά/Καταγγελία |
| + | |process_application_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή) |
| + | |process_application_owner=Νομικά πρόσωπα, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Φορείς του Δημοσίου, Φυσικά πρόσωπα |
| + | |process_application_description=Αναφορές - Καταγγελίες |
| + | |process_application_related_url=https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/kataggelies |
| + | |process_application_note=Η Αναφορά/Καταγγελία πολιτών, φορέων ή υπηρεσιών που αφορά σε πράξεις ή ενέργειες εις βάρος της προστασίας του περιβάλλοντος πρέπει να είναι κατά το δυνατό συγκεκριμένη και όχι γενική και αόριστη. Πρέπει να περιέχει πληροφορίες για τον προσδιορισμό και εντοπισμό της πηγής ρύπανσης ή άλλης υποβάθμισης του περιβάλλοντος, όπως την τοποθεσία που λαμβάνει χώρα η πράξη, καθώς και στοιχεία του φορέα ή του προσώπου που διαπράττει ή εμπλέκεται στην καταγγελμένη πράξη ή παράβαση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας. Να είναι όσο γίνεται τεκμηριωμένη και να υποστηρίζεται από εύλογα αποδεικτικά στοιχεία και τυχόν έγγραφα. Η αναφορά/καταγγελία υποβάλλεται εγγράφως με επιστολή ή ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, επώνυμα ή ανώνυμα και να αναφέρει στοιχεία επικοινωνίας (για τις επώνυμες). Για υποθέσεις αρμοδιότητας του Σώματος Επιθεώρησης Βορείου Ελλάδος οι αναφορές/καταγγελίες αποστέλλονται στην ταχυδρομική δ/νση Αδριανουπόλεως 24, 551 33 Καλαμαριά Θεσσαλονίκη ή στο e mail: epbe@otenet.gr. Για το Σώμα Επιθεώρησης Νοτίου Ελλάδος αποστέλλονται στην ταχ. δ/νση Λ. Μεσογείων 119, 115 26 Αθήνα ή στο email: sene.tep@prv.ypeka.gr. Μπορούν παράλληλα να υποβάλλονται στις οικείες Δ/νσεις Περιβάλλοντος των Περιφερειακών Ενοτήτων ή των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. |
| + | |process_uuid=cff5b3f5-328d-42e7-aa18-2bb9c3a87cd6 |
| + | |process_id=995805 |
| + | |process_estimated_implementation_duration=62208000 |
| }} | | }} |
| {{process conditions | | {{process conditions |
| |process_conditions_num_id=1 | | |process_conditions_num_id=1 |
| |process_conditions_alternative=Όχι | | |process_conditions_alternative=Όχι |
− | |process_conditions_type=Άλλο | + | |process_conditions_type=Διοικητικές |
− | |process_conditions_name=Πρόγραμμα Τακτικών Περιβαλλοντικών Επιθεωρήσεων, το οποίο καταρτίζεται από τη Γενική Διεύθυνση του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις. Περιλαμβάνει έργα και δραστηριότητες Α΄ κατηγορίας, τα οποία επιθεωρούνται με συγκεκριμένη συχνότητα, η οποία μπορεί να κυμαίνεται από ένα έως δέκα έτη. | + | |process_conditions_name=Για τη διενέργεια περιβαλλοντικής επιθεώρησης εκδίδεται Εντολή Ελέγχου από τον ιεραρχικά προϊστάμενο. |
| }} | | }} |
| {{process conditions | | {{process conditions |
| |process_conditions_num_id=2 | | |process_conditions_num_id=2 |
| |process_conditions_alternative=Όχι | | |process_conditions_alternative=Όχι |
− | |process_conditions_type=Άλλο | + | |process_conditions_type=Περιβαλλοντικές |
− | |process_conditions_name=Η Αναφορά/Καταγγελία πολιτών που αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος, η οποία πρέπει να είναι κατά το δυνατό συγκεκριμένη και τεκμηριωμένη. Πρέπει να περιέχει πληροφορίες για την καταγγελμένη πράξη ή παράβαση, την τοποθεσία που λαμβάνει χώρα αυτή, στοιχεία του φορέα ή του προσώπου που διαπράττει ή εμπλέκεται στην καταγγελμένη πράξη ή παράβαση . Θα πρέπει όσο γίνεται να είναι τεκμηριωμένη και να υποστηρίζεται από εύλογα αποδεικτικά στοιχεία ή έγγραφα . Η αναφορά/καταγγελία δύναται να υποβάλλεται σε οποιαδήποτε μορφή προφορική, γραπτή ή ηλεκτρονική, επώνυμα ή ανώνυμα και να αναφέρει στοιχεία επικοινωνίας (για τις επώνυμες). | + | |process_conditions_name=Όσον αφορά στις τακτικές περιβαλλοντικές επιθεωρήσεις, πρόγραμμα Τακτικών Περιβαλλοντικών Επιθεωρήσεων, το οποίο καταρτίζεται από τη Γενική Διεύθυνση του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις. Περιλαμβάνει έργα και δραστηριότητες Α΄ κατηγορίας, τα οποία επιθεωρούνται με συγκεκριμένη συχνότητα, η οποία μπορεί να κυμαίνεται από ένα έως δέκα έτη. |
| }} | | }} |
| {{process conditions | | {{process conditions |
| |process_conditions_num_id=3 | | |process_conditions_num_id=3 |
− | |process_conditions_alternative=Όχι | + | |process_conditions_alternative=Ναι |
− | |process_conditions_type=Άλλο | + | |process_conditions_alternative_of_selector=2 |
| + | |process_conditions_alternative_of=2 |
| + | |process_conditions_type=Διοικητικές |
| + | |process_conditions_name=Η Αναφορά/Καταγγελία πολιτών ή φορέων που αφορά σε πράξεις ή ενέργειες εις βάρος της προστασίας του περιβάλλοντος, πρέπει να είναι κατά το δυνατό συγκεκριμένη και όχι γενική και αόριστη. Πρέπει να περιέχει πληροφορίες για τον προσδιορισμό και εντοπισμό της πηγής ρύπανσης ή άλλης υποβάθμισης του περιβάλλοντος, όπως την τοποθεσία που λαμβάνει χώρα η πράξη, καθώς και στοιχεία του φορέα ή του προσώπου που διαπράττει ή εμπλέκεται στην καταγγελμένη πράξη ή παράβαση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας. Να είναι όσο γίνεται τεκμηριωμένη και να υποστηρίζεται από εύλογα αποδεικτικά στοιχεία και τυχόν έγγραφα. Η αναφορά/καταγγελία υποβάλλεται εγγράφως με επιστολή ή ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, επώνυμα ή ανώνυμα και πρέπει να αναφέρει στοιχεία επικοινωνίας (για τις επώνυμες). |
| + | }} |
| + | {{process conditions |
| + | |process_conditions_num_id=4 |
| + | |process_conditions_alternative=Ναι |
| + | |process_conditions_alternative_of_selector=2 |
| + | |process_conditions_alternative_of=2 |
| + | |process_conditions_type=Διοικητικές |
| |process_conditions_name=Εισαγγελική παραγγελία. Εντολή ιεραρχίας, άλλης αρχής ή υπηρεσίας. | | |process_conditions_name=Εισαγγελική παραγγελία. Εντολή ιεραρχίας, άλλης αρχής ή υπηρεσίας. |
| }} | | }} |
| {{process evidences | | {{process evidences |
| |process_evidence_num_id=1 | | |process_evidence_num_id=1 |
| + | |process_evidence_type=6440 |
| + | |process_evidence_is_under_prerequisite=Όχι |
| |process_evidence_alternative=Όχι | | |process_evidence_alternative=Όχι |
− | |process_evidence_owner=Νομικά πρόσωπα, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Φορείς του Δημοσίου, Φυσικά πρόσωπα | + | |process_evidence_owner=Φορείς του Δημοσίου |
− | |process_evidence_type=Αναφορά/Καταγγελία
| + | |process_evidence_description=Στοιχεία αρχείου υπηρεσίας |
− | |process_evidence_identification_type=Ψηφιακή υπογραφή, Ταυτοποιητικό έγγραφο
| + | |process_evidence_note=Στοιχεία που τηρούνται στο αρχείο της υπηρεσίας και αφορούν στην συγκεκριμένη υπόθεση, για την οποία θα πραγματοποιηθεί περιβαλλοντική επιθεώρηση. Δύναται να είναι και στοιχεία από το αρχείο άλλων υπηρεσιών. |
− | |process_evidence_description=Αναφορές - Καταγγελίες | |
− | |process_evidence_submission_type=Κατάθεση από τον αιτούντα (χειροκίνητη), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή)
| |
− | |process_evidence_note=Η Αναφορά/Καταγγελία πολιτών που αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος πρέπει να είναι κατά το δυνατό συγκεκριμένη και όχι γενική και αόριστη. Πρέπει να περιέχει πληροφορίες για τον προσδιορισμό και εντοπισμό της πηγής ρύπανσης ή άλλης υποβάθμισης του περιβάλλοντος, όπως την τοποθεσία που λαμβάνει χώρα η πράξη, στοιχεία του φορέα ή του προσώπου που διαπράττει ή εμπλέκεται στην καταγγελμένη πράξη ή παράβαση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, κ.ά.). Να είναι όσο γίνεται τεκμηριωμένη και να υποστηρίζεται από εύλογα αποδεικτικά στοιχεία ή έγγραφα . Η αναφορά/καταγγελία δύναται να υποβάλλεται σε οποιαδήποτε μορφή προφορική, γραπτή ή ηλεκτρονική, επώνυμα ή ανώνυμα και να αναφέρει στοιχεία επικοινωνίας (για τις επώνυμες). | |
| }} | | }} |
| {{process evidences | | {{process evidences |
| |process_evidence_num_id=2 | | |process_evidence_num_id=2 |
| + | |process_evidence_type=6440 |
| + | |process_evidence_is_under_prerequisite=Όχι |
| |process_evidence_alternative=Όχι | | |process_evidence_alternative=Όχι |
− | |process_evidence_type=Υπηρεσιακό έγγραφο | + | |process_evidence_owner=Φορείς του Δημοσίου |
− | |process_evidence_description=Φάκελος υποθέσεων αρχείου | + | |process_evidence_description=Εθνικό πρόγραμμα περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων |
| + | |process_evidence_note=Οι τακτικές περιβαλλοντικές επιθεωρήσεις διενεργούνται σύμφωνα με το Πρόγραμμα περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων, το οποίο εκπονείται από τη Γενική Διεύθυνση Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών σε συνεργασία με τις αρμόδιες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, με πρόβλεψη τη συχνότητα των επιτόπιων ελέγχων έργων και δραστηριοτήτων Α΄ κατηγορίας. |
| }} | | }} |
| {{process evidences | | {{process evidences |
| |process_evidence_num_id=3 | | |process_evidence_num_id=3 |
| + | |process_evidence_type=6440 |
| + | |process_evidence_is_under_prerequisite=Ναι |
| + | |process_evidence_prerequisite=Δικαστικές |
| |process_evidence_alternative=Όχι | | |process_evidence_alternative=Όχι |
− | |process_evidence_type=Υπηρεσιακό έγγραφο | + | |process_evidence_submission_type=Αυτεπάγγελτη (χειροκίνητα), Αυτεπάγγελτη (ψηφιακά) |
− | |process_evidence_description=Εθνικό πρόγραμμα περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων | + | |process_evidence_description=Εισαγγελική παραγγελία, εντολές ιεραρχίες και άλλων αρχών |
| + | |process_evidence_note=Κατά περίπτωση το έναυσμα του ελέγχου δύναται να είναι εισαγγελική παραγγελία ή εντολή ιεραρχίας ή άλλων αρχών. |
| }} | | }} |
| {{process evidences | | {{process evidences |
| |process_evidence_num_id=4 | | |process_evidence_num_id=4 |
| + | |process_evidence_type=6440 |
| + | |process_evidence_is_under_prerequisite=Ναι |
| + | |process_evidence_prerequisite=Περιβαλλοντικές |
| |process_evidence_alternative=Όχι | | |process_evidence_alternative=Όχι |
− | |process_evidence_type=Υπηρεσιακό έγγραφο | + | |process_evidence_submission_type=Αυτεπάγγελτη (χειροκίνητα) |
− | |process_evidence_description=Εντολές ιεραρχίες και άλλων αρχών | + | |process_evidence_description=Παραστατικά έγγραφα διασυνοριακής μεταφοράς αποβλήτων |
− | |process_evidence_submission_type=Αυτεπάγγελτη (χειροκίνητα), Αυτεπάγγελτη (ψηφιακά) | + | |process_evidence_note=Στις περιπτώσεις περιβαλλοντικής επιθεώρησης για διασυνοριακή μεταφορά αποβλήτων απαιτούνται, παραστατικά που προβλέπονται από τον κανονισμό ΕΚ 1013/2006, που διέπει τη Διασυνοριακή Μεταφορά Αποβλήτων |
| }} | | }} |
| {{process evidences | | {{process evidences |
| |process_evidence_num_id=5 | | |process_evidence_num_id=5 |
| + | |process_evidence_type=1127 |
| + | |process_evidence_is_under_prerequisite=Ναι |
| + | |process_evidence_prerequisite=Περιβαλλοντικές |
| |process_evidence_alternative=Όχι | | |process_evidence_alternative=Όχι |
− | |process_evidence_type=Υπηρεσιακό έγγραφο
| + | |process_evidence_description=Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων ή Απόφαση υπαγωγής σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις |
− | |process_evidence_description=Έγγραφα που κατά περίπτωση απαιτούνται από τον κανονισμό ΕΚ 1013/2006 στις περιπτώσεις περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων για Διασυνοριακή Μεταφορά Αποβλήτων | |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
Γραμμή 92: |
Γραμμή 124: |
| |process_rule_gazette_doc_number=160 | | |process_rule_gazette_doc_number=160 |
| |process_rule_gazette_doc_issue=Α | | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19860100160 |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
| |process_rule_type=Νόμος | | |process_rule_type=Νόμος |
− | |process_rule_decision_number=2947 | + | |process_rule_decision_number=4014 |
− | |process_rule_decision_year=2001 | + | |process_rule_decision_year=2011 |
− | |process_rule_article=9 | + | |process_rule_article=20 |
− | |process_rule_description=Στο άρθρο 9 του νόμου περιλαμβάνεται η σύσταση και λειτουργία των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι αρμοδιότητες και η ελεγκτική διαδικασία που ακολουθείται κατά την περιβαλλοντική επιθεώρηση. | + | |process_rule_description=Αποτελεί τον βασικό νόμο για την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ενώ στο άρθρο 20 ορίζονται οι αρμόδιες αρχές για την διενέργεια των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων, οι οποίες διακρίνονται σε τρία είδη ανάλογα με τον προληπτικό ή κατασταλτικό χαρακτήρα τους. |
− | |process_rule_gazette_doc_number=228 | + | |process_rule_gazette_doc_number=209 |
| |process_rule_gazette_doc_issue=Α | | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20110100209 |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
− | |process_rule_type=Κανονισμός | + | |process_rule_type=Νόμος |
− | |process_rule_decision_number=1013 | + | |process_rule_decision_number=4512 |
− | |process_rule_decision_year=2006 | + | |process_rule_decision_year=2018 |
− | |process_rule_description=Ο Κανονισμός θεσπίζει τις διαδικασίες, τους όρους και προϋποθέσεις για την διασυνοριακή μεταφορά αποβλήτων, τις περιπτώσεις παράνομων μεταφορών, καθώς και τις διαδικασίες ελέγχου από τις αρμόδιες αρχές. | + | |process_rule_article=127-157 |
| + | |process_rule_description=Με τα άρθρα 127-157 θεσπίζεται το γενικό πλαίσιο και οι γενικές αρχές για την άσκηση εποπτείας και τη διαδικασία ελέγχου των οικονομικών δραστηριοτήτων, όπου περιλαμβάνεται και ο τομέας του περιβάλλοντος. Αναμένεται η έκδοση των προβλεπόμενων προεδρικών διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων για την έναρξη ισχύς του. |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=5 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20180100005 |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
Γραμμή 112: |
Γραμμή 150: |
| |process_rule_decision_number=4042 | | |process_rule_decision_number=4042 |
| |process_rule_decision_year=2012 | | |process_rule_decision_year=2012 |
− | |process_rule_article=19, 37, 57 | + | |process_rule_article=1-5 |
− | |process_rule_description=Αποτελεί τον βασικό νόμο πλαίσιο για τη διαχείριση των αποβλήτων, περιλαμβάνοντας εκτός των άλλων τις αρμόδιες αρχές ελέγχου των φορέων που εμπλέκονται στη διαχείριση των αποβλήτων. Ειδικά στα άρθρα 19 και 37 ορίζονται οι αρμόδιες αρχές ελέγχου και επιβολή κυρώσεων, ενώ στο άρθρο 57, παρ. 1.γ)5 οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος και οι κατά τόπους Τελωνειακές υπηρεσίες, ορίζονται ως αρμόδιες για την διενέργεια ελέγχων, κατά τη διασυνοριακή μεταφορά αποβλήτων. | + | |process_rule_description=Αποτελεί την εναρμόνιση της ευρωπαϊκής οδηγίας για την ποινική προστασία του περιβάλλοντος. Ειδικότερα, το άρ. 3 ορίζει τα αδικήματα που τιμωρούνται ποινικά. |
| |process_rule_gazette_doc_number=24 | | |process_rule_gazette_doc_number=24 |
| |process_rule_gazette_doc_issue=Α | | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20120100024 |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
| |process_rule_type=Νόμος | | |process_rule_type=Νόμος |
− | |process_rule_decision_number=4512 | + | |process_rule_decision_number=4819 |
− | |process_rule_decision_year=2018 | + | |process_rule_decision_year=2021 |
− | |process_rule_article=127-157 | + | |process_rule_article=61, 66 |
− | |process_rule_description=Με τα άρθρα 127-157 θεσπίζεται το γενικό πλαίσιο και οι γενικές αρχές για την άσκηση εποπτείας και τη διαδικασία ελέγχου των οικονομικών δραστηριοτήτων, όπου περιλαμβάνεται και ο τομέας του περιβάλλοντος. Αναμένεται η έκδοση των προβλεπόμενων προεδρικών διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων για την έναρξη ισχύς του. | + | |process_rule_description=Αποτελεί τον βασικό νόμο πλαίσιο για τη διαχείριση των αποβλήτων, περιλαμβάνοντας εκτός των άλλων τις αρμόδιες αρχές ελέγχου των φορέων που εμπλέκονται στη διαχείριση των αποβλήτων. Ειδικά στα άρθρα 61 και 66 ορίζονται οι αρμόδιες αρχές ελέγχου και επιβολής κυρώσεων, καθώς και τα είδη των κυρώσεων. |
− | |process_rule_gazette_doc_number=5 | + | |process_rule_gazette_doc_number=129 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20210100129 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Νόμος |
| + | |process_rule_decision_number=4843 |
| + | |process_rule_decision_year=2021 |
| + | |process_rule_article=50-52, 75 |
| + | |process_rule_description=Ο Ν. 4843 τροποποιεί τα άρθρα 20 και 21 του Ν.4014 και επιφέρει ουσιαστικές τροποποιήσεις στη διαδικασία των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και τις διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται για περιβαλλοντικές παραβάσεις. |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=193 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20210100193 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Υπουργική Απόφαση |
| + | |process_rule_decision_number=ΥΠΕΝ/ΓΔΣΕΕ/16675/165 |
| + | |process_rule_decision_year=2022 |
| + | |process_rule_article=1-3 |
| + | |process_rule_description=Με την ΥΑ υιοθετείται το Μοντέλο Ενεργειών Συμμόρφωσης για τις περιβαλλοντικές επιθεωρήσεις που προβλέπεται από την παρ. 21 του άρ. 20 του Ν.4014, με στόχο την ενιαία αντιμετώπιση των ελέγχων που εφαρμόζονται από τις αρμόδιες αρχές. |
| + | Περιλαμβάνει τη μεθοδολογία για την αξιολόγηση των μη συμμορφώσεων και την κατάταξη των παραβάσεων, τους ελαφρυντικούς και επιβαρυντικούς παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη, το περιεχόμενο των εκθέσεων ελέγχου, καθώς και τον τρόπο υπολογισμού του προστίμου. |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=776 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Β |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20220200776 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Προεδρικό Διάταγμα |
| + | |process_rule_decision_number=132 |
| + | |process_rule_decision_year=2017 |
| + | |process_rule_article=57 & 58 |
| + | |process_rule_description=Περιλαμβάνει τον οργανισμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στα άρθρα 57 και 58 προβλέπεται μεταξύ άλλων η διάρθρωση και οι αρμοδιότητες των Τμημάτων Επιθεώρησης Περιβάλλοντος των Σωμάτων Επιθεώρησης Βορείου και Νοτίου Ελλάδος. |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=160 |
| |process_rule_gazette_doc_issue=Α | | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20170100160 |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
Γραμμή 134: |
Γραμμή 205: |
| |process_rule_gazette_doc_number=190 | | |process_rule_gazette_doc_number=190 |
| |process_rule_gazette_doc_issue=Α | | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20090100190 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Κανονισμός |
| + | |process_rule_decision_number=1013 |
| + | |process_rule_decision_year=2006 |
| + | |process_rule_description=Ο Κανονισμός θεσπίζει τις διαδικασίες, τους όρους και προϋποθέσεις για την διασυνοριακή μεταφορά αποβλήτων, τις περιπτώσεις παράνομων μεταφορών, καθώς και τις διαδικασίες ελέγχου από τις αρμόδιες αρχές. |
| + | |process_rule_url=https://eur-lex.europa.eu/homepage.html?locale=el |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
− | |process_rule_type=Προεδρικό Διάταγμα | + | |process_rule_type=Νόμος |
− | |process_rule_decision_number=132 | + | |process_rule_decision_number=2947 |
− | |process_rule_decision_year=2017 | + | |process_rule_decision_year=2001 |
− | |process_rule_article=57 & 58 | + | |process_rule_article=9 |
− | |process_rule_description=Περιλαμβάνει τον οργανισμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στα άρθρα 57 και 58 προβλέπεται μεταξύ άλλων η διάρθρωση και οι αρμοδιότητες των Τμημάτων Επιθεώρησης Περιβάλλοντος των Σωμάτων Επιθεώρησης Βορείου και Νοτίου Ελλάδος. | + | |process_rule_description=Στο άρθρο 9 του νόμου περιλαμβάνεται η σύσταση και λειτουργία των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι αρμοδιότητες και η ελεγκτική διαδικασία που ακολουθείται κατά την περιβαλλοντική επιθεώρηση. |
− | |process_rule_gazette_doc_number=160 | + | |process_rule_gazette_doc_number=228 |
| |process_rule_gazette_doc_issue=Α | | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20010100228 |
| }} | | }} |
| {{process rules | | {{process rules |
Γραμμή 152: |
Γραμμή 232: |
| |process_rule_gazette_doc_number=245 | | |process_rule_gazette_doc_number=245 |
| |process_rule_gazette_doc_issue=Α | | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
− | }}
| + | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20200100245 |
− | {{process rules
| |
− | |process_rule_type=Νόμος | |
− | |process_rule_decision_number=4014
| |
− | |process_rule_decision_year=2011
| |
− | |process_rule_article=20
| |
− | |process_rule_description=Αποτελεί τον βασικό νόμο για την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ενώ στο άρθρο 20 ορίζονται οι αρμόδιες αρχές για την διενέργεια των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων, οι οποίες διακρίνονται σε τρία είδη ανάλογα με τον προληπτικό ή κατασταλτικό χαρακτήρα τους.
| |
− | |process_rule_gazette_doc_number=209
| |
− | |process_rule_gazette_doc_issue=Α
| |
− | }}
| |
− | {{process rules
| |
− | |process_rule_type=Κοινή Υπουργική Απόφαση
| |
− | |process_rule_decision_number=59388/3363
| |
− | |process_rule_decision_year=1988
| |
− | |process_rule_description=Περιλαμβάνεται ο τρόπος και η διαδικασία περιβαλλοντικής επιθεώρησης που διενεργείται από τις περιβαλλοντικές υπηρεσίες των Περιφερειακών Ενοτήτων και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, καθώς και η διαδικασία επιβολής κυρώσεων στις περιπτώσεις παραβάσεων.
| |
− | |process_rule_gazette_doc_number=638
| |
− | |process_rule_gazette_doc_issue=Β
| |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 174: |
Γραμμή 238: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_title=Επιτόπιος Έλεγχος - σύνταξη έκθεσης αυτοψίας | + | |process_step_title=Έκδοση Εντολής Ελέγχου |
− | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος | + | |process_step_official=Αρμόδιος Διευθυντής |
− | |process_step_implementation=Έλεγχος | + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
− | |process_step_duration_min=1 | + | |process_step_duration_min=P1D |
− | |process_step_duration_max=5 | + | |process_step_duration_max=P10D |
− | |process_step_duration_type=Ημέρες
| + | |process_step_description=Δίνεται γραπτή εντολή από τον ιεραρχικά προϊστάμενο συνήθως σε δύο ή περισσότερους Επιθεωρητές/Ελεγκτές για τη διενέργεια ελέγχου. Στην εντολή αναφέρονται τα ονόματα των επιθεωρητών, ο χρόνος, ο τόπος, το αντικείμενο του ελέγχου και οι βασικές διατάξεις που διέπουν τον έλεγχο. |
− | |process_step_description=Κατά τον επιτόπιο έλεγχο - αυτοψία συλλέγονται και καταγράφονται όλα τα ευρήματα και τα στοιχεία που αφορούν την προς διερεύνηση υπόθεση, ή ελεγχόμενη δραστηριότητα σε σχέση με τις απαιτήσεις της κείμενης περιβαλλοντικής νομοθεσίας και τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους. Διενεργούνται οι αναγκαίες μετρήσεις, διαπιστώνονται καταστάσεις, λαμβάνονται φωτογραφίες και συγκεντρώνεται κάθε χρήσιμο στοιχείο και πληροφορία και εν γένει αποδεικτικό στοιχείο, κατά την κρίση των Επιθεωρητών, προκειμένου να εξεταστεί ο βαθμός συμμόρφωσης με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις. | + | |process_step_note=Η εντολή δύναται να είναι και προφορική. Δεν προβλέπεται ρητά από νομοθεσία, αλλά αποτελεί διοικητική πρακτική. |
− | |process_step_note=Κατά την αυτοψία ζητούνται στοιχεία, τα οποία είτε προσκομίζονται επί τόπου ή αποστέλλονται εντός προθεσμίας. Μετά το πέρας της αυτοψίας συντάσσεται έκθεση αυτοψίας, η οποία υπογράφεται από τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος και δίνεται αντίγραφο στον ελεγχόμενο. Το κόστος των διενεργούμενων αναλύσεων βαρύνει την ελεγχόμενη δραστηριότητα, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 20 του Ν. 4014/2011. | + | Για την πραγματοποίηση του ελέγχου απαιτείται και η προετοιμασία της μετακίνησης. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 187: |
Γραμμή 251: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_title=Επεξεργασία - αξιολόγηση στοιχείων επιθεώρησης | + | |process_step_title=Διενέργεια Αυτοψίας |
| |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος | | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
− | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια | + | |process_step_implementation=Έλεγχος |
− | |process_step_duration_min=3 | + | |process_step_duration_min=P1D |
− | |process_step_duration_max=10 | + | |process_step_duration_max=P3D |
− | |process_step_duration_type=Μήνες
| + | |process_step_description=Κατά τον επιτόπιο έλεγχο - αυτοψία συλλέγονται και καταγράφονται όλα τα ευρήματα και τα στοιχεία που αφορούν την υπόθεση. Διενεργούνται οι αναγκαίες μετρήσεις και δειγματοληψίες για αναλύσεις, λαμβάνονται φωτογραφίες και συγκεντρώνεται κάθε χρήσιμο αποδεικτικό στοιχείο και πληροφορία, κατά την κρίση των Επιθεωρητών/Ελεγκτών, προκειμένου να εξεταστεί ο βαθμός συμμόρφωσης με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις. |
− | |process_step_description=Κατά το στάδιο αυτό γίνεται επεξεργασία και αξιολόγηση των στοιχείων της επιθεώρησης, περιλαμβανομένων και των στοιχείων που έχει καταχωρήσει η ελεγχόμενη δραστηριότητα σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, αρχεία, ετήσιες εκθέσεις κ.τλ. προκειμένου να εντοπιστούν τυχόν "εν δυνάμει¨ παραβάσεις. | + | Σε περίπτωση που διαπιστωθούν παραβάσεις που χρήζουν άμεσης ενέργειας, οι Επιθεωρητές/Ελεγκτές ζητούν από τον ελεγχόμενο την υλοποίηση άμεσων ενεργειών για την αποτροπή του περιβαλλοντικού κινδύνου. |
− | |process_step_note=Κατά το στάδιο αυτό είναι δυνατόν εφόσον απαιτηθεί να ζητηθούν πρόσθετα στοιχεία ή διευκρινίσεις. | + | Επίσης, για ασήμαντες μη-συμμορφώσεις οι Επιθεωρητές/Ελεγκτές παρέχουν γραπτές οδηγίες για την άρση τους. |
| + | |process_step_note=Κατά την αυτοψία ζητούνται στοιχεία, τα οποία είτε προσκομίζονται επί τόπου ή αποστέλλονται εντός προθεσμίας, με δυνατότητα παράτασης Μετά το πέρας της αυτοψίας συντάσσεται επί τόπου έκθεση αυτοψίας / φύλλο ελέγχου, που υπογράφεται από τους Επιθεωρητές/Ελεγκτές, και από τον ελεγχόμενο. Αντίγραφο της έκθεσης/φύλλου δίνεται ή αποστέλλεται στον ελεγχόμενο. Το κόστος των διενεργούμενων αναλύσεων/μετρήσεων βαρύνει την ελεγχόμενη δραστηριότητα, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 20 του Ν. 4014/2011. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
| |process_step_num_id=3 | | |process_step_num_id=3 |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
− | |process_step_child=Ναι | + | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_previous_child_selector=2
| + | |process_step_title=Αξιολόγηση στοιχείων επιθεώρησης - Διαπίστωση μη συμμορφώσεων |
− | |process_step_previous_child=2
| |
− | |process_step_title=Σύνταξη Εκθέσεως Ελέγχου - κλήση σε ακρόαση | |
| |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος | | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια | | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
− | |process_step_duration_min=12 | + | |process_step_duration_min=P10D |
− | |process_step_duration_max=24 | + | |process_step_duration_max=P20D |
− | |process_step_duration_type=Μήνες
| + | |process_step_description=Κατά το στάδιο αυτό γίνεται επεξεργασία και αξιολόγηση των στοιχείων της επιθεώρησης, εξετάζονται τυχόν αρχεία και εκθέσεις της ελεγχόμενης δραστηριότητας, προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπάρχουν μη συμμορφώσεις με τις περιβαλλοντικές άδειες και διατάξεις της νομοθεσίας. |
− | |process_step_description=Εφόσον έχουν διαπιστωθεί περιβαλλοντικές παραβάσεις συντάσσεται έκθεση ελέγχου, στην οποία καταγράφονται οι διαπιστώσεις, " εν δυνάμει" περιβαλλοντικές παραβάσεις. Η έκθεση ελέγχου αποστέλλεται στον ελεγχόμενο και δίνεται προθεσμία προκειμένου να απολογηθεί. Ο ελεγχόμενος οφείλει να διαβάσει προσεκτικά την έκθεση και τις διαπιστωμένες παραβάσεις για τις οποίες πρέπει να αποστείλει εγγράφως απολογητικό υπόμνημα, που πρέπει να συνοδεύεται με κάθε αποδεικτικό στοιχείο, προκειμένου να τεκμηριώσει τους ισχυρισμούς του. | + | |process_step_note=Είναι δυνατόν να διενεργηθεί και συμπληρωματική αυτοψία ή να ζητηθούν πρόσθετα στοιχεία ή διευκρινίσεις, τα οποία ο ελεγχόμενος οφείλει να αποστείλει εντός 5 εργασίμων ημερών με δυνατότητα παράτασης επιπλέον 5 ημερών μετά από σχετικό αίτημα. |
− | |process_step_note=Εφόσον προκύψουν ζητήματα που δεν καλύπτονται από την περιβαλλοντική άδεια σημειώνονται προκειμένου να ενημερωθεί η αρμόδια περιβαλλοντική αρχή.
| + | Ο χρόνος που απαιτείται για τη συμπληρωματική αυτοψία, τη διενέργεια τυχόν εργαστηριακών αναλύσεων και την προσκόμιση πρόσθετων στοιχείων δεν προσμετράται στην προθεσμία για τη σύνταξη της Προσωρινής και Οριστικής Έκθεσης Ελέγχου. |
− | Ο ελεγχόμενος είναι δυνατό να ζητήσει παράταση προκειμένου να αποστείλει το απολογητικό υπόμνημα, αιτιολογώντας τους λόγους. | |
− | Εφόσον έχουν γίνει ενέργειες συμμόρφωσης και άρσης των παραβάσεων θα πρέπει ενημερωθεί η υπηρεσία αποστέλλονται και τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία.
| |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 217: |
Γραμμή 278: |
| |process_step_exit=Ναι | | |process_step_exit=Ναι |
| |process_step_child=Ναι | | |process_step_child=Ναι |
− | |process_step_previous_child_selector=2 | + | |process_step_previous_child_selector=3 |
− | |process_step_previous_child=2 | + | |process_step_previous_child=3 |
− | |process_step_title=Μη σύνταξη έκθεσης ελέγχου | + | |process_step_title=Σύνταξη Οριστικής Έκθεσης Ελέγχου χωρίς παραβάσεις και χωρίς κλήση σε απολογία |
| |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος | | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια | | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
− | |process_step_duration_min=3 | + | |process_step_duration_min=P10D |
− | |process_step_duration_max=12 | + | |process_step_duration_max=P50D |
− | |process_step_duration_type=Μήνες
| + | |process_step_description=Στην περίπτωση που μετά την επεξεργασία και αξιολόγηση των στοιχείων της επιθεώρησης δεν προκύπτουν περιβαλλοντικές παραβάσεις συντάσσεται ΟΕΕ και η ελεγκτική διαδικασία περατώνεται. |
− | |process_step_description=Στην περίπτωση που μετά την επεξεργασία και αξιολόγηση των στοιχείων της επιθεώρησης δεν προκύπτουν περιβαλλοντικές παραβάσεις δεν συντάσσεται έκθεση ελέγχου και η ελεγκτική διαδικασία περατώνεται. | + | Η ΟΕΕ είναι δυνατό να περιέχει συστάσεις για τυχόν ασήμαντες μη συμμορφώσεις. |
− | |process_step_note=Είναι δυνατό να αποσταλεί σχετικό έγγραφο στην ελεγχόμενη δραστηριότητα, προκειμένου να λάβει γνώση. | + | |process_step_note=Η ΟΕΕ χωρίς κλήση σε απολογία συντάσσεται εντός 30 ημερών από την αυτοψία. Για έργα και δραστηριότητες της Οδηγίας 2010/75/EU (IED) η προθεσμία είναι 60 ημέρες από την αυτοψία. |
| + | Η ΟΕΕ αναρτάται στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο του Υπουργείου. Για έργα και δραστηριότητες Β κατηγορίας αναρτάται στην ιστοσελίδα της οικίας Περιφέρειας. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
| |process_step_num_id=5 | | |process_step_num_id=5 |
− | |process_step_exit=Ναι | + | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Ναι | | |process_step_child=Ναι |
| |process_step_previous_child_selector=3 | | |process_step_previous_child_selector=3 |
| |process_step_previous_child=3 | | |process_step_previous_child=3 |
− | |process_step_title=Σύνταξη Πράξης Βεβαίωσης Μη Παράβασης | + | |process_step_title=Σύνταξη Προσωρινή Έκθεση Ελέγχου - κλήση σε απολογία |
| |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος | | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια | | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
− | |process_step_duration_min=6 | + | |process_step_duration_min=P10D |
− | |process_step_duration_max=16 | + | |process_step_duration_max=P50D |
− | |process_step_duration_type=Μήνες
| + | |process_step_description=Εφόσον από τα στοιχεία της επιθεώρησης διαπιστωθούν μη συμμορφώσεις που δεν είναι ασήμαντες, συντάσσεται από τους Επιθεωρητές/Ελεγκτές που διενήργησαν τον έλεγχο Προσωρινή Έκθεση Ελέγχου (ΠΕΕ), στην οποία καταγράφονται οι πιθανές περιβαλλοντικές παραβάσεις, σύμφωνα με την περιβαλλοντική άδεια και νομοθεσία. |
− | |process_step_description=Η υπηρεσία αφού λάβει το απολογητικό υπόμνημα του ελεγχόμενου, επεξεργάζεται εκ νέου το σύνολο των στοιχείων της υπόθεσης. Εφόσον γίνει δεκτό το απολογητικό υπόμνημα, βάσει του οποίου αίρονται οι αρχικές διαπιστώσεις παραβάσεων συντάσσεται Πράξη Βεβαίωσης Μη Παράβασης και ολοκληρώνεται η ελεγκτική διαδικασία. | + | |process_step_note=Η ΠΕΕ συντάσσεται εντός 30 ημερών από την αυτοψία. Για έργα και δραστηριότητες της Οδηγίας 2010/75/EU (IED) η προθεσμία είναι 60 ημέρες από την αυτοψία. |
− | |process_step_note=Η Πράξη Βεβαίωσης Μη Παράβασης. αποστέλλεται στον ελεγχόμενο, όπως επίσης και στις εκάστοτε αρμόδιες υπηρεσίες. | + | Εφόσον προκύψουν ζητήματα που δεν καλύπτονται από την περιβαλλοντική άδεια ή απαιτείται η επιβολή πρόσθετων περιβαλλοντικών όρων, σημειώνονται στην Έκθεση Ελέγχου, προκειμένου να ενημερωθεί η αρμόδια περιβαλλοντική αρχή. Η ΠΕΕ υπογράφεται από τους επιθεωρητές/ελεγκτές που διενήργησαν τον έλεγχο, ενώ η κλήση σε απολογία από τον Προϊστάμενο της εκάστοτε υπηρεσίας που διενεργεί τον έλεγχο. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 247: |
Γραμμή 309: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Ναι | | |process_step_child=Ναι |
− | |process_step_previous_child_selector=3 | + | |process_step_previous_child_selector=5 |
− | |process_step_previous_child=3 | + | |process_step_previous_child=5 |
− | |process_step_title=Σύνταξη Πράξης Βεβαίωσης μη Παράβασης | + | |process_step_title=Διαβίβαση της Προσωρινής Εκθέσεως Ελέγχου - κλήση σε απολογία |
| |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος | | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
− | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια | + | |process_step_implementation=Ψηφιακή υπογραφή |
− | |process_step_duration_min=6 | + | |process_step_duration_min=P1D |
− | |process_step_duration_max=12 | + | |process_step_duration_max=P5D |
− | |process_step_duration_type=Μήνες
| + | |process_step_description=Η ΠΕΕ κοινοποιείται στον ελεγχόμενο με διαβιβαστικό έγγραφο της υπηρεσίας με το οποίο καλείται σε απολογία εντός 10 ημερών. Ο ελεγχόμενος οφείλει να μελετήσει προσεκτικά την έκθεση και τις διαπιστωμένες παραβάσεις, για τις οποίες πρέπει να αποστείλει εγγράφως απολογητικό υπόμνημα. Παράλληλα ο ελεγχόμενος θα πρέπει να αποστείλει και κάθε αποδεικτικό στοιχείο, προς τεκμηρίωση των ισχυρισμών του. |
− | |process_step_description=Αφού η υπηρεσία λάβει το απολογητικό υπόμνημα του ελεγχόμενου επεξεργάζεται το σύνολο των στοιχείων περιλαμβανομένων και του υπομνήματος. Εφόσον δεν γίνουν δεκτοί οι ισχυρισμοί του ελεγχόμενου συντάσσεται αιτιολογημένη Πράξη Βεβαίωσης Παράβασης, κατά την οποία αντικρούονται οι αιτιάσεις του ελεγχόμενου και αιτιολογείται η παράβαση. | + | |process_step_note=Ο ελεγχόμενος είναι δυνατό να ζητήσει παράταση έως 10 επιπλέον ημερών μετά από σχετικό αίτημα, αιτιολογώντας τους λόγους. |
− | |process_step_note=Η Πράξη Βεβαίωσης Παράβασης αποστέλλεται στον ελεγχόμενο, στον αρμόδιο Εισαγγελέα για την άσκηση κατά την κρίση του τυχόν ποινικών διώξεων, στην υπηρεσία που χορηγεί τον άδεια λειτουργίας, την περιβαλλοντική άδεια, καθώς και σε κάθε άλλη αρμόδια αρχή ή φορέα που πρέπει να λάβει γνώση. | + | Εφόσον έχουν γίνει ενέργειες συμμόρφωσης για την άρση των παραβάσεων θα πρέπει να ενημερωθεί η υπηρεσία και να αποσταλούν τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 262: |
Γραμμή 324: |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Ναι | | |process_step_child=Ναι |
− | |process_step_previous_child_selector=5 | + | |process_step_previous_child_selector=6 |
− | |process_step_previous_child=5 | + | |process_step_previous_child=6 |
− | |process_step_title=Σύνταξη Εισήγησης Επιβολής Κυρώσεων | + | |process_step_title=Εξέταση Απολογίας και Συμπληρωματικών Στοιχείων |
| |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος | | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια | | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
− | |process_step_duration_min=1 | + | |process_step_duration_min=P10D |
− | |process_step_duration_max=3 | + | |process_step_duration_max=P20D |
− | |process_step_duration_type=Μήνες | + | |process_step_description=Η υπηρεσία αφού λάβει το απολογητικό υπόμνημα του ελεγχόμενου επεξεργάζεται το σύνολο των στοιχείων περιλαμβανομένων και όσων έχουν σταλεί με το απολογητικό υπόμνημα. |
− | |process_step_description=. Σύνταξη Εισήγησης Επιβολής Κυρώσεων
| + | Από την εξέταση των στοιχείων προκύπτει εάν ισχύουν οι παραβάσεις της ΠΕΕ και ποια η σοβαρότητά τους. Οι παραβάσεις κατατάσσονται σε Χαμηλής/Μέτριας/Σημαντικής/Πολύ σημαντικής σοβαρότητας. Αναλόγως της σοβαρότητας των παραβάσεων συντάσσεται ΠΒΠ ή ΟΕΕ και αξιολογείται ο συνολικός βαθμός συμμόρφωσης της δραστηριότητας. |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 278: |
Γραμμή 340: |
| |process_step_previous_child_selector=7 | | |process_step_previous_child_selector=7 |
| |process_step_previous_child=7 | | |process_step_previous_child=7 |
− | |process_step_title=Έκδοση Υπουργικής Απόφασης επιβολής κυρώσεων | + | |process_step_title=Σύνταξη Οριστικής Έκθεσης Ελέγχου χωρίς παραβάσεις |
− | |process_step_official=Αρμόδιος Υπουργός | + | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| + | |process_step_duration_min=PT25S |
| + | |process_step_duration_max=PT35S |
| + | |process_step_description=Εφόσον γίνουν δεκτοί όλοι οι ισχυρισμοί του ελεγχόμενου, αίρονται οι αρχικές διαπιστώσεις παραβάσεων. Συντάσσεται ΟΕΕ χωρίς παραβάσεις και ολοκληρώνεται η ελεγκτική διαδικασία με ανάρτησή της. |
| + | |process_step_note=Η ΟΕΕ συντάσσεται εντός 45 ημερών από την παρέλευση της προθεσμίας για απολογία. Για έργα και δραστηριότητες της Οδηγίας 2010/75/EU (IED) η προθεσμία είναι 4 μήνες από την αυτοψία. |
| + | Η ΟΕΕ αναρτάται στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο του Υπουργείου. Για έργα και δραστηριότητες Β κατηγορίας αναρτάται στην ιστοσελίδα της οικίας Περιφέρειας. |
| + | Η ΟΕΕ υπογράφεται από τον Προϊστάμενο της εκάστοτε υπηρεσίας που διενεργεί τον έλεγχο. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=9 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=7 |
| + | |process_step_previous_child=7 |
| + | |process_step_title=Σύνταξη Οριστικής Έκθεσης Ελέγχου με παραβάσεις χαμηλής/μέτριας σοβαρότητας |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P25D |
| + | |process_step_duration_max=P35D |
| + | |process_step_description=Εφόσον δεν γίνουν δεκτοί όλοι οι ισχυρισμοί στην απολογία του ελεγχόμενου, και οι παραβάσεις που διαπιστώθηκαν είναι χαμηλής ή μέτριας σοβαρότητας συντάσσεται ΟΕΕ μαζί με Πλάνο Διορθωτικών Ενεργειών (ΠΔΕ), χωρίς την επιβολή προστίμου. |
| + | |process_step_note=Με το ΠΔΕ καλείται ο ελεγχόμενος να συμμορφωθεί εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, ειδάλλως επιβάλλεται κύρωση. |
| + | Η ΟΕΕ συντάσσεται εντός 45 ημερών από την παρέλευση της προθεσμίας για απολογία. Για έργα και δραστηριότητες της Οδηγίας 2010/75/EU (IED) η προθεσμία είναι 4 μήνες από την αυτοψία. Στις προθεσμίες αυτές δεν προσμετράται το χρονικό διάστημα για την προσκόμιση πρόσθετων στοιχείων, τυχόν αναλύσεων κλπ. |
| + | Η ΟΕΕ αναρτάται στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο του Υπουργείου. Για έργα και δραστηριότητες Β κατηγορίας αναρτάται στην ιστοσελίδα της οικίας Περιφέρειας. |
| + | Η ΟΕΕ υπογράφεται από τον Προϊστάμενο της εκάστοτε υπηρεσίας που διενεργεί τον έλεγχο. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=10 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=9 |
| + | |process_step_previous_child=9 |
| + | |process_step_title=Επαλήθευση συμμόρφωσης με το Πλάνο Διορθωτικών Ενεργειών |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| + | |process_step_implementation=Έλεγχος |
| + | |process_step_duration_min=P1M |
| + | |process_step_duration_max=P38M |
| + | |process_step_description=Με την πάροδο του χρονοδιαγράμματος του ΠΔΕ της ΟΕΕ ο ελεγχόμενος οφείλει να υποβάλλει στην υπηρεσία Δήλωση Συμμόρφωσης που να περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα τεκμήρια για την επιβεβαίωση της υλοποίησης των ενεργειών συμμόρφωσης που περιλήφθηκαν στο ΠΔΕ (όπως φωτογραφίες, έγγραφα υπηρεσιών/άδειες, παραστατικά διακίνησης κλπ). |
| + | Με την παρέλευση της προθεσμίας συμμόρφωσης ακολουθηθεί επαλήθευση της συμμόρφωσης. Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί Δήλωσης Συμμόρφωσης ή διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει συμμόρφωση, ο ελεγχόμενος καλείται εκ νέου σε απολογία, συντάσσεται Πράξη Βεβαίωσης Παράβασης και επιβάλλονται κυρώσεις (πρόστιμο ή/και άλλο). |
| + | Σε περίπτωση επαλήθευσης της συμμόρφωσης, η Δήλωση Συμμόρφωσης αναρτάται στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο του Υπουργείου και παύει ο έλεγχος. Για έργα και δραστηριότητες Β κατηγορίας αναρτάται στην ιστοσελίδα της οικίας Περιφέρειας. |
| + | |process_step_note=Η προθεσμία για συμμόρφωση με το ΠΔΕ μπορεί να είναι μέχρι 12 μήνες. Ειδικά για έργα και δραστηριότητες της Οδηγίας 2010/75/EU (IED) η προθεσμία μπορεί να είναι μέχρι 3 έτη, μετά από αιτιολογημένη απόφαση. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=11 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=7 |
| + | |process_step_previous_child=7 |
| + | |process_step_title=Έκδοση Πράξης Βεβαίωσης Παράβασης με παραβάσεις σημαντικής/πολύ σημαντικής σοβαρότητας |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P25D |
| + | |process_step_duration_max=P35D |
| + | |process_step_description=Εφόσον δεν γίνουν δεκτοί όλοι οι ισχυρισμοί στην απολογία του ελεγχόμενου, και οι παραβάσεις που διαπιστώθηκαν είναι σημαντικής ή πολύ σημαντικής σοβαρότητας συντάσσεται Πράξη Βεβαίωσης Παράβασης (ΠΒΠ) μαζί με Εισήγηση Επιβολής Προστίμου και Πλάνο Διορθωτικών Ενεργειών (ΠΔΕ). Στην ΠΒΠ αναφέρονται οι παραβάσεις και οι διατάξεις ή οι περιβαλλοντικοί όροι που παραβιάζονται. |
| + | Το ύψος του εισηγούμενου προστίμου υπολογίζεται σύμφωνα με το Μοντέλο Ενεργειών Συμμόρφωσης της Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΓΔΣΕΕ/16675/165/21-02-2022. |
| + | |process_step_note=Η ΠΒΠ αποστέλλεται στον ελεγχόμενο, στον αρμόδιο Εισαγγελέα για την άσκηση κατά την κρίση του τυχόν ποινικών διώξεων, στον αρμόδιο για την υπογραφή της απόφασης προστίμου, στην υπηρεσία που χορηγεί την άδεια λειτουργίας, την περιβαλλοντική άδεια, καθώς και σε κάθε άλλη αρμόδια αρχή ή φορέα που πρέπει να λάβει γνώση. |
| + | Με το ΠΔΕ καλείται ο ελεγχόμενος να συμμορφωθεί εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, ειδάλλως επιβάλλεται νέα κύρωση. Η προθεσμία για συμμόρφωση με το ΠΔΕ μπορεί να είναι μέχρι 12 μήνες. Ειδικά για έργα και δραστηριότητες της Οδηγίας 2010/75/EU (IED) η προθεσμία μπορεί να είναι μέχρι 3 έτη, μετά από αιτιολογημένη απόφαση. |
| + | Με την πάροδο του χρονοδιαγράμματος ο ελεγχόμενος οφείλει να υποβάλλει στην υπηρεσία Δήλωση Συμμόρφωσης που να περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα τεκμήρια για την επιβεβαίωση της υλοποίησης των ενεργειών συμμόρφωσης που περιλήφθηκαν στο ΠΔΕ (όπως φωτογραφίες, έγγραφα υπηρεσιών/άδειες, παραστατικά διακίνησης κλπ). |
| + | Με την παρέλευση της προθεσμίας συμμόρφωσης ακολουθηθεί επαλήθευση της συμμόρφωσης. Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί Δήλωσης Συμμόρφωσης ή διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει συμμόρφωση, επιβάλλονται οι προσήκουσες κυρώσεις του άρ. 21του Ν.4014/2011 (νέο πρόστιμο ή/και προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας). |
| + | Η ΠΒΠ συντάσσεται εντός 45 ημερών από την παρέλευση της προθεσμίας για απολογία. Για έργα και δραστηριότητες της Οδηγίας 2010/75/EU (IED) η προθεσμία είναι 4 μήνες από την αυτοψία. Στις προθεσμίες αυτές δεν προσμετράται το χρονικό διάστημα για την προσκόμιση πρόσθετων στοιχείων, τυχόν αναλύσεων κλπ. |
| + | Η ΠΒΠ αναρτάται στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο του Υπουργείου. Για έργα και δραστηριότητες Β κατηγορίας αναρτάται στην ιστοσελίδα της οικίας Περιφέρειας. Η ΠΒΠ υπογράφεται από τον Προϊστάμενο της εκάστοτε υπηρεσίας που διενεργεί τον έλεγχο. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=12 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=11 |
| + | |process_step_previous_child=11 |
| + | |process_step_title=Έκδοση Απόφασης επιβολής κυρώσεων |
| + | |process_step_official=Αρμόδια Γενική Διεύθυνση |
| + | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
| + | |process_step_duration_min=P1M |
| + | |process_step_duration_max=P6M |
| + | |process_step_description=Οι ΠΒΠ για σημαντικές/πολύ σημαντικές παραβάσεις ή για χαμηλές/μέτριες παραβάσεις χωρίς συμμόρφωση με το ΠΔΕ εμπεριέχουν εισήγηση για την επιβολή προστίμου. |
| + | Στις περιπτώσεις που η εισήγηση γίνεται από τα δύο Σώματα Επιθεώρησης Βορείου ή Νοτίου Ελλάδος, ή το Συντονιστικό Γραφείο Αντιμετώπισης Περιβαλλοντικής Ζημίας, η Απόφαση επιβολής κυρώσεων υπογράφεται από τον αρμόδιο Υπουργό Περιβάλλοντος (άρθρο 21 του Ν. 4014/20) και πλέον δυνάμει του άρθρου 109 του Ν. 4622/2019, από τη Γενική Διευθύντρια του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του ΥΠΕΝ. Για τις λοιπές υπηρεσίες ισχύει η παράγραφος 2 του άρθρου 21 του Ν. 4014/2011. |
| + | Σε κάθε περίπτωση, ο έλεγχος παύει όταν διαπιστωθεί η συμμόρφωση των περιβαλλοντικών παραβάσεων. Ειδάλλως εφαρμόζονται οι προσήκουσες κυρώσεις μέχρι την πλήρη συμμόρφωση. |
| + | |process_step_note=Κατά της απόφασης προστίμου επιτρέπεται προσφυγή ενώπιον του αρμόδιου Διοικητικού Πρωτοδικείου, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 53 του Ν. 3900/2010 (ΦΕΚ 213 Α΄/17-12-2010), εντός 60 ημερών από την ημέρα κοινοποίησής της στον παραβάτη, σύμφωνα με το άρθρο 66 του Ν. 2717/1999 (ΦΕΚ 97Α΄/17-05-1999). |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=13 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=12 |
| + | |process_step_previous_child=12 |
| + | |process_step_title=Βεβαίωση Προστίμου στη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (ΔΟΥ) |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια | | |process_step_implementation=Χειροκίνητη ενέργεια |
− | |process_step_duration_min=1 | + | |process_step_duration_min=P1M |
− | |process_step_duration_max=1 | + | |process_step_duration_max=P1M |
− | |process_step_duration_type=Μήνες
| + | |process_step_description=Προς εκτέλεση της Απόφασης Προστίμου η υπηρεσία προβαίνει στη σύνταξη τριπλότυπου χρηματικού καταλόγου με το συνολικό ποσό προστίμου του οφειλέτη και συνοδευόμενος με την περιληπτική κατάσταση βεβαίωσης αποστέλλονται στην αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (ΔΟΥ) για βεβαίωση . |
− | |process_step_description=Έκδοση Υπουργικής Απόφασης επιβολής κυρώσεων | |
| }} | | }} |