|
|
Γραμμή 42: |
Γραμμή 42: |
| |process_sdg_resource=Ιεραρχική Προσφυγή | | |process_sdg_resource=Ιεραρχική Προσφυγή |
| |process_sdg_notes=Αν μετά τον έλεγχο και την προσκόμιση γραπτών εξηγήσεων ακολουθήσει Πράξη Επιβολής Προστίμου τότε ο διοικούμενος έχει τη δυνατότητα κατάθεσης αιτήσεως θεραπείας ή ιεραρχικής προσφυγής. Εντός 60ημερών από την κοινοποίηση της ΠΕΠέχει δυνατότητα κατάθεσης διοικητικής Προσφυγής. Ολες οι σχετικές πληροφορίες αναφέρονται στην Πράξη Επιβολής Προστίμου. | | |process_sdg_notes=Αν μετά τον έλεγχο και την προσκόμιση γραπτών εξηγήσεων ακολουθήσει Πράξη Επιβολής Προστίμου τότε ο διοικούμενος έχει τη δυνατότητα κατάθεσης αιτήσεως θεραπείας ή ιεραρχικής προσφυγής. Εντός 60ημερών από την κοινοποίηση της ΠΕΠέχει δυνατότητα κατάθεσης διοικητικής Προσφυγής. Ολες οι σχετικές πληροφορίες αναφέρονται στην Πράξη Επιβολής Προστίμου. |
− | |process_total_duration_steps_min=2 | + | |process_total_duration_steps_min=3 |
− | |process_total_duration_steps_max=9.5 | + | |process_total_duration_steps_max=14.5 |
| |process_total_duration_steps_type=Ημέρες | | |process_total_duration_steps_type=Ημέρες |
| |process_cost_min=0 | | |process_cost_min=0 |
Γραμμή 98: |
Γραμμή 98: |
| {{process steps | | {{process steps |
| |process_step_num_id=4 | | |process_step_num_id=4 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=3 |
| + | |process_step_previous_child=3 |
| + | |process_step_title=Εισήγηση μη επιβολής προστίμου |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
| + | |process_step_implementation=Ψηφιακή υπογραφή |
| + | |process_step_duration_min=10 |
| + | |process_step_duration_max=60 |
| + | |process_step_duration_type=Λεπτά |
| + | |process_step_description=Οι γραπτές εξηγήσεις γίνονται δεκτές και ο υπάλληλος προβαίνει σε εισήγηση μη επιβολής προστίμου. |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=5 |
| + | |process_step_exit=Όχι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=4 |
| + | |process_step_previous_child=4 |
| + | |process_step_title=Έγκριση ή απόρριψη εισήγησης μη Επιβολής Προστίμου |
| + | |process_step_official=Αρμόδιος Τμηματάρχης |
| + | |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού |
| + | |process_step_duration_min=1 |
| + | |process_step_duration_max=5 |
| + | |process_step_duration_type=Ημέρες |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=6 |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
Γραμμή 108: |
Γραμμή 135: |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
− | |process_step_num_id=5 | + | |process_step_num_id=7 |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
Γραμμή 119: |
Γραμμή 146: |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
− | |process_step_num_id=6 | + | |process_step_num_id=8 |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
Γραμμή 131: |
Γραμμή 158: |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
− | |process_step_num_id=7 | + | |process_step_num_id=9 |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
| |process_step_child=Όχι | | |process_step_child=Όχι |
Γραμμή 141: |
Γραμμή 168: |
| |process_step_duration_type=Λεπτά | | |process_step_duration_type=Λεπτά |
| |process_step_description=Σε περίπτωση που ο εργοδότης δεν αποδεχτεί την έκπτωση γίνεται έκδοση Χρηματικού Καταλόγου από τον αρμόδιο υπάλληλο και αποστέλλεται στη ΔΟΥ που ανήκει η επιχείρηση | | |process_step_description=Σε περίπτωση που ο εργοδότης δεν αποδεχτεί την έκπτωση γίνεται έκδοση Χρηματικού Καταλόγου από τον αρμόδιο υπάλληλο και αποστέλλεται στη ΔΟΥ που ανήκει η επιχείρηση |
− | }}
| |
− | {{process steps
| |
− | |process_step_num_id=8
| |
− | |process_step_exit=Όχι
| |
− | |process_step_child=Ναι
| |
− | |process_step_previous_child_selector=3
| |
− | |process_step_previous_child=3
| |
− | |process_step_title=Εισήγηση μη επιβολής προστίμου
| |
− | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος
| |
− | |process_step_implementation=Ψηφιακή υπογραφή
| |
− | |process_step_duration_min=10
| |
− | |process_step_duration_max=60
| |
− | |process_step_duration_type=Λεπτά
| |
− | |process_step_description=Οι γραπτές εξηγήσεις γίνονται δεκτές και ο υπάλληλος προβαίνει σε εισήγηση μη επιβολής προστίμου.
| |
− | }}
| |
− | {{process steps
| |
− | |process_step_num_id=9
| |
− | |process_step_exit=Όχι
| |
− | |process_step_child=Ναι
| |
− | |process_step_previous_child_selector=8
| |
− | |process_step_previous_child=8
| |
− | |process_step_title=Έγκριση ή απόρριψη εισήγησης μη Επιβολής Προστίμου
| |
− | |process_step_official=Αρμόδιος Τμηματάρχης
| |
− | |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού
| |
− | |process_step_duration_min=1
| |
− | |process_step_duration_max=5
| |
− | |process_step_duration_type=Ημέρες
| |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
| |process_step_num_id=10 | | |process_step_num_id=10 |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
− | |process_step_child=Ναι | + | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_previous_child_selector=9
| |
− | |process_step_previous_child=9
| |
| |process_step_title=Εκδοση Πράξης Επιβολής Προστίμου δέσμιας αρμοδιότητας | | |process_step_title=Εκδοση Πράξης Επιβολής Προστίμου δέσμιας αρμοδιότητας |
| |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος | | |process_step_official=Αρμόδιος Υπάλληλος |
Γραμμή 187: |
Γραμμή 185: |
| |process_step_num_id=11 | | |process_step_num_id=11 |
| |process_step_exit=Όχι | | |process_step_exit=Όχι |
− | |process_step_child=Ναι | + | |process_step_child=Όχι |
− | |process_step_previous_child_selector=10
| |
− | |process_step_previous_child=10
| |
| |process_step_title=Έλεγχος μέσω ΕΡΓΑΝΗ για την εφαρμογή διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας | | |process_step_title=Έλεγχος μέσω ΕΡΓΑΝΗ για την εφαρμογή διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας |
| |process_step_official=Αρμόδιος Υπουργός | | |process_step_official=Αρμόδιος Υπουργός |
6ace0bdb-b765-455d-a4b6-fbbde7e39f1c
244885
Με μια ματιά
Υπεύθυνη οργανική μονάδα για την εκκίνηση της διαδικασίας
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά στη διενέργεια ελέγχων που διενεργείται από τους Επιθεωρητές Εργασιακών Σχέσεων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε) σε εργοδότες σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας και την παράνομη απασχόλησης των εργαζομένων, κατόπιν ανώνυμης/ επώνυμης καταγγελίας ή τακτικών ελέγχων.
Βασικές πληροφορίες
Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης
Παρέχεται σε
Δήμους,
Ελεύθερους επαγγελματίες,
Γιατρούς,
Δικηγόρους,
Λογιστές,
Μηχανικούς,
Επιχειρήσεις,
Τουριστικά γραφεία και επιχειρήσεις,
Νομικά Πρόσωπα – Νομικές Οντότητες,
Ενώσεις προσώπων,
Επιμελητήρια,
Συνεταιρισμούς,
Σωματεία,
Δικηγόρους,
Επιχειρηματίες,
Εργοδότες,
Μηχανικούς
Σχετικά
Έννομα μέσα προστασίας ή έφεσης:
Αν μετά τον έλεγχο και την προσκόμιση γραπτών εξηγήσεων ακολουθήσει Πράξη Επιβολής Προστίμου τότε ο διοικούμενος έχει τη δυνατότητα κατάθεσης αιτήσεως θεραπείας ή ιεραρχικής προσφυγής. Εντός 60ημερών από την κοινοποίηση της ΠΕΠέχει δυνατότητα κατάθεσης διοικητικής Προσφυγής. Ολες οι σχετικές πληροφορίες αναφέρονται στην Πράξη Επιβολής Προστίμου.
Εξερχόμενα
Εξερχόμενα
Διοικητική πράξη, Άλλο
Άλλες πληροφορίες
Εναλλακτικοί τίτλοι
Έλεγχος Σ.ΕΠ.Ε, Έλεγχος σε εργοδότη για την εφαρμογή διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας, επιτόπιος έλεγχος, έλεγχος μέσω Εργάνη, έλεγχος για αδήλωτη, έλεγχος για υποδηλωμένη, έλεγχος ωραρίων, έλεγχος χρονικών ορίων, έλεγχο για μη καταβολή δεδουλευμένων αποδοχών, έλεγχος από την Επιθεώρηση Εργασίας
Επίσημος τίτλος
Διενέργεια ελέγχων Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων
Τρόπος παροχής υπηρεσιών
Εγκατάστασης
Κατηγορίες
Έναυσμα
Αυτεπάγγελτη, Καταγγελία, Συνέχεια άλλης διαδικασίας
Τρόπος υποβολής
Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα, Τηλεφωνική επικοινωνία, email
ΔΔ
3
0
0
Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝΤο «Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ» δεν είναι αριθμός.
Όχι
14.5
3
ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (Σ.ΕΠ.Ε)Το «ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (Σ.ΕΠ.Ε)» δεν είναι αριθμός.
Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα ΟΠΣ - ΣΕΠΕΤο «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα ΟΠΣ - ΣΕΠΕ» δεν είναι αριθμός.
Εσωτερική διαδικασία
Ο έλεγχος που διενεργείται από τους Επιθεωρητές Εργασιακών Σχέσεων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε) σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας και της παράνομης απασχόλησης των εργαζομένων.
Οι Επιθεωρητές Εργασιακών Σχέσεων ελέγχουν τους χώρους εργασίας με κάθε πρόσφορο μέσο, προβαίνουν σε κάθε είδους αναγκαία εξέταση και έλεγχο σε όλες τις επιχειρήσεις και εκμεταλλεύσεις πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα και γενικότερα σε κάθε ιδιωτικό ή δημόσιο χώρο εργασίας ή εκμετάλλευσης ή χώρο όπου πιθανολογείται ότι απασχολούνται εργαζόμενοι, εκτός από τις περιπτώσεις που ορίζεται διαφορετικά από ειδικές διατάξεις, όπως της παραγράφου 5 του άρθρου 2 και της παραγράφου 4 του άρθρου 69 του ν. 3850/2010 (Α84), και επιβλέπουν την τήρηση και εφαρμογή: α) των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας της σχετικής ιδίως με τους όρους και τις συνθήκες εργασίας, τα χρονικά όρια εργασίας, την αμοιβή ή άλλες παροχές, την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων, τους ειδικούς όρους και συνθήκες εργασίας των ευπαθών ομάδων εργαζομένων (όπως ανήλικοι, νέοι, γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης ή λοχείας, άτομα με αναπηρία), καθώς και ειδικών κατηγοριών εργαζομένων, β) των όρων κάθε είδους συλλογικών συμβάσεων εργασίας,γ) των διατάξεων της ασφαλιστικής νομοθεσίας της σχετικής με την ασφαλιστική κάλυψη των εργαζομένων, την αδήλωτη εργασία και την παράνομη απασχόληση, δ) των διατάξεων σχετικά με τη νομιμότητα της απασχόλησης των εργαζομένων υπηκόων τρίτων χωρών ε) της νομοθεσίας για την προώθηση της αρχής της ίσης μεταχείρισης στον τομέα της απασχόλησης και της εργασίας,στ)της νομοθεσίας για υιοθέτηση από τις επιχειρήσεις πάνω από είκοσι άτομα πολιτικής για την πρόληψη και καταπολέμηση της βίας και της παρενόχλησης στην εργασία.
Ο έλεγχος μπορεί να είναι προληπτικός είτε κατασταλτικός, δηλαδή μετά από την υποβολή καταγγελίας για παραβίαση των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας σε συγκεκριμένο χώρο (επιτόπιο).
Πέρα από τον επιτόπιο μπορεί να διενεργηθεί και έλεγχος μέσω του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ. Σε κάθε περίπτωση συντάσσεται είτε χειρόγραφο είτε ηλεκτρονικό δελτίο ελέγχου που κοινοποιείται στην υπό έλεγχο επιχείρηση.
Σε όλες τις περιπτώσεις, πλην της δέσμιας αρμοδιότητας, σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί παράβαση διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας ο εργοδότης καλείται σε παροχή γραπτών εξηγήσεων εντός χρονικής προθεσμίας πέντε (5) ημερών.
Αν οι γραπτές εξηγήσουν γίνουν δεκτές ο Επιθεωρητής προβαίνει σε εισήγηση μη επιβολής προστίμου. Σε διαφορετική περίπτωση εισηγείται την επιβολή διοικητικών κυρώσεων που καταλήγει σε Πράξη Επιβολής Προστίμου.
Πράξη Επιβολής Προστίμου-Πρόστιμο:
Πρόστιμο για καθεμία παράβαση από πεντακόσια (500) ευρώ μέχρι πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ με αιτιολογημένη πράξη είτε του αρμόδιου Προϊσταμένου Τμήματος Επιθεώρησης κατόπιν σχετικής εισήγησης του Επιθεωρητή Εργασίας που διενήργησε τον έλεγχο είτε του αρμόδιου Προϊσταμένου Περιφερειακής Διεύθυνσης Επιθεώρησης κατόπιν σχετικής εισήγησης του αντίστοιχου Προϊσταμένου Τμήματος Επιθεώρησης είτε του Ειδικού Επιθεωρητή Εργασίας που διενήργησαν τον έλεγχο.
α) Ειδικά, αν παραβιάζεται η εργατική νομοθεσία για καταβολή: αα) δεδουλευμένων αποδοχών, ββ) επιδομάτων εορτών και αδείας, γγ) αναδρομικών αποδοχών (ως παραβίαση όρων Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, Διαιτητικής Απόφασης ή Υπουργικής Απόφασης), δδ) αποδοχών διαθεσιμότητας, εε) προσαυξήσεων για εργασία κατά Κυριακές και αργίες, στστ) προσαυξήσεων για εργασία κατά τη νύκτα, ζζ) αποζημίωσης για απασχόληση εκτός έδρας, ηη) μισθών ημερομισθίων βάσει Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, Διαιτητικής Απόφασης ή Υπουργικής Απόφασης ή βάσει ατομικής συμφωνίας, θθ) αμοιβής εργασίας που παρέχεται κατά την έκτη ημέρα της εβδομάδας με προσαύξηση σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις κατά παράβαση πενθημέρου, ιι) επιδόματος γάμου σε χήρους, διαζευγμένους και άγαμους γονείς, εάν ο εργοδότης, μέσα σε προθεσμία εξήντα ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης επιβολής του προστίμου, συμμορφωθεί με τις υποδείξεις του Επιθεωρητή Εργασίας που διενήργησε τον έλεγχο, αποδείξει ότι συμμορφώθηκε και εφαρμόζει εφεξής τις διατάξεις της κείμενης εργατικής νομοθεσίας που αναφέρονται στην παρούσα παράγραφο, εξαιτίας της παράβασης των οποίων του επεβλήθη το πρόστιμο, καθώς και ότι έχει εξοφλήσει πλήρως και ολοσχερώς τον εργαζόμενο, τότε το διοικητικό πρόστιμο που επιβλήθηκε αρχικώς μειώνεται κατά ογδόντα τοις εκατό (80%) με αιτιολογημένη πράξη του οργάνου που το επέβαλε.
Η επανάληψη κάποιας εκ των υπό αα έως ιι παραβάσεων μέσα σε διάστημα τεσσάρων ετών από τη διενέργεια του αρχικού ελέγχου θεωρείται υποτροπή και συνεπάγεται μη χορήγηση της έκπτωσης του ογδόντα τοις εκατό (80%).
Πλήρης και ολοσχερής εξόφληση προς τον εργαζόμενο αποδεικνύεται μόνο με προσκόμιση αποδεικτικού τράπεζας, το οποίο περιλαμβάνει: α. το όνομα του καταθέτη εργοδότη, β. το όνομα του δικαιούχου του λογαριασμού, εργαζομένου, γ. την αιτιολογία κατάθεσης και δ. την ημερομηνία κατάθεσης. Αποσπάσματα πάγιων εντολών μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής δεν γίνονται δεκτά. Αν υπάρχει αδυναμία κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό για οποιονδήποτε λόγο, η πλήρης και ολοσχερής εξόφληση αποδεικνύεται μόνο με προσκόμιση γραμματίου δημόσιας κατάθεσης στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, το οποίο πρέπει να περιέχει τα στοιχεία α έως δ του προηγούμενου εδαφίου. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης μπορεί να τροποποιείται το ποσοστό της μείωσης και να εντάσσονται σταδιακά και άλλες παραβάσεις στην παρούσα παράγραφο.
β) Γ ια όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις παραβίασης διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας πλην αυτών της υποπερίπτωσης α και της παρ. 3 του άρθρου 26 εάν ο εργοδότης αποδεχτεί το πρόστιμο, παραιτηθεί από την άσκηση των προβλεπόμενων ένδικων βοηθημάτων και το καταβάλει μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης επιβολής του, τότε έχει έκπτωση τριάντα τοις εκατό (30%) επί του προστίμου.
Σε περίπτωση που παρέλθουν οι προαναφερόμενες προθεσμίες ο Επιθεωρητής προβαίνει στην έκδοση Χρηματικού Καταλόγου τον οποίο αποστέλλει προς βεβαίωση στην αρμόδια ΔΟΥ.
Το Πρόστιμο που έχει εκδοθεί για παράνομη απασχόληση αλλοδαπού δεν έχει έκπτωση.
Επίσης δεν υπάρχει δυνατότητα έκπτωσης σε περίπτωση υποτροπής του εργοδότη για απασχόληση αδήλωτου εργαζόμενου, η οποία διαπιστώνεται εντός τριών (3) ετών από τον πρώτο έλεγχο, το πρόστιμο των 10.500 €, ανά εργαζόμενο, επιβάλλεται προσαυξημένο ως εξής:
α) κατά 100% για την πρώτη μετά την αρχική παράβαση και
β) κατά 200% για κάθε μεταγενέστερη παράβαση από αυτήν της περίπτωσης α΄, που διαπιστώνεται σε έλεγχο διενεργούμενο σε διαφορετική ημερομηνία.
Β. Προσωρινή διακοπή της λειτουργίας συγκεκριμένης παραγωγικής διαδικασίας ή τμήματος ή τμημάτων ή του συνόλου της επιχείρησης ή εκμετάλλευσης στις περιπτώσεις α και β της παρ. 3 του άρθρου 23, για χρονικό διάστημα μέχρι τριών ημερών με αιτιολογημένη πράξη του αρμόδιου Προϊσταμένου Περιφερειακής Διεύθυνσης Επιθεώρησης και κατόπιν προηγούμενης προσκλήσεως του εργοδότη για παροχή εξηγήσεων. Επίσης, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση του αρμόδιου Επιθεωρητή Εργασίας ή του αρμόδιου Προϊσταμένου Διεύθυνσης, μπορεί να επιβληθεί στον εργοδότη προσωρινή διακοπή της λειτουργίας για διάστημα μεγαλύτερο από τρεις ημέρες ή και οριστική διακοπή της λειτουργίας συγκεκριμένης παραγωγικής διαδικασίας ή τμήματος ή τμημάτων ή του συνόλου της επιχείρησης ή εκμετάλλευσης. Η εκτέλεση των διοικητικών κυρώσεων προσωρινής και οριστικής διακοπής γίνεται από την αρμόδια αστυνομική αρχή.
Η επανάληψη από τον ίδιο εργοδότη της ίδιας ή συναφούς παράβασης της εργατικής νομοθεσίας, καθώς και παράβασης που αφορά στην παράνομη απασχόληση αλλοδαπών ή στην αδήλωτη εργασία μέσα σε διάστημα τεσσάρων ετών από τη διενέργεια του αρχικού ελέγχου θεωρείται υποτροπή και έχει ως συνέπεια, πέραν των λοιπών διοικητικών κυρώσεων, και τον αποκλεισμό του εν λόγω εργοδότη από δημόσιους διαγωνισμούς για χρονικό διάστημα από τρεις μήνες μέχρι τρία έτη. Ειδικά για τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών καθαρισμού ή φύλαξης (εργολάβοι), όπως αυτές αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 3863/2010 (Α 115), όταν συμβάλλονται με το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) και τους φορείς και οργανισμούς του δημόσιου τομέα, όπως αυτός προσδιορίζεται από τις οικείες διατάξεις, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 68 του ν. 3863/2010.
0
0
0
0
0
}}
}}
}}
,,,,,,,,,,,,,,,,,
Νόμος
2
3996
2011
170
Α
1
Έναρξη διαδικασίας
Όχι
Όχι
2
Έλεγχος επιτόπιος για την εφαρμογή των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Τρόπος Υλοποίησης
Έλεγχος
Περιγραφή
Στον επιτόπιο επιδίδεται στην επιχείρηση η πρώτη σελίδα από το δελτίο ελέγχου. Κατόπιν αυτό καταχωρίζεται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό σύστημα και εκδίδεται και ηλεκτρονικό δελτίο ελέγχου.
Αν διαπιστωθούν κατά τον παραβάσεις διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας ζητούνται γραπτές εξηγήσεις.
Όχι
Όχι
3
Προσκόμιση γραπτώς εξηγήσεων
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια μέσω λογισμικού
Περιγραφή
Ο Εργοδότης μέσω του sepenet προσκομίζει, αν του ζητηθεί με το δελτίο ελέγχου, γραπτές εξηγήσεις. Αν οι γραπτές εξηγήσεις γίνουν δεκτές προβαίνει σε εισήγηση μη επιβολής προστίμου. Αν δεν γίνουν δεκτές προβαίνει σε εισήγηση επιβολής προστίμου
Όχι
Όχι
4
Εισήγηση μη επιβολής προστίμου
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Τρόπος Υλοποίησης
Ψηφιακή υπογραφή
Περιγραφή
Οι γραπτές εξηγήσεις γίνονται δεκτές και ο υπάλληλος προβαίνει σε εισήγηση μη επιβολής προστίμου.
Ναι
Όχι
5
Έγκριση ή απόρριψη εισήγησης μη Επιβολής Προστίμου
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Τμηματάρχης
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια μέσω λογισμικού
Ναι
Όχι
6
Εισήγηση επιβολής προστίμου
Τρόπος Υλοποίησης
Ψηφιακή υπογραφή
Περιγραφή
Οι γραπτές εξηγήσεις ΔΕΝ γίνονται δεκτές και ο υπάλληλος προβαίνει σε εισήγηση επιβολής προστίμου.
Όχι
Όχι
7
Εκδοση Πράξης Επιβολής Προστιμου
Τρόπος Υλοποίησης
Ψηφιακή υπογραφή
Περιγραφή
Στην Πράξη επιβολής προστίμου αναγράφονται όλες οι κινήσεις στις οποίες δύναται να προβεί ο εργοδότης προκειμένου να λάβει έκπτωση καθώς και οι προθεσμίες.
Όχι
Όχι
8
Αποστολή Πράξεως Επιβολής Προστίμου
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια μέσω λογισμικού
Περιγραφή
Ηλεκτρονική κοινοποίηση της Πράξεως Επιβολής Προστίμου στο emailέχει δηλώσει ο εργοδότης στο sepenet
Όχι
Όχι
9
Εκδοση χρηματικού καταλόγου
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Τρόπος Υλοποίησης
Υπογραφή
Περιγραφή
Σε περίπτωση που ο εργοδότης δεν αποδεχτεί την έκπτωση γίνεται έκδοση Χρηματικού Καταλόγου από τον αρμόδιο υπάλληλο και αποστέλλεται στη ΔΟΥ που ανήκει η επιχείρηση
Όχι
Όχι
10
Εκδοση Πράξης Επιβολής Προστίμου δέσμιας αρμοδιότητας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια μέσω λογισμικού
Περιγραφή
Σε περίπτωση διαπίστωσης παράβασης δέσμιας αρμοδιότητας η ΠΕΠ δημιουργείται χωρίς να κληθεί ο Εργοδότης σε γραπτές εξηγήσεις.
Στην Πράξη επιβολής προστίμου αναγράφονται όλες οι κινήσεις στις οποίες δύναται να προβεί ο εργοδότης προκειμένου να λάβει έκπτωση καθώς και οι προθεσμίες.
Όχι
Όχι
11
Έλεγχος μέσω ΕΡΓΑΝΗ για την εφαρμογή διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπουργός
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια μέσω λογισμικού
Περιγραφή
Ο έλεγχος πραγματοποιείται μέσω ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ και το ψηφιακό δελτίο που δημιουργείται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό σύστημα αποστέλλεται ηλεκτρονικά στο email που έχει δηλώσει ο εργοδότης στο sepenet.
Αν διαπιστωθούν κατά τον παραβάσεις διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας ζητούνται γραπτές εξηγήσεις.
Όχι
Όχι