|
|
Γραμμή 26: |
Γραμμή 26: |
| |process_sdg_lack_of_response_rule=Άλλο | | |process_sdg_lack_of_response_rule=Άλλο |
| |process_sdg_notes=Η αρμόδια αρχή εκδίδει αιτιολογημένη απόφαση επί της οποίας μνημονεύονται ρητά οι λόγοι απόρριψης της αίτησης, καθώς και η δυνατότητα και η προθεσμία προσβολής της με αίτηση ακυρώσεως στο ΣτΕ κατά το π.δ. 18/1989. Η αρμόδια αρχή κοινοποιεί την σχετική απόφαση στον υποκείμενο στον φόρο και τον μεσάζοντα μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ανάρτησής της στον λογαριασμό τους στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες (TAXISnet) της ΑΑΔΕ. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ήδη λογαριασμός στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες (TAXISnet) της ΑΑΔΕ, η αρμόδια αρχή κοινοποιεί στον υποκείμενο στον φόρο και τον μεσάζοντα την παραπάνω απόφαση μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις αντίστοιχες δηλωθείσες διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. | | |process_sdg_notes=Η αρμόδια αρχή εκδίδει αιτιολογημένη απόφαση επί της οποίας μνημονεύονται ρητά οι λόγοι απόρριψης της αίτησης, καθώς και η δυνατότητα και η προθεσμία προσβολής της με αίτηση ακυρώσεως στο ΣτΕ κατά το π.δ. 18/1989. Η αρμόδια αρχή κοινοποιεί την σχετική απόφαση στον υποκείμενο στον φόρο και τον μεσάζοντα μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ανάρτησής της στον λογαριασμό τους στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες (TAXISnet) της ΑΑΔΕ. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ήδη λογαριασμός στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες (TAXISnet) της ΑΑΔΕ, η αρμόδια αρχή κοινοποιεί στον υποκείμενο στον φόρο και τον μεσάζοντα την παραπάνω απόφαση μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις αντίστοιχες δηλωθείσες διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. |
| + | |process_total_duration_steps_min=176400 |
| + | |process_total_duration_steps_max=633600 |
| |process_cost_min=0.00 | | |process_cost_min=0.00 |
| |process_cost_max=0.00 | | |process_cost_max=0.00 |
Γραμμή 90: |
Γραμμή 92: |
| {{process steps | | {{process steps |
| |process_step_num_id=3 | | |process_step_num_id=3 |
− | |process_step_exit=Όχι | + | |process_step_exit=Ναι |
| + | |process_step_child=Ναι |
| + | |process_step_previous_child_selector=2 |
| + | |process_step_previous_child=2 |
| + | |process_step_title=Έγκριση αίτησης |
| + | |process_step_official=Αρμόδια υπηρεσία |
| + | |process_step_duration_min=PT1H |
| + | |process_step_duration_max=PT1H |
| + | |process_step_description=Όταν η αίτηση εγκριθεί από την αρμόδια υπηρεσία, η αίτηση στο πεδίο «Κατάσταση Υποβολής» εμφανίζεται ως «Επικυρωμένη» και ο χρήστης έχει εγγραφεί και λαμβάνει σχετικό email μήνυμα ενημέρωσης για την εγγραφή του. |
| + | |process_step_note=Ι. Εμφανίζεται στην εφαρμογή Κατάσταση Υποβολής «Επικυρωμένη», εφόσον έχει εγκριθεί η αίτηση εγγραφής και αποστέλλεται και σχετικό email στο δηλωθέν email |
| + | ΙΙ. Εμφανίζονται: α. οι ατομικοί αριθμοί μητρώου ΦΠΑ (για το ενωσιακό καθεστώς) |
| + | β. o ΑΦΜ με το πρόθεμα IN για τον μεσάζοντα για το καθεστώς εισαγωγής με μεσάζοντα) |
| + | γ. οι ατομικοί αριθμοί μητρώου ΦΠΑ με πρόθεμα IM για κάθε υποκείμενο στον φόρο τον οποίο αντιπροσωπεύει ο μεσάζοντας (για το καθεστώς εισαγωγής με μεσάζοντα) |
| + | και εκδίδεται αυτόματα και αναρτάται η σχετική Βεβαίωση Εγγραφής στον λογαριασμό του υποκειμένου στο MyAADE |
| + | }} |
| + | {{process steps |
| + | |process_step_num_id=4 |
| + | |process_step_exit=Ναι |
| |process_step_child=Ναι | | |process_step_child=Ναι |
| |process_step_previous_child_selector=2 | | |process_step_previous_child_selector=2 |
| |process_step_previous_child=2 | | |process_step_previous_child=2 |
| + | |process_step_title=Απόρριψη αίτησης |
| + | |process_step_official=Αρμόδια υπηρεσία |
| + | |process_step_implementation=Ενέργεια μέσω λογισμικού |
| + | |process_step_duration_min=PT1H |
| + | |process_step_duration_max=PT1H |
| + | |process_step_description=Όταν η αίτηση απορριφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, η αίτηση στο πεδίο «Κατάσταση Υποβολής» εμφανίζεται ως «Απορριφθείσα» και ο χρήστης λαμβάνει σχετικό email μήνυμα ενημέρωσης για τους λόγους απόρριψης. |
| + | |process_step_note=Εμφανίζεται στην εφαρμογή Κατάσταση Υποβολής «Απορριφθείσα», εφόσον έχει απορριφθεί η αίτηση εγγραφής και αποστέλλεται και email με τους λόγους απόρριψης. |
| + | β. Επιπλέον στην περίπτωση απόρριψης της αίτησης η αρμόδια υπηρεσία είθισται να επικοινωνεί και τηλεφωνικώς με τον αιτούντα. |
| }} | | }} |
| {{process provision digital locations | | {{process provision digital locations |
a7b89913-7fc5-4e12-b44b-f25b2f47e214
789913
Με μια ματιά
Σημεία εξυπηρέτησης
ΚΕΝΤΡΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ (ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε.) - ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΘΕΣΤΩΤΩΝ ΦΠΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΊΟΥ, ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Γ.Δ.Φ.Δ.), ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά στην εγγραφή στα ειδικά καθεστώτα ΦΠΑ (OSS/IOSS), ήτοι στο ενωσιακό καθεστώς, στο μη ενωσιακό καθεστώς & στο καθεστώς εισαγωγής (υποκείμενος/μεσάζοντας), επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών και προμήθειας αγαθών που επιθυμούν να εγγραφούν για σκοπούς ΦΠΑ σε ένα μόνο κράτος-μέλος (κ-μ) της Ε.Ε., στο οποίο αποδίδουν και τον ΦΠΑ που αφορά τα άλλα κ-μ, για όλες τις «διασυνοριακές» υπηρεσίες, τις εντός Ε.Ε. πωλήσεις αγαθών από απόσταση, και ορισμένες εγχώριες πωλήσεις αγαθών.
Βασικές πληροφορίες
Θεσμικός φορέας
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΜΜΕΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Τι θα χρειαστείτε
Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής
Ταυτοποίηση με κωδικούς TAXISnet
Σχετικά
Έννομα μέσα προστασίας ή έφεσης:
Άλλο
Αίτηση ακυρώσεως στο ΣτΕ κατά το π.δ. 18/1989
Κανόνες για την έλλειψη απάντησης από την αρμόδια αρχή και νομικές συνέπειες για τους χρήστες:
Η αρμόδια αρχή εκδίδει αιτιολογημένη απόφαση επί της οποίας μνημονεύονται ρητά οι λόγοι απόρριψης της αίτησης, καθώς και η δυνατότητα και η προθεσμία προσβολής της με αίτηση ακυρώσεως στο ΣτΕ κατά το π.δ. 18/1989. Η αρμόδια αρχή κοινοποιεί την σχετική απόφαση στον υποκείμενο στον φόρο και τον μεσάζοντα μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ανάρτησής της στον λογαριασμό τους στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες (TAXISnet) της ΑΑΔΕ. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ήδη λογαριασμός στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες (TAXISnet) της ΑΑΔΕ, η αρμόδια αρχή κοινοποιεί στον υποκείμενο στον φόρο και τον μεσάζοντα την παραπάνω απόφαση μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις αντίστοιχες δηλωθείσες διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εξερχόμενα
Εξερχόμενα
Έναυσμα σε άλλη διαδικασία
Άλλες πληροφορίες
Εναλλακτικοί τίτλοι
Εγγραφή στο πλαίσιο των ειδικών καθεστώτων ΦΠΑ του ηλεκτρονικού εμπορίου (ενωσιακό, μη ενωσιακό καθεστώς και καθεστώς εισαγωγής) προσώπων που έχουν την Ελλάδα ως κράτος μέλος εγγραφής.
Επίσημος τίτλος
Εγγραφή στο πλαίσιο των ειδικών καθεστώτων του ηλεκτρονικού εμπορίου προσώπων που έχουν την Ελλάδα ως κράτος μέλος εγγραφής
Γλώσσες παροχής
Αγγλικά, Ελληνικά
Κατηγορίες
Τρόπος υποβολής
Αίτηση (ψηφιακά)
ΔΔ
2
0
0
73401
Όχι
633600
176400
Αόριστη
Ταυτοποίηση με κωδικούς TAXISnet
7227
Δικαιολογητικό
Η εγγραφή στα ειδικά καθεστώτα ΦΠΑ (OSS/IOSS) γίνεται ηλεκτρονικά από την ψηφιακή εφαρμογή της ΑΑΔΕ https://www1.aade.gr/gsisapps5/oss/#!/home .
α) Οι αιτήσεις εγγραφής από τους μη εγκατεστημένους εντός της Ένωσης υποκείμενους στον φόρο οι οποίοι επιθυμούν να εγγραφούν στο μη ενωσιακό καθεστώς (άρθρου 47β του Κώδικα ΦΠΑ) υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής OSS προκειμένου καταρχάς να τους χορηγηθεί, με ηλεκτρονικά
μέσα, ΑΦΜ/ΦΠΑ με το πρόθεμα EU. Συγχρόνως, υποβάλλουν αίτημα για τη χορήγηση κωδικών πρόσβασης στο TAXISnet.
β) Οι αιτήσεις εγγραφής από τους υποκείμενους στον φόρο οι οποίοι επιθυμούν να εγγραφούν στο ενωσιακό καθεστώς (άρθρο 47γ του Κώδικα ΦΠΑ) υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του υπάρχοντος λογαριασμού τους στο TAXISnet. Τα στοιχεία που έχει ήδη στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση, όπως η επωνυμία, το τηλέφωνο, ο υπεύθυνος επικοινωνίας και η ταχυδρομική διεύθυνση εμφανίζονται προσυμπληρωμένα.
γ) Οι αιτήσεις εγγραφής από τους υποκείμενους στον φόρο ή τους μεσάζοντες οι οποίοι επιθυμούν να εγγραφούν στο καθεστώς εισαγωγής (άρθρο 47δ του Κώδικα Φ.Π.Α.) υποβάλλονται μέσω του υπάρχοντος λογαριασμού τους στο TAXISnet. Στους υποκειμένους στον φόρο που εγγράφονται απευθείας στο ειδικό καθεστώς χορηγείται ΑΦΜ/ΦΠΑ με το πρόθεμα ΙΜ (Import). Στους μεσάζοντες χορηγείται i) ΑΦΜ με το πρόθεμα ΙΝ (Intermediary), προκειμένου να ενεργούν ως μεσάζοντες στο πλαίσιο του ειδικού καθεστώτος και ii) ΑΦΜ/ΦΠΑ με το πρόθεμα ΙΜ για κάθε υποκείμενο στον φόρο τον οποίο αντιπροσωπεύουν.
0.00
0.00
0
0
0
}}
}}
}}
,,,
Νόμος
47β, 47γ και 47δ
2859/2000
2000
248
Α
Περιγραφή
Άρθρα 47α, 47β, 47γ και 47δ του ν. 2859/2000 (Α΄248) «Κύρωση Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», όπως ισχύει μετά τον ν. 4818/2021, δηλαδή από την 1η Ιουλίου 2021
Απόφαση
Α.1212
2021
4243
Β
Περιγραφή
Ορισμός αρμόδιας αρχής και ρύθμιση διαδικασίας εγγραφής, μεταβολής, διαγραφής/εξαίρεσης προσώπων, στο πλαίσιο των ειδικών καθεστώτων των άρθρων 47β, 47γ και 47δ του Κώδικα Φ.Π.Α. (ν. 2859/2000, Α΄ 248)
ΑΔΑ
ΩΚΥ246ΜΠ3Ζ-ΥΚΔ
Ευρωπαϊκή Οδηγία
2006/112/ΕΚ
2006
Περιγραφή
Οδηγία 2006/112/ΕΚ του Συμβουλίου σχετικά με το κοινό σύστημα φόρου προστιθέμενης αξίας, όπως τροποποιήθηκε από την οδηγία
(EE) 2017/2455 του Συμβουλίου και την οδηγία (ΕΕ) 2019/1995 του Συμβουλίου (οδηγία ΦΠΑ)
1
Ηλεκτρονική παραλαβή και οριστικοποίηση της αίτησης εγγραφής
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια υπηρεσία
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια μέσω λογισμικού
Περιγραφή
Η αίτηση εγγραφής στα ειδικά καθεστώτα ΦΠΑ υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής OSS/IOSS στις υπηρεσίες MyAADE. Ο υποκείμενος συμπληρώνει τα απαραίτητα στοιχεία της αίτησης αναλόγως με το καθεστώς στο οποίο αιτείται να εγγραφεί, σύμφωνα με το Παράρτημα I της Α.1212/2021. Η αίτηση εφόσον οριστικοποιηθεί, παραλαμβάνεται ηλεκτρονικά από την αρμόδια υπηρεσία μέσω της εφαρμογής OSS/IOSS
Σημειώσεις
α. Η αίτηση εγγραφής στο καθεστώς του αρ. 47β και 47γ πριν από την έναρξη διενέργειας των σχετικών συναλλαγών ή το αργότερο μέχρι τη δέκατη μέρα του μήνα που ακολουθεί την πρώτη συναλλαγή.
β. Η αίτηση εγγραφής στο καθεστώς του αρ. 47δ υποβάλλεται πριν από την έναρξη διενέργειας των σχετικών συναλλαγών.
Όχι
Όχι
2
Έλεγχος αίτησης
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια υπηρεσία
Τρόπος Υλοποίησης
Έλεγχος
Περιγραφή
Η αίτηση ελέγχεται ως προς την πληρότητά της.
Επιπλέον, γίνεται αυτόματα επαλήθευση κάποιων πληροφοριών, μέσω στοιχείων που είναι καταχωρημένα ήδη στο TAXIS. Επιπλέον εξετάζεται από την αρμόδια υπηρεσία μέσω της αυτόματης πρόσβασης στις πληροφορίες εγγραφής (στοιχεία μητρώου) των άλλων κ-μ.
Σημειώσεις
Οι έλεγχοι που διενεργούνται αναφέρονται αναλυτικά στο Άρθρο 5 της Α.1212/2021 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ.
Όχι
Όχι
3
Έγκριση αίτησης
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια υπηρεσία
Περιγραφή
Όταν η αίτηση εγκριθεί από την αρμόδια υπηρεσία, η αίτηση στο πεδίο «Κατάσταση Υποβολής» εμφανίζεται ως «Επικυρωμένη» και ο χρήστης έχει εγγραφεί και λαμβάνει σχετικό email μήνυμα ενημέρωσης για την εγγραφή του.
Σημειώσεις
Ι. Εμφανίζεται στην εφαρμογή Κατάσταση Υποβολής «Επικυρωμένη», εφόσον έχει εγκριθεί η αίτηση εγγραφής και αποστέλλεται και σχετικό email στο δηλωθέν email
ΙΙ. Εμφανίζονται: α. οι ατομικοί αριθμοί μητρώου ΦΠΑ (για το ενωσιακό καθεστώς)
β. o ΑΦΜ με το πρόθεμα IN για τον μεσάζοντα για το καθεστώς εισαγωγής με μεσάζοντα)
γ. οι ατομικοί αριθμοί μητρώου ΦΠΑ με πρόθεμα IM για κάθε υποκείμενο στον φόρο τον οποίο αντιπροσωπεύει ο μεσάζοντας (για το καθεστώς εισαγωγής με μεσάζοντα)
και εκδίδεται αυτόματα και αναρτάται η σχετική Βεβαίωση Εγγραφής στον λογαριασμό του υποκειμένου στο MyAADE
Ναι
Ναι
4
Απόρριψη αίτησης
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδια υπηρεσία
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια μέσω λογισμικού
Περιγραφή
Όταν η αίτηση απορριφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, η αίτηση στο πεδίο «Κατάσταση Υποβολής» εμφανίζεται ως «Απορριφθείσα» και ο χρήστης λαμβάνει σχετικό email μήνυμα ενημέρωσης για τους λόγους απόρριψης.
Σημειώσεις
Εμφανίζεται στην εφαρμογή Κατάσταση Υποβολής «Απορριφθείσα», εφόσον έχει απορριφθεί η αίτηση εγγραφής και αποστέλλεται και email με τους λόγους απόρριψης.
β. Επιπλέον στην περίπτωση απόρριψης της αίτησης η αρμόδια υπηρεσία είθισται να επικοινωνεί και τηλεφωνικώς με τον αιτούντα.
Ναι
Ναι
Εφαρμογή One Stop Shop
Πληροφορίες για την Μονοαπευθυντική θυρίδα OSS/IOSS