Αναθεώρηση της 10:36, 24 Ιανουαρίου 2023
c2348b06-c064-4cc2-98b9-4135f626cb63
619978
Με μια ματιά
Σημεία εξυπηρέτησης
Διεύθυνση Ελέγχου Διαχείρισης της Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ΔΕΔΑΠΛΕ)., ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά στην εφαρμογή του Κώδικα ISPS στη ναυτιλία που αποσκοπεί στην αποτροπή και καταστολή ενεργειών όσον αφορά στα πλοία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Η πλήρης εφαρμογή του Κώδικα πραγματοποιείται με δύο ευδιάκριτα διαφορετικές φάσεις: α) Αρχική πιστοποίηση και β) Περιοδικοί έλεγχοι και έλεγχοι ανανέωσης.
Βασικές πληροφορίες
Θεσμικός φορέας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα
Διεύθυνση Ελέγχου Διαχείρισης της Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ΔΕΔΑΠΛΕ)
Αίτηση
Κατάθεση
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)
Κατατίθεται από
Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα
Τίτλος
Αίτηση Ε06-01/1 μαζί με το προσάρτημα αυτού Ε06-01/1-Π.
Εξερχόμενα
Εξερχόμενα
Παραγωγή εγγράφου
Άλλες πληροφορίες
Επίσημος τίτλος
Έκδοση / Ανανέωση / Θεώρηση του Διεθνούς Πιστοποιητικού Ασφάλειας Πλοίου (ΔΠΑΠ) κατά ISPS
Κατηγορίες
Τρόπος υποβολής
Αίτηση (έντυπο)
ΔΔ
13
0
0
29883
Όχι
0
Συντάκτες
Δικαιολογητικό
Η εφαρμογή του Κώδικα ISPS στη ναυτιλία, αποσκοπεί στην αποτροπή και καταστολή ενεργειών όσον αφορά στα πλοία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Η πλήρης εφαρμογή του Κώδικα πραγματοποιείται με δύο ευδιάκριτα διαφορετικές φάσεις: α) Αρχική πιστοποίηση και β) Περιοδικοί έλεγχοι και έλεγχοι ανανέωσης
1351
1351
0
0
0
}}
}}
}}
1
Χωρητικότητας 0-100 GT.
70 €
Όχι
2
Χωρητικότητας 100,01-500 GT.
126 €
Όχι
3
Χωρητικότητας 500,01-1000 GT.
224 €
Όχι
4
Χωρητικότητας 1000,01-10000 GT.
371 €
Όχι
5
Χωρητικότητας 10000,01 και άνω GT.
560 €
Όχι
Διεθνής Σύμβαση
Περιγραφή
Διεθνή Σύμβαση SOLAS 74, Κεφάλαιο ΧΙ-2 (ΠΔ 56/2004/ ΦΕΚ 47Α/11-02-2004 )
Άλλο
Περιγραφή
Διεθνής Κώδικας Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS Code),
Κανονισμός
725
2004
Περιγραφή
Ο Κανονισμός 725/2004 του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 31ης Μαρτίου 2004, που υιοθετήθηκε με τον Ν.3622/2007, για τη βελτίωση της ασφάλειας στα πλοία και στις λιµενικές εγκαταστάσεις.
1
Έκδοση / Ανανέωση / Θεώρηση του Διεθνούς Πιστοποιητικού Ασφάλειας Πλοίου (ΔΠΑΠ
Περιγραφή
1. Η εταιρεία που επιθυμεί το πλοίο της να πιστοποιηθεί στο πλαίσιο του Κώδικα ISPS από την ΔΕΔΑΠΛΕ, θα πρέπει να υποβάλλει έγκαιρα την αίτηση σύμφωνα με το Ε06-01/1 Έντυπο ΥΕΝ/ΚΕΕΠ και το προσάρτημα αυτού (Ε06-01/1-Π). Η αίτηση θα συνοδεύεται με την απόδειξη έκδοσης και πληρωμής του προβλεπόμενου e-παράβολου ελέγχου. Η εταιρία στέλνει τον φάκελο με την τυποποιημένη αίτηση και τα λοιπά δικαιολογητικά στην ΔΕΔΑΠΛΕ-Β, είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είτε ταχυδρομικά είτε την υποβάλλει ιδιοχείρως με εκπρόσωπο της.
2. Το ΔΕΔΑΠΛΕ-Β παραλαμβάνει και στέλνει την αίτηση ως εισερχόμενο στην Γραμματεία του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων να πάρει πρωτόκολλο.
3. Μετά την αίτηση της εταιρείας ως ανωτέρω εκδίδεται με μέριμνα του αρμοδίου Τμηματάρχη και εγκρίνεται από τον Διευθυντή ανάθεση του έργου σε Ελεγκτή του ΥΝΑΝΠ, σύμφωνα με το έντυπο Ε-07-01/1, ενώ παράλληλα προωθείται προς την ιεραρχία του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ η έγκριση της μετακίνησης του Ελεγκτή εφόσον απαιτείται.
4. Ο Ελεγκτής μετά την λήψη της σχετικής ανάθεσης διενέργειας ελέγχου, πρωτίστως μεριμνά για την ενημέρωσή του μελετώντας το ΣΑΠ και ελέγχοντας τον φάκελο του πλοίου για πιθανές προηγούμενες εκκρεμότητες, εφ’ όσον υπάρχουν. Ο Ελεγκτής ελέγχει την πληρότητα, την ορθότητα και τη νομιμότητα των υποβληθέντων δικαιολογητικών του φακέλου και επικοινωνεί με την Διαχειρίστρια εταιρία για τον προγραμματισμό του ελέγχου, ώστε κατά τη διάρκεια του ελέγχου να υπάρχει όλο το σχετικό αρχείο από μεριάς της εταιρίας έτοιμο καθώς και η διαθεσιμότητα του πλοίου.
5. Ο Ελεγκτής σε συνεννόηση με την Εταιρία ορίζει την ημερομηνία έναρξης και την διάρκεια του ελέγχου.
6. Η έγκριση της μετακίνησης, εφόσον ο έλεγχος είναι σε απόσταση μεγαλύτερη των 60 χιλιομέτρων από την Υπηρεσία του Ελεγκτή, αποτελεί μία υπο-διαδικασία που απαιτεί να πάρει έγκριση και υπογραφή από τον Διευθυντή ΔΕΔΑΠΛΕ και από τον Διευθυντή Προσωπικού για μετακινήσεις εντός Ελληνικής Επικράτειας, ενώ επιπρόσθετα απαιτεί την έγκριση και από τον Κλαδάρχη ΚΕΠ, τον Κλαδάρχη Διοίκησης και τον Υπαρχηγό σε περίπτωση εκτός επικράτειας.
7. Ο έλεγχος πλοίου διενεργείται προκειμένου να ελεγχθεί η συμμόρφωση του πλοίου με τις απαιτήσεις του Κώδικα ISPS και η αποτελεσματική εφαρμογή του Σχεδίου Ασφάλειας Πλοίου. Ο ελεγκτής αξιολογεί την αποτελεσματικότητα του Σχεδίου Ασφάλειας Πλοίου βάσει της τεκμηρίωσης που παρουσιάζεται επί του πλοίου και των αντικειμενικών στοιχείων της εφαρμογής του.
8. Μετά τον έλεγχο, ο ελεγκτής προετοιμάζει τα αποτελέσματα του ελέγχου. Τα "αποτελέσματα ελέγχου" τεκμηριώνονται κατά τρόπο σαφή και συνοπτικό και υποστηρίζονται από αντικειμενικά στοιχεία, Για κάθε διαπίστωση αντικανονικότητας καθορίζεται η διάταξη, που προβλέπεται. Η αναφορά ελέγχου () απεικονίζει το περιεχόμενο και τα αποτελέσματα του ελέγχου.
9. Ο ελεγκτής ανασκοπεί τα αποτελέσματα προκειμένου να γίνει ο χαρακτηρισμός των διαπιστώσεων ως μη-συμμορφώσεις ή όχι.
10. Στη συνέχεια εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις, είτε εισηγείται την έκδοση/ανανέωση/θεώρηση του πιστοποιητικού, είτε δίνει συγκεκριμένο χρόνο στην πλοιοκτήτρια για να συμμορφωθεί με τις παρατηρήσεις μη συμμόρφωσης, που έχει διαπιστώσει. Ο ελεγκτής στην αναφορά ελέγχου, που συντάσσει, προτείνει την αναγκαιότητα ή μη επιπρόσθετου ελέγχου. και πρέπει να αναφέρει και τους λόγους που τον επιβάλλουν. Σε περιπτώσεις ιδιόμορφων ή κρίσιμων διορθωτικών ενεργειών αποφασίζεται αν η ολοκλήρωση των διορθωτικών ενεργειών θα ελεγχθεί από ελεγκτή, με νέα επίσκεψή του στο πλοίο, όπου ακολουθείται η ίδια διαδικασία.
11. Το Έντυπο Ανάθεσης μαζί με την Αναφορά Ελέγχου δίνεται από τον Ελεγκτή στον Τμηματάρχη και μετά στον Διευθυντή ΔΕΔΑΠΛΕ για έγκριση και υπογραφές.
12. Σε περίπτωση που η αναφορά είναι θετική εκδίδεται / θεωρείται / ανανεώνεται το Διεθνές Πιστοποιητικό Ασφάλειας.
13. Σε περίπτωση παύσης ισχύος του Διεθνούς Πιστοποιητικού Ασφάλειας Πλοίου, επιστρέφεται στην Υπηρεσία προς ακύρωση. Σε περίπτωση έκδοσης οριστικού Διεθνούς Πιστοποιητικού Ασφάλειας Πλοίου ή ανανέωσης του Διεθνούς Πιστοποιητικού Ασφάλειας Πλοίου, επιστρέφεται στην Υπηρεσία το παλαιό πιστοποιητικό.
Η διαδικασία υλοποιείται στο Τμήμα Ελέγχου Διαχείρισης της Ασφάλειας πλοίων, (ΔΕΔΑΠΛΕ-Β) της Διεύθυνσης Ελέγχου Διαχείρισης της ασφάλειας πλοίων και λιμενικών εγκαταστάσεων του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων.
Οι συμμετέχοντες στη διαδικασία είναι ο ελεγκτής, ο Τμηματάρχης του ΔΕΔΑΠΛΕ-Β’ και ο Διευθυντής ΔΕΔΑΠΛΕ.
Όχι
Όχι
Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.