|
|
Γραμμή 13: |
Γραμμή 13: |
| |process_remarks=Με το άρθρο 11 του ν. 4784/2021 (ΦΕΚ 40 Α΄), προβλέπεται η δημιουργία Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Η.Π.Σ.Β.Α.Κ.) στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την παρακολούθηση της υλοποίησης των ΣΒΑΚ. | | |process_remarks=Με το άρθρο 11 του ν. 4784/2021 (ΦΕΚ 40 Α΄), προβλέπεται η δημιουργία Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Η.Π.Σ.Β.Α.Κ.) στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την παρακολούθηση της υλοποίησης των ΣΒΑΚ. |
| Το ΣΒΑΚ αναθεωρείται με βάση τα πορίσματα των εκθέσεων προόδου ή κατόπιν νέων δεδομένων ή αναγκών οποτεδήποτε μετά την παρέλευση πέντε (5) ετών, και πάντως οπωσδήποτε μέχρι τη συμπλήρωση δεκαετίας από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης χαρακτηρισμού του ΣΒΑΚ. Η αναθεώρηση του ΣΒΑΚ ακολουθεί τα οριζόμενα στα άρθρα 7 και 8 του ν. 4784/2021. | | Το ΣΒΑΚ αναθεωρείται με βάση τα πορίσματα των εκθέσεων προόδου ή κατόπιν νέων δεδομένων ή αναγκών οποτεδήποτε μετά την παρέλευση πέντε (5) ετών, και πάντως οπωσδήποτε μέχρι τη συμπλήρωση δεκαετίας από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης χαρακτηρισμού του ΣΒΑΚ. Η αναθεώρηση του ΣΒΑΚ ακολουθεί τα οριζόμενα στα άρθρα 7 και 8 του ν. 4784/2021. |
| + | |process_deadline_duration=10368000 |
| |process_type=Εξωστρεφής | | |process_type=Εξωστρεφής |
| |process_trigger=Αιτούμενη, Εσωτερική, Συνέχεια άλλης διαδικασίας | | |process_trigger=Αιτούμενη, Εσωτερική, Συνέχεια άλλης διαδικασίας |
Γραμμή 18: |
Γραμμή 19: |
| |process_usage=Άλλο | | |process_usage=Άλλο |
| |process_output_type=Απόφαση, Διοικητική πράξη | | |process_output_type=Απόφαση, Διοικητική πράξη |
| + | |process_validity_duration=311040000 |
| |process_source=Συντάκτες | | |process_source=Συντάκτες |
| |process_provided_to=Δημόσιους φορείς | | |process_provided_to=Δημόσιους φορείς |
| |process_tax_type=Αξιολογήσεις,Αποφάσεις,Εισηγήσεις,Έλεγχοι,Εσωτερικές διαδικασίες | | |process_tax_type=Αξιολογήσεις,Αποφάσεις,Εισηγήσεις,Έλεγχοι,Εσωτερικές διαδικασίες |
| |process_total_duration_steps_min=282528000 | | |process_total_duration_steps_min=282528000 |
− | |process_total_duration_steps_max=782784000 | + | |process_total_duration_steps_max=782784012 |
− | |process_cost_min=0 | + | |process_cost_min=0.00 |
− | |process_cost_max=0 | + | |process_cost_max=0.00 |
| |process_evidence_cost_guarantee=0 | | |process_evidence_cost_guarantee=0 |
| |process_evidence_cost_total_number=0 | | |process_evidence_cost_total_number=0 |
Γραμμή 38: |
Γραμμή 40: |
| |process_application_description=Αίτηση του Φορέα Εκπόνησης για εξέταση του ΣΒΑΚ. | | |process_application_description=Αίτηση του Φορέα Εκπόνησης για εξέταση του ΣΒΑΚ. |
| |process_application_note=Η αίτηση του Φορέα Εκπόνησης για την εξέταση του ΣΒΑΚ υποβάλλεται μέσω του ΣΗΔΕ ΙΡΙΔΑ ή μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στο Τμήμα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και συνοδεύεται από την αναφορά κύκλου του ΣΒΑΚ (δικαιολογητικό Νο 2) | | |process_application_note=Η αίτηση του Φορέα Εκπόνησης για την εξέταση του ΣΒΑΚ υποβάλλεται μέσω του ΣΗΔΕ ΙΡΙΔΑ ή μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στο Τμήμα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και συνοδεύεται από την αναφορά κύκλου του ΣΒΑΚ (δικαιολογητικό Νο 2) |
− | |process_deadline_duration=10368000
| |
− | |process_validity_duration=311040000
| |
| }} | | }} |
| {{process conditions | | {{process conditions |
Γραμμή 191: |
Γραμμή 191: |
| |process_rule_decision_year=2021 | | |process_rule_decision_year=2021 |
| |process_rule_article=1-14 | | |process_rule_article=1-14 |
− | |process_rule_description=Θεσπίζεται πλαίσιο κατάρτισης Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) και καθορίζονται διαδικασίες εκπόνησης, εξέτασης, χαρακτηρισμού, παρακολούθησης και εποπτείας των Σ.Β.Α.Κ. με στόχο την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας. Ο παρών νόμος εφαρμόζεται από τους φορείς εκπόνησης και από τις αρμόδιες υπηρεσίες εξέτασης και αναθεώρησης των σχεδίων. Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α’ βαθμού με μόνιμο πληθυσμό άνω των τριάντα χιλιάδων (30.000) κατοίκων, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη γενική απογραφή πληθυσμού, οι ΟΤΑ α’ βαθμού, ανεξαρτήτως πληθυσμού κατοίκων εφόσον εμπίπτουν στις περιοχές αρμοδιότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και το σύνολο των ΟΤΑ β’ βαθμού υποχρεούνται στην έναρξη κατάρτισης Σ.Β.Α.Κ. εντός ενός (1) έτους από τη δημοσίευση του ν.4784/2021. | + | |process_rule_description=Θεσπίζεται πλαίσιο κατάρτισης Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) και καθορίζονται διαδικασίες εκπόνησης, εξέτασης, χαρακτηρισμού, παρακολούθησης και εποπτείας των Σ.Β.Α.Κ. με στόχο την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας. Ο παρών νόμος εφαρμόζεται από τους φορείς εκπόνησης και από τις αρμόδιες υπηρεσίες εξέτασης και αναθεώρησης των σχεδίων. Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α’ βαθμού με μόνιμο πληθυσμό άνω των τριάντα χιλιάδων (30.000) κατοίκων, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη γενική απογραφή πληθυσμού, οι ΟΤΑ α’ βαθμού, ανεξαρτήτως πληθυσμού κατοίκων εφόσον εμπίπτουν στις περιοχές αρμοδιότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και το σύνολο των ΟΤΑ β’ βαθμού υποχρεούνται στην έναρξη κατάρτισης Σ.Β.Α.Κ. εντός ενός (1) έτους από τη δημοσίευση του ν.4784/2021. Η ως άνω προθεσμία παρατάθηκε έως τις 31/12/2024 με την τροποποίηση που επήλθε στο ν.4784/2021 με το άρθρο 93 του ν.5039/2023 |
| |process_rule_gazette_doc_number=40 | | |process_rule_gazette_doc_number=40 |
| |process_rule_gazette_doc_issue=Α | | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20210100040 | | |process_rule_url=https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20210100040 |
| + | }} |
| + | {{process rules |
| + | |process_rule_type=Αναγκαστικός Νόμος |
| + | |process_rule_decision_number=5039 |
| + | |process_rule_decision_year=2023 |
| + | |process_rule_article=93 |
| + | |process_rule_description=ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (Σ.Β.Α.Κ.) |
| + | Άρθρο 93. |
| + | Παράταση προθεσμιών για έναρξη κατάρτισης Σ.Β.Α.Κ. και εξουσιοδοτικής διάταξης -Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 1 και παρ. 4 άρθρου 12 ν. 4784/2021 |
| + | 1. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 4784/2021 (Α’ 40) τροποποιείται ως προς την προθεσμία της υποχρέωσης έναρξης της κατάρτισης Σ.Β.Α.Κ. και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής: |
| + | «3. Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α’ βαθμού με μόνιμο πληθυσμό άνω των τριάντα χιλιάδων (30.000) κατοίκων, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη γενική απογραφή πληθυσμού, οι Ο.Τ.Α. α’ βαθμού, ανεξαρτήτως πληθυσμού κατοίκων εφόσον εμπίπτουν στις περιοχές αρμοδιότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.) και του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.) και το σύνολο των Ο.Τ.Α. β’ βαθμού υποχρεούνται στην έναρξη κατάρτισης Σ.Β.Α.Κ. έως 31.12.2024. Η απόφαση του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 5 συνιστά την έναρξη της κατάρτισης Σ.Β.Α.Κ..» |
| + | |process_rule_gazette_doc_number=83 |
| + | |process_rule_gazette_doc_issue=Α |
| }} | | }} |
| {{process steps | | {{process steps |
Γραμμή 453: |
Γραμμή 466: |
| |process_step_duration_min=0 | | |process_step_duration_min=0 |
| |process_step_duration_max=311040000 | | |process_step_duration_max=311040000 |
− | |process_step_description=Το σχέδιο δράσης επικαιροποιείται, όποτε κρίνεται αναγκαίο από τον φορέα εκπόνησης και όταν υπαγορεύεται από τα πορίσματα των εκθέσεων προόδου του βήματος 18. Για την επικαιροποίηση του σχεδίου δράσης, ο φορέας εκπόνησης: | + | |process_step_description=Το σχέδιο δράσης επικαιροποιείται, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν.4784/2021, όποτε κρίνεται αναγκαίο από τον φορέα εκπόνησης και όταν υπαγορεύεται από τα πορίσματα των εκθέσεων προόδου του βήματος 18. Για την επικαιροποίηση του σχεδίου δράσης, ο φορέας εκπόνησης: |
| α. αναρτά το επικαιροποιημένο σχέδιο δράσης για τουλάχιστον ένα (1) μήνα στην ιστοσελίδα του βήματος 3 για την υποβολή των απόψεων των πολιτών και όλων των εμπλεκόμενων μερών, | | α. αναρτά το επικαιροποιημένο σχέδιο δράσης για τουλάχιστον ένα (1) μήνα στην ιστοσελίδα του βήματος 3 για την υποβολή των απόψεων των πολιτών και όλων των εμπλεκόμενων μερών, |
| β. εφόσον τροποποιούνται τα επιλεγέντα μέτρα ή εισάγονται νέα, κοινοποιεί το σχέδιο δράσης ανάλογα με τα προτεινόμενα μέτρα παρέμβασης, κατά περίπτωση, στις υπηρεσίες του βήματος 12 για τη διατύπωση γνώμης και ακολουθεί το βήμα 13. Το σχέδιο δράσης τροποποιείται υποχρεωτικά σε περίπτωση διατύπωσης τεκμηριωμένων αντιρρήσεων από τον Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε., τον Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε. ή την «Αττικό Μετρό Α.Ε.». Μετά την ολοκλήρωση των γνωμοδοτήσεων και της τυχόν αναδιατύπωσης, ο φορέας εκπόνησης κοινοποιεί το σχέδιο δράσης του βήματος 12 και στο Τμήμα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προς ενημέρωσή τους και το αναρτά στην ιστοσελίδα του ΣΒΑΚ. | | β. εφόσον τροποποιούνται τα επιλεγέντα μέτρα ή εισάγονται νέα, κοινοποιεί το σχέδιο δράσης ανάλογα με τα προτεινόμενα μέτρα παρέμβασης, κατά περίπτωση, στις υπηρεσίες του βήματος 12 για τη διατύπωση γνώμης και ακολουθεί το βήμα 13. Το σχέδιο δράσης τροποποιείται υποχρεωτικά σε περίπτωση διατύπωσης τεκμηριωμένων αντιρρήσεων από τον Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε., τον Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε. ή την «Αττικό Μετρό Α.Ε.». Μετά την ολοκλήρωση των γνωμοδοτήσεων και της τυχόν αναδιατύπωσης, ο φορέας εκπόνησης κοινοποιεί το σχέδιο δράσης του βήματος 12 και στο Τμήμα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προς ενημέρωσή τους και το αναρτά στην ιστοσελίδα του ΣΒΑΚ. |