ef3669ba-f091-4928-a0d3-02f4a320ae67
328540
Με μια ματιά
Σημεία εξυπηρέτησης
Παρέχεται μόνο ψηφιακά
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά στην υποβολή και εξέταση καταγγελιών για θέματα Εργασιακών Σχέσεων. Οι αρμόδιες υπηρεσίες εξετάζουν κατά προτεραιότητα όλες τις καταγγελίες εργαζομένων που αφορούν ζητήματα κοινής εργατικής νομοθεσίας, ανεξάρτητα από τη πηγή ή τον τρόπο αναγγελίας τους: ανώνυμα ή επώνυμα, από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο εργαζόμενο ή τρίτο πρόσωπο που τον εκπροσωπεί πχ. Επιχειρησιακό/Κλαδικό σωματείο ή το Εργατικό Κέντρο.
Βασικές πληροφορίες
Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης
Αίτηση
Τύπος αίτησης
Αναφορά/Καταγγελία
Κατάθεση
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)
Κατατίθεται από
Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα
Τίτλος
Καταγγελία η οποία εξετάζεται από την Επιθεώρηση Εργασίας αναφορικά με παραβάσεις της εργατικής νομθεσίας.
Σημειώσεις
Η υποβολή καταγγελίας δύναται να υποβληθεί και μέσω της ενιαίας γραμμής εξυπηρέτησης πολιτών 1555.
Εξερχόμενα
Εξερχόμενα
Διοικητική πράξη, Έναυσμα σε άλλη διαδικασία, Παραγωγή εγγράφου
Άλλες πληροφορίες
Εναλλακτικοί τίτλοι
Επώνυμη Καταγγελία, Ανώνυμη Καταγγελία, Καταγγελία κατά της Επιχείρησης, Καταγγελία Εργαζομένων-Συνδικάτων
Επίσημος τίτλος
Καταγγελία για θέματα Εργασιακών Σχέσεων
Κατηγορίες
Τρόπος υποβολής
Αίτηση (έντυπο), Αίτηση (επιστολή), Αίτηση (ψηφιακά)
Συμβάντα ζωής
Απασχόληση προσωπικού,
Ληξιπρόθεσμες οφειλές,
Ληξιπρόθεσμες οφειλές,
Αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων,
Αποζημιώσεις και παροχές,
Μητρότητα,
Ασφάλιση,
Επιθεώρηση εργασίας,
Ληξιπρόθεσμες οφειλές,
Καταγγελίες,
Νομοθεσία και αποφάσεις,
Πολίτες άλλων κρατών
ΔΔ
4
0
0
Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝΤο «Φορέας:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ» δεν είναι αριθμός.
Όχι
ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (Σ.ΕΠ.Ε)Το «ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (Σ.ΕΠ.Ε)» δεν είναι αριθμός.
Είσοδος σε άλλη διαδικασία
Οι αρμόδιες υπηρεσίες εξετάζουν κατά προτεραιότητα όλες τις καταγγελίες εργαζομένων,που αφορούν ζητήματα κοινής εργατικής νομοθεσίας, ανεξάρτητα από τη πηγή ή τον τρόπο αναγγελίας τους: ανώνυμα ή επώνυμα, από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο εργαζόμενο ή τρίτο πρόσωπο που τον εκπροσωπεί πχ. Επιχειρησιακό/Κλαδικό σωματείο ή το Εργατικό Κέντρο.
Οι υπηρεσίες δεν εξετάζουν καταγγελίες αν το αίτημα-καταγγελία είναι εμφανές παράλογο, αόριστο, ακατάληπτο ή επαναλαμβάνεται κατά τρόπο καταχρηστικό.
Η Επιθεώρηση Εργασίας τηρεί απόρρητες τις πληροφορίες και τις πηγές από τις οποίες περιήλθαν στη γνώση της οι καταγγελίες.
0
0
0
0
0
}}
}}
}}
,,,,,,,,,,,,,,,
1
Εργασιακές
Η ύπαρξη εργασιακής σχέσης.
Ο καταγγέλων πρέπει με ακρίβεια να παράσχει τα εξής στοιχεία:
1. Επωνυμία και ΑΦΜ επιχείρησης ή εργοδότη
2. Διεύθυνση του τόπου ελέγχου
3. Θέματα/προβλήματα προς διερεύνηση κατά τον έλεγχο
Όχι
Όχι
Νόμος
4
2690
1999
45
Α
Περιγραφή
Διεκπεραίωση υποθέσεων από τη Διοίκηση
Νόμος
11
3230
2004
44
Α
Περιγραφή
Διεκπεραίωση υποθέσεων από τη Διοίκηση
Νόμος
6
3242
2004
102
Α
Περιγραφή
Διεκπεραίωση υποθέσεων από τη Διοίκηση
1
Υποβολή καταγγελίας μέσω της ενιαίας γραμμής εξυπηρέτησης πολιτών 1555.
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια μέσω λογισμικού
Περιγραφή
Όταν η καταγγελία υποβάλλεται μέσω της ενιαίας γραμμής εξυπηρέτησης πολιτών 1555, η κλήση διαβιβάζεται στο τηλεφωνικό κέντρο της Επιθεώρησης Εργασίας κατά τις εργάσιμες ημέρες από τις 9:00 έως τις 15:00, όπου αρμόδιοι υπάλληλοι καταγράφουν τα καταγγελλόμενα και τυχόν επιπρόσθετα στοιχεία και πληροφορίες. Όλες οι καταγγελίες καταχωρούνται σε ηλεκτρονικό σύστημα και διαβιβάζονται στο αρμόδιο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων.
Όχι
Όχι
2
Υποβολή καταγγελία μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Άλλο
Τρόπος Υλοποίησης
Ενέργεια μέσω λογισμικού
Περιγραφή
Με τη υποβολή επώνυμης ή ανώνυμης καταγγελίας στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της πλατφόρμας www.sepe.gov.gr η καταγελία λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου και αυτόματα διαβιβάζεται στο αρμόδιο Τμήμα για περαιτέρω ενέργειες.
Όχι
Όχι
3
Αξιολόγηση της καταγγελίας για προγραμματισμό έκτακτου ελέγχου
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Τμηματάρχης
Τρόπος Υλοποίησης
Έλεγχος
Περιγραφή
Η υπηρεσία διερευνά την βιωσιμότητα της καταγγελίας ή των πληροφοριών και προγραμματίζει την διένεργεια του επιτόπιου ελέγχου άμεσα και κατά προτεραιότητα. Ο Προϊστάμενος συγκροτεί συνεργείο ελέγχου.
Όχι
Όχι
4
Διενέργεια επιτόπιου ελέγχου
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Τρόπος Υλοποίησης
Έλεγχος
Περιγραφή
Οι Επιθεωρητές Εργασίας, κατόπιν σχετικής προετοιμασίας, επισκέπτονται την επιχείρηση και προβαίνουν σε γενικό έλεγχο, προκειμένου να αποτραπεί το ενδεχόμενο αποκάλυψης της ταυτότητας του καταγγέλοντος.
Όχι
Όχι
5
Γραπτή απάντηση για τις ενέργειες της Υπηρεσίας προς τον καταγγέλοντα
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Τρόπος Υλοποίησης
Υπογραφή
Περιγραφή
Στην περίπτωση που ο καταγγέλων ζητά έγγραφο ενεργειών, το αρμόδιο Τμήμα οφείλει να ενημερώσει εγγράφως τον ενδιαφερόμενο για τις ενέργειες του. Πρόδηλα, ο εργαζόμενος που έχει υποβάλει την καταγγελία, αντιλαμβάνεται ότι έγιναν ενέργειες από την Υπηρεσίας με τον επιτόπιο έλεγχο και την παρουσία των Επιθεωρητών στον χώρο εργασίας.
Όχι
Όχι
Ανώνυμη Καταγγελία
Επώνυμη Καταγγελία
Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.