Ενισχυτική διδασκαλία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση



c156f955-412a-4919-b2b3-0ee1e08ce718 156955

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

Ψηφιακά σημεία παροχής

  • Δεν παρέχεται ψηφιακά

Αριθμός δικαιολογητικών

Δεν απαιτούνται

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

17 έως 40 ημέρες

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στη δημιουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας στο Δημοτικό Σχολείο.

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα

Δημοτικά Σχολεία

Παρέχεται σε

Σχετικοί σύνδεσμοι

Παρατηρήσεις

H παροχή Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο Δημοτικό δεν εντάσσεται σε κάποιο συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο. Τη λειτουργία τμήματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας αποφασίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων της εκάστοτε σχολικής μονάδας στην περίπτωση κατά την οποία οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι υπηρετούν σε αυτή δεν συμπληρώνουν το προβλεπόμενο διδακτικό τους ωράριο.

Η Ενισχυτική Διδασκαλία αφορά σε μαθητές/τριες κυρίως των πρώτων τάξεων του σχολείου, οι οποίοι/ες παρουσιάζουν αδυναμία στα μαθήματα της γλώσσας και των μαθηματικών με αποτέλεσμα τη μειωμένη αποδοτική συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία.

Η Ενισχυτική Διδασκαλία δεν έχει συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο και μπορεί να ξεκινήσει οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με την προϋπόθεση πως υπάρχει ανάγκη να καλυφθεί το διδακτικό ωράριό των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας.

Η Ενισχυτική Διδασκαλία αποτελεί στοχευμένη παιδαγωγική παρέμβαση με συγκεκριμένα μαθησιακά αποτελέσματα η οποία βοηθά στη βελτίωση της απόδοσης των μαθητών που εμφανίζουν μαθησιακές αδυναμίες. Με την παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας οι μαθητές/μαθήτριες επανεντάσσονται ομαλά στη σχολική τους τάξη και ταυτόχρονα υποβοηθάται το έργο του εκπαιδευτικού. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η εύρυθμη και αποδοτικότερη λειτουργία του τμήματος.

Τελευταία ενημέρωση

26/02/2024

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αίτηση

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)

Κατατίθεται από

Φυσικά πρόσωπα

Τίτλος

Αίτηση γονέα/κηδεμόνα για τη συμμετοχή του μαθητή/τριας στο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας


Τι θα χρειαστείτε

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά




        Εξερχόμενα

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Εναλλακτικοί τίτλοι

            Ενισχυτική Διδασκαλία Μαθητών/τριών Δημοτικού

            Επίσημος τίτλος

            Ενισχυτική Διδασκαλία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση


            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Είδος διαδικασίας

              Έναυσμα

              Εσωτερική

              Τρόπος υποβολής

              Έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας/δημόσιου φορέα

              Συμβάντα ζωής

              Τύπος

              Αμφιστρεφής

              Χρησιμοποιούμενα πληροφοριακά συστήματα

              Υφιστάμενοι κίνδυνοι και σημεία ελέγχου

              Σχετιζόμενοι δείκτες απόδοσης και διοικητικής επιβάρυνσης

              ,


            • 1 Εκπαιδευτικές Η Ενισχυτική Διδασκαλία υλοποιείται σε Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.) Κριτήριο για την επιλογή-συμμετοχή των μαθητών/τριών στα τμήματα μαθημάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, μετά από σχετική ενημέρωση και αίτηση των γονέων και κηδεμόνων, αποτελεί η επίδοση του/της μαθητή/τριας στο αντίστοιχο μάθημα. Ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου στο οποίο φοιτά ο/η μαθητής/τρια, για τον/την οποίο/α έχει υποβληθεί αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα, με απόφασή του προτείνει τους/τις μαθητές/τριες που έχουν ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας. Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας εισηγείται στην οικεία Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε., με βάση τον αριθμό αιτήσεων των μαθητών/τριών και προτείνει Υπεύθυνο Σ.Κ.Α.Ε. καθώς και αντικαταστάτη αυτού. Τα Σ.Κ.Α.Ε. συγκροτούνται από ομάδες όμορων σχολικών μονάδων Γυμνασίου και ορίζονται ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Υπάρχει η δυνατότητα ένα (1) Σ.Κ.Α.Ε. να αποτελείται από μία (1) σχολική μονάδα Γυμνασίου μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (δυσπρόσιτες, απομακρυσμένες περιοχές νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας) με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Π/θμιας, Δ/θμιας Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ..

              Όχι Όχι

            • 2 Εκπαιδευτικές Σε κάθε τμήμα μαθήματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας συμμετέχουν 10 μαθητές/τριες το ελάχιστο και έως 15 μαθητές/τριες το μέγιστο. Ειδικότερα, στην περίπτωση που ο αριθμός των μαθητών/τριών που υποβάλλουν αίτηση για τμήμα μαθήματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας είναι μεγαλύτερος από το μέγιστο αριθμό κατά τμήμα μαθήματος, αλλά και ταυτόχρονα μικρότερος του διπλάσιου από τον ελάχιστο επιτρεπτό αριθμό μαθητών/τριών, κατ΄ εξαίρεση επιτρέπεται η υπέρβαση του μέγιστου ορίου και επομένως η δημιουργία ενός τμήματος μαθήματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. δυσπρόσιτες, απομακρυσμένες περιοχές, νησιά, κλπ) επιτρέπεται η λειτουργία τμήματος από πέντε (5) έως εννέα (9) μαθητές /τριες με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην εξαιρετική περίπτωση αιτήματος για λειτουργία τμήματος με συμμετοχή μαθητών/τριών μικρότερη της προβλεπόμενης σε τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας, (από 3 έως 4 μαθητές/τριες), απαιτείται έγκριση του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ..

              Όχι Όχι

            • 3 Εκπαιδευτικές Ένα τμήμα μαθήματος συνεχίζει να υφίσταται εφόσον έχει ενεργούς μαθητές/τριες τουλάχιστον πέντε (5). Σε περίπτωση όπου κάποιος/α μαθητής/τρια απουσιάσει αδικαιολογήτως από τμήμα μαθήματος για τρεις συνεχόμενες εβδομάδες τότε διαγράφεται, με έγγραφη ενημέρωση του γονέα – κηδεμόνα του/της, και αντικαθίσταται από τον πρώτο/η επιλαχόντα/ούσα στον πίνακα αιτούντων. Στην περίπτωση όπου από διαγραφή μαθητών/τριών σε ένα τμήμα απομείνουν λιγότεροι ενεργοί μαθητές/τριες από τα επιτρεπόμενα όρια, τότε το τμήμα παύει να υφίσταται με απόφαση του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Δ.Δ.Ε.. Στην περίπτωση αυτή οι ενεργοί μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα μετεγγραφής στο πλησιέστερο Σ.Κ.Α.Ε., με την προϋπόθεση ότι δε διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία των τμημάτων αυτού του Σ.Κ.Α.Ε.. Ειδικά στην περίπτωση κατά την οποία απουσιάσουν όλοι/ες οι μαθητές/τριες του τμήματος για τρεις (3) συνεχόμενες ημέρες, τότε το τμήμα μαθήματος παύει να υφίσταται με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Δ.Δ.Ε.. Όταν εξαντληθεί ο πίνακας επιλαχόντων μαθητών/τριών και υπάρχουν κενές θέσεις σε τμήμα/τμήματα μαθήματος/μαθημάτων, ο Διευθυντής του σχολείου δύναται κατόπιν ενημέρωσης των γονέων και κηδεμόνων, να παραλάβει νέες αιτήσεις κατά τη διάρκεια εφαρμογής του προγράμματος της ενισχυτικής διδασκαλίας, μέσα σε διάστημα 3 ημερών, τις οποίες διαβιβάζει στον Υπεύθυνο του Σ.Κ.Α.Ε., συνοδευόμενες από εισήγηση του διδάσκοντος του μαθήματος. Η επιλογή γίνεται με σειρά προτεραιότητας, βάσει της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης του γονέα-κηδεμόνα. Μετά την επίδοση της βαθμολογίας του Α’ τετραμήνου στους μαθητές/τριες, ο Διευθυντής του σχολείου δύναται κατόπιν ενημέρωσης των γονέων και κηδεμόνων, μέσα σε διάστημα 5 ημερών να παραλάβει νέες αιτήσεις μαθητών/τριών οι οποίοι και εντάσσονται στα υπάρχοντα τμήματα εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις. Οι αιτήσεις διαβιβάζονται στον Υπεύθυνο του Σ.Κ.Α.Ε., συνοδευόμενες από εισήγηση του διδασκόντων των αντίστοιχων μαθημάτων. Η επιλογή γίνεται με σειρά προτεραιότητας, βάσει της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης του γονέα/κηδεμόνα

              Όχι Όχι

            • Υπουργική Απόφαση 125614/Δ2/21-09-2020 2020 4194 Β

              Περιγραφή Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό έτος 2020-2021.

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20200204194

            • 1 Υποβολή αίτησης γονέα/κηδεμόνα συμμετοχής μαθητή/τριας στο πρόγραμμα

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Αρμόδιος Διευθυντής

              Τρόπος Υλοποίησης Χειροκίνητη ενέργεια

              Σημειώσεις Κριτήριο για την επιλογή-συμμετοχή των μαθητών/τριών στα τμήματα μαθημάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, μετά από σχετική ενημέρωση και αίτηση των γονέων και κηδεμόνων, αποτελεί η επίδοση του/της μαθητή/τριας στο αντίστοιχο μάθημα. Ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου στο οποίο φοιτά ο/η μαθητής/τρια, για τον/την οποίο/α έχει υποβληθεί αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα, με απόφασή του προτείνει τους/τις μαθητές/τριες που έχουν ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας.

              Όχι Όχι


            • 2 Συγκρότηση Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.) και τμημάτων μαθημάτων

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Περιφερειακός/ή Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης


              Σημειώσεις Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας εισηγείται στην οικεία Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε. με βάση τον αριθμό αιτήσεων των μαθητών/τριών. Οι Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης εισηγούνται στις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης για τη λειτουργία Σ.Κ.Α.Ε. Για τη λειτουργία Σ.Κ.Α.Ε. αποτελούμενων από μία σχολική μονάδα και για τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων 3-4 μαθητών απαιτείται έγκριση από τον Γενικό Γραμματέα Π/θμιας, Δ/θμιας Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής

              Όχι Όχι


            • 3 Υποβολή αιτήσεων υποψηφίων εκπαιδευτικών


              Τρόπος Υλοποίησης Ενέργεια μέσω λογισμικού

              Περιγραφή [[process_step_description::Με πρόσκληση που εκδίδεται από την Δ/νση Σπουδών Προγρ/των και Οργάνωσης Δ/θμιας Εκπ/σης του Υ.ΠΑΙ.Θ. καλούνται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί που περιλαμβάνονται στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ υποψηφίων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης [παρ. 6 του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13)] των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ85 και ΠΕ06 της αριθμ. 2ΓΕ/2019 (46 τ. ΑΣΕΠ/2019) προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π. (οι οποίοι έχουν αναρτηθεί στον επίσημο διαδικτυακό τόπο του Α.Σ.Ε.Π. και κοινοποιήθηκαν αρμοδίως στο Υ.ΠΑΙ.Θ.) και επιθυμούν να προσληφθούν ως προσωρινοί αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, για την υλοποίηση της πράξης με τίτλο «Ενισχυτική Διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σχολικό έτος 2020-2021» (MIS 5069863), για το σχολικό έτος 2020-2021, να υποβάλουν την ηλεκτρονική αίτηση στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.)]]

              Όχι Όχι


            • 4 Επιλογή πρόσληψη τοποθέτηση εκπαιδευτικών και έναρξη μαθημάτων

              Αρμόδιος διεκπεραίωσης Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης


              Περιγραφή Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγουν τους εκπαιδευτικούς που θα διδάξουν στην Ενισχυτική Διδασκαλία με βάση τη σειρά κατάταξής τους στους αξιολογικούς πίνακες και τις ανάγκες της κάθε Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι τοποθετήσεις διδασκόντων/ουσών πραγματοποιούνται με απόφαση του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Δ.Δ.Ε. με βάση την σειρά κατάταξης των υποψηφίων στον οικείο αξιολογικό πίνακα και τις δηλώσεις προτίμησης Σ.Κ.Α.Ε. Οι τοποθετημένοι εκπαιδευτικοί παρουσιάζονται στα Σ.Κ.Α.Ε. και αρχίζει η διδασκαλία των μαθημάτων σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα των Σ.Κ.Α.Ε.

              Όχι Όχι


            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.