a6490462-70ef-453c-8274-ae893be824fc
833801
Ratification of company labour regulation
Με μια ματιά
Περιγραφή
Η διαδικασία αφορά στην κύρωση κανονισμού εργασίας για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις από το ΣΕΠΕ.
Βασικές πληροφορίες
Θεσμικός φορέας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Εποπτευόμενος ή θεσμικός φορέας ως σημείο εξυπηρέτησης
ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (Σ.ΕΠ.Ε)
Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα
Τμήμα συντονισμού επιθεώρησης εργασιακών σχέσεων
Αίτηση
Κατάθεση
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)
Κατατίθεται από
Νομικά πρόσωπα
Τίτλος
Αίτηση για την κύρωση κανονισμού εργασίας ή τροποποίηση κανονισμού εργασίας.
Σημειώσεις
Η αίτηση κατατίθεται εις διπλούν στα αρμόδια Τμήματα Συντονισμού Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων (ΤΣΕΕΣ) των Περιφερειακών Διευθύνσεων Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων (παρ. 2.ια του άρθρ.2 του Ν. 3996/2011, άρθρο 47 Π.Δ 134/2017). Η τοπική αρμοδιότητα των ΤΣΕΕΣ ορίζεται με βάση τον τόπο, που βρίσκεται η έδρα της επιχείρησης.
Τι θα χρειαστείτε
Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής
Εξερχόμενα
Εξερχόμενα
Διοικητική πράξη
Άλλες πληροφορίες
Εναλλακτικοί τίτλοι
Κύρωση κανονισμού, κανονισμός επιχείρησης, κανονισμός εργασίας
Επίσημος τίτλος
Κύρωση κανονισμού εργασίας επιχείρησης
Κατηγορίες
Τρόπος υποβολής
Αίτηση (έντυπο)
J1
ΔΔ
8
0
0
80136
Όχι
95042700
2851500
Ταυτοποιητικό έγγραφο
63768
2118
Συντάκτες, SDG
Η διαδικασία αφορά στην κύρωση κανονισμού εργασίας για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις από το ΣΕΠΕ.
60.00
440.00
2
0
0
}}
}}
2 έτη}}
,,
1
Εργασιακές
Υποχρέωση για κατάρτιση κανονισμού εργασίας έχουν οι επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις ή εργασίες εν γένει, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή και από το αν ανήκουν σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, εφόσον απασχολούν προσωπικό μεγαλύτερο των 70 ατόμων, έχουν υποχρέωση να καταρτίζουν κανονισμό εργασίας. Με απόφαση του Υπ. Εργασίας είναι δυνατόν να επεκτείνεται η υποχρέωση αυτή και σε επιχειρήσεις που απασχολούν προσωπικό κάτω των 70 ατόμων, όχι όμως μικρότερο των 40.
Όχι
Όχι
1
Για την υποβολή και συζήτηση των κανονισμών εργασίας, ορίζεται παράβολο εκατόν ογδόντα (180) ευρώ. Για την τροποποίηση των κανονισμών, ορίζεται παράβολο εξήντα (60) ευρώ. Τα ανωτέρω ισχύουν για επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που απασχολούν μέχρι εβδομήντα (70) εργαζόμενους.
Το παράβολο εκδίδεται από τη ΔΟΥ και κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό που τηρείται στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος υπέρ του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας.
- Εξαιρούνται οι επιχειρήσεις και εκμεταλλεύσεις οι ασκούμενες υπό του Δημοσίου ή για λογαριασμό αυτού.
60 € - 180 €
Υπολογισμός κόστους
Εφάπαξ
Τρόπος Πληρωμής
Ταμείο τραπέζης, Ψηφιακά (web banking)
Είδος κόστους
Παράβολο (δεν τηρείται στο e-παράβολο)
Όχι
2
Για την υποβολή και συζήτηση των κανονισμών εργασίας, ορίζεται παράβολο τριακοσίων (300) ευρώ. Για την τροποποίηση των κανονισμών, ορίζεται παράβολο εκατό (100) ευρώ. Τα ανωτέρω ισχύουν για επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που απασχολούν από εβδομήντα ένα (71) εργαζόμενους έως εκατόν ογδόντα (180).
Το παράβολο εκδίδεται από τη ΔΟΥ και κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό που τηρείται στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος υπέρ του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας.
- Εξαιρούνται οι επιχειρήσεις και εκμεταλλεύσεις οι ασκούμενες υπό του Δημοσίου ή για λογαριασμό αυτού.
100 € - 300 €
Υπολογισμός κόστους
Εφάπαξ
Τρόπος Πληρωμής
Ταμείο τραπέζης, Ψηφιακά (web banking)
Είδος κόστους
Παράβολο (δεν τηρείται στο e-παράβολο)
Ναι
1
3
Για την υποβολή και συζήτηση των κανονισμών εργασίας, ορίζεται παράβολο τετρακοσίων σαράντα (440) ευρώ. Για την τροποποίηση των κανονισμών, ορίζεται παράβολο εκατόν πενήντα (150) ευρώ. Τα ανωτέρω ισχύουν για επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που απασχολούν περισσότερους από εκατόν ογδόντα (180) εργαζόμενους.
Το παράβολο εκδίδεται από τη ΔΟΥ και κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό που τηρείται στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος υπέρ του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας.
- Εξαιρούνται οι επιχειρήσεις και εκμεταλλεύσεις οι ασκούμενες υπό του Δημοσίου ή για λογαριασμό αυτού.
150 € - 440 €
Υπολογισμός κόστους
Εφάπαξ
Τρόπος Πληρωμής
Ταμείο τραπέζης, Ψηφιακά (web banking)
Είδος κόστους
Παράβολο (δεν τηρείται στο e-παράβολο)
Ναι
1
1
Υπεύθυνη δήλωση του νομικού εκπροσώπου της επιχείρησης που αναφέρει τον ακριβή αριθμό απασχολούμενου προσωπικού της επιχείρησης και οτι η επιχείρηση δεν έχει επιχειρησιακό σωματείο ή συμβούλιο εργαζομένων.
Υπεύθυνη Δήλωση
Όχι
7320
2
Οκτώ (8) αντίγραφα του Κανονισμού εργασίας επιχείρησης
Κανονισμός λειτουργίας
Οκτώ (8) αντίγραφα του Κανονισμού εργασίας επιχείρησης
Κατάθεση από:
Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)
Κατατίθεται από:
Νομικά πρόσωπα
Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις:
Όχι
Όχι
5658
Εγκύκλιος
18547
2022
Υπουργική Απόφαση
2, 3
82063
2021
5059
Β
Περιγραφή
Η διαβούλευση επί των πολιτικών των άρθρων 9 και 10 του ν. 4808/2021 διεξάγεται ως εξής:
α) Εάν η επιχείρηση-εργοδότης έχει υποχρέωση κατάρτισης Κανονισμού Εργασίας Προσωπικού ή εφόσον διαθέτει ήδη ή καταρτίζει τέτοιο, ενσωματώνει σε αυτόν το κείμενο πολιτικών των άρθρων 9 και 10, ακολουθώντας τη διαδικασία που προβλέπεται περί κατάρτισης ή τροποποίησης αυτού, και συμπεριλαμβάνει σε αυτόν προβλέψεις για πειθαρχικά παραπτώματα, πειθαρχική διαδικασία και πειθαρχικές ποινές, στο πλαίσιο ή σε συνέχεια καταγγελιών για περιστατικά βίας και παρενόχλησης στην εργασία.
β) Εάν η επιχείρηση-εργοδότης δεν έχει υποχρέωση κατάρτισης Κανονισμού Εργασίας Προσωπικού, το σχέδιο πολιτικών των άρθρων 9 και 10 της επιχείρησης αποτελεί αντικείμενο συλλογικών διαπραγματεύσεων κατά την κατάρτιση Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.
γ) Σε κάθε άλλη περίπτωση, καθώς και μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών των ανωτέρω υποπαρ. α) ή β), οι πολιτικές των άρθρων 9 και 10 καταρτίζονται από την επιχείρηση - εργοδότη. Ο εργοδότης διαβουλεύεται επί του σχεδίου των πολιτικών με τους εκπροσώπους της πλέον αντιπροσωπευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης της επιχείρησης ή της εκμετάλλευσης ή με το συμβούλιο εργαζομένων ή, εφόσον δεν υπάρχουν, ενημερώνει τους εργαζόμενους για την επικείμενη κατάρτιση και αναρτά το σχέδιο πολιτικής στον χώρο εργασίας, προκειμένου να λάβει απόψεις, κατά τα οριζόμενα από το άρθρο 11 του ν. 4808/2021.
Νομικές παραπομπές
https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20210205059
Νόμος
11
4808
2021
101
Α
Περιγραφή
Περιεχόμενο Κανονισμών Εργασίας και Επιχειρησιακών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας
Οι πολιτικές των άρθρων 9 και 10 είναι αντικείμενο συλλογικών διαπραγματεύσεων ως περιεχόμενο της Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ή του Κανονισμού Εργασίας ή καταρτίζονται από τον εργοδότη, κατόπιν διαβούλευσης με τους εκπροσώπους της πλέον αντιπροσωπευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης της επιχείρησης ή της εκμετάλλευσης ή με το συμβούλιο εργαζομένων και, εφόσον δεν υπάρχουν συνδικαλιστικές οργανώσεις και συμβούλιο εργαζομένων, κατόπιν ενημέρωσης των εργαζομένων και ανάρτησης του σχεδίου πολιτικής στον χώρο εργασίας ή γνωστοποίησής του, προκειμένου να λάβει απόψεις. Ειδικά οι προβλέψεις για πειθαρχικά παραπτώματα, πειθαρχική διαδικασία και πειθαρχικές ποινές στο πλαίσιο ή σε συνέχεια καταγγελιών για περιστατικά βίας και παρενόχλησης στην εργασία αποτελούν υποχρεωτικό περιεχόμενο του Κανονισμού Εργασίας, εφόσον τέτοιος υπάρχει ή υπάρχει υποχρέωση κατάρτισης τέτοιου.
Νομικές παραπομπές
https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20210100101
Υπουργική Απόφαση
2322
2002
371
Β
Νομοθετικό Διάταγμα
3789
1957
210
Α
1
Παραλαβή αίτησης.
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Περιγραφή
Υποβολή αίτησης και έλεγχος δικαιολογητικών από τον Προιστάμενο ή από υπάλληλο του Τμήματος Συντονισμού Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων (ΤΣΕΕΣ)
Όχι
Όχι
2
Πρωτοκόλληση της αίτησης
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Περιγραφή
Ο υπάλληλος πρωτοκολλεί την αίτηση και χορηγεί αριθμό πρωτοκόλλου από τον ΠΑΠΥΡΟ
Όχι
Όχι
3
Διαβίβαση του φακέλου σε Τριμελή Επιτροπή
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Υπάλληλος
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Διαβίβαση του φακέλου από το ΤΣΕΕΣ στην Τριμελή Επιτροπή του Π.Δ 369/1989, που λειτουργεί σε κάθε περιφερειακή ενότητα.
Όχι
Όχι
4
Ορισμός ημερομηνίας συζήτησης από την επιτροπή
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Συλλογικό όργανο
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Ορίζεται από την επιτροπή ημερομηνία συζήτησης
Όχι
Όχι
5
Συζήτηση της επιτροπής παρουσία του εργοδότη
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Συλλογικό όργανο
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Συζήτηση και ενημέρωση της επιχείρησης για τις προτεινόμενες αλλαγές.
Όχι
Όχι
6
Επανυποβολή του κανονισμού με τις αλλαγές
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Συλλογικό όργανο
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Μετά την επανυποβολή του κανονισμού ακολουθεί επανέλεγχος.
Όχι
Όχι
7
Γνωμοδότηση της επιτροπής
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Συλλογικό όργανο
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Γνωμοδότηση της επιτροπής και διαβίβαση του φακέλου στο τμήμα συντονισμού επιθεώρησης εργασιακών σχέσεων που ανήκει η έδρα της επιχείρησης.
Όχι
Όχι
8
Έλεγχος του κανονισμού και έγκριση αυτού
Αρμόδιος διεκπεραίωσης
Αρμόδιος Τμηματάρχης
Τρόπος Υλοποίησης
Χειροκίνητη ενέργεια
Περιγραφή
Έλεγχος του κανονισμού και έγκριση αυτού με δημιουργία διοικητικής πράξης με θέμα ¨Έγκριση του κανονισμού" η οποία υπογράφεται από τον Προιστάμενο του Τμήματος Συντονισμού Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων της έδρας της επιχείρησης
Σημειώσεις
Μετά την έκδοση της διοικητικής πράξης η επιχείρηση παραλαμβάνει αντίγραφο του κανονισμού.
Η ισχύς του κανονισμού αρχίζει μετά την κύρωση και εφ’ όσον τηρηθεί ο όρος δημοσιότητας του νόμου, εφ’ όσον δηλαδή ο κανονισμός αναρτηθεί και είναι «ανά πάσα στιγμή αναρτημένος σε εμφανή και προσιτά για τους εργαζόμενους σημεία του τόπου εργασίας (παρ. 2 του άρθρ. 1 του ΝΔ.3789/57). Με το Βασιλικό Διάταγμα 24 Ιουν. 1958 «Περί καταρτίσεως, διαδικασίας υποβολής, κυρώσεως, ανακοινώσεως και δημοσιότητος Κανονισμών Εργασίας» (ΦΕΚ 103, τεύχος Α΄, της 8 Ιουλ. 1958) καθορίζονται οι λεπτομέρειες διαδικασίας υποβολής, επεξεργασίας και δημοσιότητας των κανονισμών εργασίας.
Όχι
Ναι
ΣΕΠΕ - Επικοινωνία
Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.