Μητρώο Φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση



5a5f03c8-ec75-4a96-be5c-a7fa75835518 484463

Με μια ματιά

Σημεία εξυπηρέτησης

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Ψηφιακά σημεία παροχής

  • Δεν παρέχεται ψηφιακά

Αριθμός δικαιολογητικών

9

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

10 έως 12 μήνες

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στην υποχρεωτική εγγραφή στο Μητρώο Φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών, των φορέων επίλυσης διαφορών, που εδρεύουν στην Ελλάδα και οι οποίοι προτίθενται να αναγνωρισθούν ως φορείς ΕΕΔ (φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών).

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Σχετικοί σύνδεσμοι


Τελευταία ενημέρωση

24/11/2023

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αίτηση

Κατάθεση

Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά)

Κατατίθεται από

Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα

Τίτλος

Αίτηση από τον νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρείας

Σημειώσεις

Ο ανωτέρω σχετικός σύνδεσμος αφορά μόνο στο μητρώο των εγγεγραμμένων μέχρι σήμερα φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών και όχι σε πληροφορίες για την αίτηση καταχώρισης.

Τι θα χρειαστείτε

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά




        Εξερχόμενα

        Εξερχόμενα

        Απόφαση, Ενημέρωση Μητρώου

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Επίσημος τίτλος

            Μητρώο Φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών

            Γλώσσες παροχής

            Ελληνικά

            Μητρώα που τηρούνται

            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Έναυσμα

              Αιτούμενη

              Τρόπος υποβολής

              Αίτηση (επιστολή)

              Τύπος

              Εξωστρεφής


            • 1 Άλλο ΚΥΑ (1421 Β/2015) Άρθρο 18 - Όροι και προϋποθέσεις τήρησης του Μητρώου 1. Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς αξιολογεί, ιδίως βάσει των πληροφοριών που έχει λάβει σύμφωνα με το άρθρο 17 παράγραφος 2, αν οι φορείς επίλυσης διαφορών που της κοινοποιούνται μπορούν να θεωρηθούν φορείς ΕΕΔ που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας απόφασης και αν πληρούν τις απαιτήσεις ποιότητας του κεφαλαίου ΙΙ. 2. α) Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς βάσει της αξιολόγησης που αναφέρεται στην παράγραφο 1 καταρτίζει το Μητρώο όλων των φορέων ΕΕΔ που της έχουν κοινοποιηθεί και πληρούν τους όρους της παραγράφου 1. β) Το Μητρώο είναι δημόσιο βιβλίο και τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς. γ) Το Μητρώο είναι πάντοτε ενημερωμένο και αναρτημένο στην ιστοσελίδα της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς. 3. Το Μητρώο περιλαμβάνει τα εξής: α) την ονομασία, τα στοιχεία επαφής και τη διεύθυνση του ιστότοπου των φορέων ΕΕΔ β) τη γλώσσα ή τις γλώσσες στις οποίες μπορούν να υποβάλλονται καταγγελίες και να διεξάγεται η διαδικασία ΕΕΔ γ) τα είδη διαφορών που καλύπτονται από τη διαδικασία της ΕΕΔ δ) τους τομείς και τις κατηγορίες διαφορών που καλύπτονται από κάθε φορέα ΕΕΔ ε) την ανάγκη φυσικής παρουσίας των μερών ή εκπροσώπων τους, εάν συντρέχει περίπτωση, περιλαμβανομένης δήλωσης του φορέα ΕΕΔ σχετικά με το αν η διαδικασία ΕΕΔ είναι ή μπορεί να διεξαχθεί ως προφορική ή γραπτή διαδικασία στ) τον μη δεσμευτικό χαρακτήρα του αποτελέσματος της διαδικασίας και ζ) τους λόγους για τους οποίους ο φορέας ΕΕΔ μπορεί να αρνηθεί να ασχοληθεί με μια συγκεκριμένη διαφορά σύμφωνα με το άρθρο 6 παράγραφος 2. Αν ένας φορέας ΕΕΔ δεν πληροί πλέον τις απαιτήσεις της παραγράφου 1, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς έρχεται σε επαφή μαζί του, αναφέρει τις απαιτήσεις τις οποίες δεν πληροί ο φορέας και του ζητά να συμμορφωθεί αμέσως. Εφόσον, μετά την παρέλευση τριών μηνών, ο φορέας ΕΕΔ εξακολουθεί να μην πληροί τις απαιτήσεις της παραγράφου 1, ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, μετά από εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς, διατάσσει τη διαγραφή του από το Μητρώο. 4. Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς: α) δημοσιοποιεί στον ιστότοπό της τον ενοποιημένο κατάλογο φορέων ΕΕΔ που αναφέρεται στο άρθρο 20 παράγραφος 4 της Οδηγίας 2013/11/ΕΕ παρέχοντας σύνδεσμο προς τη σχετική ιστοσελίδα της Επιτροπής. Επιπλέον, δημοσιοποιεί τον εν λόγω ενοποιημένο κατάλογο επί σταθερού μέσου β) παρέχει ηλεκτρονικό σύνδεσμο προς την πλατφόρμα ΗΕΔ του Κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 524/2013.

              Όχι Όχι

            • 1 ΚΥΑ (1421 Β) Άρθρο 17 Πληροφορίες που κοινοποιούν στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς οι φορείς επίλυσης διαφορών 1. Οι φορείς επίλυσης διαφορών, που εδρεύουν στην Ελλάδα και οι οποίοι προτίθενται να αναγνωρισθούν ως φορείς ΕΕΔ δυνάμει της παρούσας απόφασης υποχρεούνται να ζητήσουν την καταχώριση τους στο Μητρώο. 2. Για την καταχώριση τους στο Μητρώο και τη χορήγηση βεβαίωσης εγγραφής τους σε αυτό οι φορείς επίλυσης διαφορών υποβάλλουν στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς εγγράφως ή σε άλλο σταθερό μέσο τα εξής: α) την ονομασία τους, τα στοιχεία επαφής τους και τη διεύθυνση του ιστότοπού τους β) πληροφορίες για τη διάρθρωση και τη χρηματοδότησή τους, περιλαμβανομένης της παροχής πληροφοριών για τα φυσικά πρόσωπα που είναι υπεύθυνα για την επίλυση διαφορών, την αμοιβή, τη διάρκεια της θητείας και την ταυτότητα του εργοδότη τους γ) τους διαδικαστικούς κανόνες τους δ) τη μέση διάρκεια των διαδικασιών επίλυσης διαφορών ε) τη γλώσσα ή τις γλώσσες στις οποίες μπορούν να υποβάλλονται οι καταγγελίες και να διεξάγεται η διαδικασία επίλυσης διαφορών στ) δήλωση σχετική με τα είδη διαφορών που καλύπτει η διαδικασία επίλυσης διαφορών ζ) τους λόγους για τους οποίους ο φορέας επίλυσης διαφορών μπορεί να αρνηθεί να επιληφθεί συγκεκριμένης διαφοράς σύμφωνα με το άρθρο 6 παράγραφος 2 η) αιτιολογημένη δήλωση περί του εάν ο φορέας μπορεί να θεωρηθεί φορέας ΕΕΔ που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας απόφασης και πληροί τις απαιτήσεις ποιότητας που καθορίζονται στο κεφάλαιο ΙΙ. Σε περίπτωση μεταβολών στις πληροφορίες που αναφέρονται στα στοιχεία α) έως ζ), οι φορείς ΕΕΔ κοινοποιούν αμελλητί τις μεταβολές αυτές στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς προσκομίζοντας, εάν χρειάζεται, τα κατάλληλα έγγραφα. Άλλο δικαιολογητικό

              ΚΥΑ (1421 Β) Άρθρο 17 Πληροφορίες που κοινοποιούν στη Γενική

              Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς οι φορείς επίλυσης διαφορών

              1. Οι φορείς επίλυσης διαφορών, που εδρεύουν στην Ελλάδα και οι οποίοι προτίθενται να αναγνωρισθούν ως φορείς ΕΕΔ δυνάμει της παρούσας απόφασης υποχρεούνται να ζητήσουν την καταχώριση τους στο Μητρώο.

              2. Για την καταχώριση τους στο Μητρώο και τη χορήγηση βεβαίωσης εγγραφής τους σε αυτό οι φορείς επίλυσης διαφορών υποβάλλουν στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς εγγράφως ή σε άλλο σταθερό μέσο τα εξής:

              α) την ονομασία τους, τα στοιχεία επαφής τους και τη διεύθυνση του ιστότοπού τους

              β) πληροφορίες για τη διάρθρωση και τη χρηματοδότησή τους, περιλαμβανομένης της παροχής πληροφοριών για τα φυσικά πρόσωπα που είναι υπεύθυνα για την επίλυση διαφορών, την αμοιβή, τη διάρκεια της θητείας και την ταυτότητα του εργοδότη τους

              γ) τους διαδικαστικούς κανόνες τους

              δ) τη μέση διάρκεια των διαδικασιών επίλυσης διαφορών

              ε) τη γλώσσα ή τις γλώσσες στις οποίες μπορούν να υποβάλλονται οι καταγγελίες και να διεξάγεται η διαδικασία επίλυσης διαφορών

              στ) δήλωση σχετική με τα είδη διαφορών που καλύπτει η διαδικασία επίλυσης διαφορών

              ζ) τους λόγους για τους οποίους ο φορέας επίλυσης διαφορών μπορεί να αρνηθεί να επιληφθεί συγκεκριμένης διαφοράς σύμφωνα με το άρθρο 6 παράγραφος 2

              η) αιτιολογημένη δήλωση περί του εάν ο φορέας μπορεί να θεωρηθεί φορέας ΕΕΔ που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας απόφασης και πληροί τις απαιτήσεις ποιότητας που καθορίζονται στο κεφάλαιο ΙΙ.

              Σε περίπτωση μεταβολών στις πληροφορίες που αναφέρονται στα στοιχεία α) έως ζ), οι φορείς ΕΕΔ κοινοποιούν αμελλητί τις μεταβολές αυτές στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς προσκομίζοντας, εάν χρειάζεται, τα κατάλληλα έγγραφα.


              Κατατίθεται από: Νομικά πρόσωπα, Φυσικά πρόσωπα

              Σημειώσεις: Η εγγραφή στο μητρώο Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών προβλέπεται απο τις διατάξεις της Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 70330οικ./2015 ΦΕΚ 1421/Β/9-7-2015 "Ρυθμίσεις σχετικά με προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας, σε συμμόρφωση με την Οδηγία 2013/11/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Μαΐου 2013 για την εναλλακτική επίλυση καταναλωτικών διαφορών και για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2006/2004 και της οδηγίας 2009/22/ΕΚ (οδηγία ΕΕΚΔ) και την λήψη συμπληρωματικών εθνικών μέτρων εφαρμογής του Κανονισμού 524/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Μαΐου 2013 για την ηλεκτρονική επίλυση καταναλωτικών διαφορών" και ειδικά των άρθρων 17 και 18.

              Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις: Ναι

              Προϋπόθεση δικαιολογητικού: Άλλο

              Όχι 7475

            • Κοινή Υπουργική Απόφαση 70330 2015 1421 Β

              Περιγραφή Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 70330οικ./2015 (ΦΕΚ 1421/Β/9-7-2015), Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία, της Οδηγίας 2013/11/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Μαΐου 2013 για την εναλλακτική επίλυση καταναλωτικών διαφορών και για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2006/2004 και της οδηγίας 2009/22/ΕΚ (οδηγία ΕΕΚΔ) και λήψη συμπληρωματικών εθνικών μέτρων εφαρμογής του Κανονισμού 524/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Μαΐου 2013 για την ηλεκτρονική επίλυση καταναλωτικών διαφορών.


            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.