Αίτηση καταγγελίας καταναλωτή

Από Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών
Μετάβαση σε:πλοήγηση, αναζήτηση



151cd071-f021-4cab-a7e0-535b2fbd6723 151071

Με μια ματιά

Υπεύθυνη οργανική μονάδα για την εκκίνηση της διαδικασίας

ΚΕΠ, ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ, ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Eξ αποστάσεως σημεία εξυπηρέτησης

Αριθμός δικαιολογητικών

2

Κόστος

Παρέχεται χωρίς κόστος

Εκτιμώμενος χρόνος

4 μήνες

Περιγραφή

Η διαδικασία αφορά στην υποβολή αναφοράς, καταγγελίας ή παραπόνων προς τη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, για παράβαση των κανόνων που αποβλέπουν στην προστασία των καταναλωτών στους τομείς των αγαθών και των υπηρεσιών, καθώς και των κανόνων που αφορούν στην προστασία των οφειλετών από αθέμιτες πρακτικές ενημέρωσης.

Αναφορά ή καταγγελία μπορεί να υποβληθεί από:

  • οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο φέρει την ιδιότητα του καταναλωτή, ανεξαρτήτως εάν διαμένει ή όχι στην ελληνική επικράτεια,
  • ενώσεις καταναλωτών, που είναι εγγεγραμμένες στο μητρώο ενώσεων καταναλωτών του ν. 2251/1994, καθώς και
  • φυσικά ή νομικά πρόσωπα, που σύμφωνα με ειδικότερες διατάξεις δικαιούνται να υποβάλλουν αναφορά/καταγγελία στη Γ.Δ.Π.Κ

Βασικές πληροφορίες

Θεσμικός φορέας

Οργανική μονάδα θεσμικού φορέα

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ; ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ; ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Υπηρεσία / οργανική μονάδα εποπτευόμενου φορέα

Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή

Παρατηρήσεις

Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή (ΓΔΠΚ) παραλαμβάνει τις αναφορές/καταγγελίες και ελέγχει την εφαρμογή ή μη της της ειδικής νομοθεσίας, η οποία εμπίπτει στην αρμοδιότητά της και αφορά στην προστασία του καταναλωτή. Προβαίνει σε περεταίρω έλεγχο και επεξεργασία των καταγγελιών, εφόσον αυτό κριθεί σκόπιμο, λαμβάνοντας υπόψη μια σειρά από κριτήρια (βλ. σχετ. Απόφαση υπ΄αριθμ. 74784/15-7-2021, ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ). Σε περίπτωση που διαπιστώσει παράβαση στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις στους προμηθευτές, ενώ σε περίπτωση αναρμοδιότητάς της, προωθεί την αναφορά/καταγγελία αρμοδίως. Δεν προβαίνει σε γνωμοδοτήσεις ή απαντήσεις σε νομικά ερωτήματα και δεν επιβάλλει κυρώσεις σε τυχόν παραβάσεις εκτός της αρμοδιότητάς της. Δεν είναι επίσης αρμόδια για τη χορήγηση ή τη δικαστική επιδίωξη αποζημίωσης λόγω υλικής ή ηθικής βλάβης που ενδεχομένως υφίσταται ο εκάστοτε καταγγέλλων, ούτε συνιστά όργανο εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών των καταναλωτών με τους προμηθευτές.

Τελευταία ενημέρωση

20/06/2024

Αίτηση

Τύπος αίτησης

Αναφορά/Καταγγελία

Κατάθεση

Αυτεπάγγελτη (χειροκίνητα), Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)

Κατατίθεται από

Νομικά πρόσωπα, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Φορείς του Δημοσίου, Φυσικά πρόσωπα

Τίτλος

Αίτηση καταγγελίας καταναλωτή

Σημειώσεις

Οι αναφορές/καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν επώνυμα ή ανώνυμα, με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
  • ηλεκτρονικά, με τη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας (ΠΚ-01) που είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή,
  • τηλεφωνικά, στη Γραμμή Καταναλωτή 1520, με ταυτόχρονη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας (ΠΚ-01) από τον αρμόδιο υπάλληλο και μόνο για εξαιρετικούς λόγους,
  • Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στην ηλεκτρονική διεύθυνση 1520@efpolis.gr, με την αποστολή συμπληρωμένης της ειδικής φόρμας (ΠΚ-01),
  • ταχυδρομικώς, με την αποστολή συμπληρωμένου του ειδικού εντύπου (ΠΚ-01), προς τη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Γενική Γραμματεία Εμπορίου, Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, Πλατεία Κάνιγγος, Τ.Κ. 10181, Αθήνα)
  • σε οποιοδήποτε ΚΕΠ.

Τι θα χρειαστείτε

Μέσα εξακρίβωσης της ταυτότητας, ταυτοποίησης και υπογραφής

Ταυτοποιητικό έγγραφο

    Εκτύπωση

    Προϋποθέσεις

      Κόστος

        Σχετικά


        Έννομα μέσα προστασίας ή έφεσης:

        Δικαστική Προσφυγή


        Εξερχόμενα

        Εξερχόμενα

        Έναυσμα σε άλλη διαδικασία

        Βήματα

          Ψηφιακά βήματα

            Άλλες πληροφορίες

            Εναλλακτικοί τίτλοι

            Αναφορά/Καταγγελία καταναλωτή

            Επίσημος τίτλος

            Αίτηση καταγγελίας καταναλωτή


            Νομοθεσία

              Κατηγορίες

              Έναυσμα

              Αιτούμενη, Ηλεκτρονική ειδοποίηση / Ενημέρωση, Καταγγελία

              Τρόπος υποβολής

              Αίτηση (επιστολή), Αίτηση (ψηφιακά), Τηλεφωνική επικοινωνία, email

              Συμβάντα ζωής

              Τύπος

              Εξωστρεφής

              ,,,,,


            • 1 Διοικητικές

              Όχι Όχι

            • 2 Διοικητικές Η καταγγελλόμενη παράβαση θα πρέπει να εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, όπως αυτές προκύπτουν από τις διατάξεις της υπ’ αριθ. 74784/2021 Υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 3114/Β΄)

              Όχι Όχι

            • 3 Πιστοποίησης Η αναφορά/καταγγελία θα πρέπει να διατυπώνεται σαφώς και να είναι επαρκώς τεκμηριωμένη. Αναφορές/καταγγελίες με προφανώς αβάσιμο, ακατάληπτο ή αόριστο περιεχόμενο αρχειοθετούνται.

              Όχι Όχι

            • 4 Διοικητικές Υποβολή της αναφοράς/καταγγελίας στη φόρμα (ΠΚ-01) ή υποβολή του εντύπου (ΠΚ-01), με έναν από τους προβλε. Αναφορές/καταγγελίες που δεν έχουν υποβληθεί στη φόρμα αναφοράς/καταγγελίας (ΠΚ-01) ή που έχουν μεν υποβληθεί στη φόρμα αναφοράς/καταγγελίας (ΠΚ-01), χωρίς, ωστόσο, να έχουν συμπληρωθεί ορθά, παρά τη σχετική επικοινωνία της Γ.Δ.Π.Κ. με τον καταγγέλλοντα, αρχειοθετούνται.

              Όχι Όχι

            • 1 Αποδεικτικά στοιχεία που τεκμηριώνουν την καταγγελόμενη παράβαση Αποδεικτικό

              Αποδεικτικά στοιχεία που τεκμηριώνουν την καταγγελόμενη παράβαση

              Κατάθεση από: Κατάθεση από τον αιτούντα (δια ζώσης ή ταχυδρομικά), Κατάθεση από τον αιτούντα (ψηφιακή), Κατάθεση από τον αιτούντα (email)


              Σημειώσεις: Τα αποδεικτικά στοιχεία μπορεί να είναι παραστατικά, αντίγραφα συμβάσεων, φωτογραφίες, σύνδεσμοι ιστοσελίδων, σχετική αλληλογραφία κ.λ.π

              Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις: Όχι


              Όχι 3798

            • 2



              Αποτελεί δικαιολογητικό υπό προϋποθέσεις: Όχι


              Όχι

            • Προεδρικό Διάταγμα 37 5 2022 192 Α

              Περιγραφή Οργανισμός Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20220100015

            • Υπουργική Απόφαση 74784 2021 3114 Β

              Περιγραφή Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγε λιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστα σίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20210203114

            • Υπουργική Απόφαση 5338 2018 40 Α

              Περιγραφή Κωδικοποίηση του ν. 2251/1994 (Α΄ 191) «Προστασία των Καταναλωτών» σε ενιαίο κείμενο».

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20180200040

            • Κοινή Υπουργική Απόφαση 1 ΔΙΑΔΠ/Ε/22080 2005 1566 Β

              Περιγραφή Καθορισμός διοικητικής διαδικασίας αρμοδιότητας Υπουργείου Ανάπτυξης – Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή που διεκπεραιώνεται και μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=20050201566

            • Νόμος 2251 1994 191 Α

              Περιγραφή Προστασία των καταναλωτών

              Νομικές παραπομπές https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek pdf=19940100191






            • Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε στην χρήση των cookies από εμάς.